قلعه پرتغالی ها معروف به قلعه سرخ

قلعه-پرتقالی-ها قشم-معروف-به قلعه-سرخ

اگرچه جزیره قشم به دلیل داشتن محیط زیست عالی و جاذبه های طبیعی مشهور است؛ اما جاذبه های تاریخی بسیاری نیز در آنجا وجود دارد. قلعه بانوی ما یا مفهومی تر قلعه پرتغالی ها، یک قلعه سرخ ساخته شده از سنگ در این جزیره خارق العاده، و در نزدیکی سواحل جادویی خلیج فارس است. برای آشنایی بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.

درباره قلعه پرتغالی ها

درباره-قلعه-پرتغالی-ها قشم

این قلعه سرخ یکی از معدود بناهای به جا مانده از زمانی است؛ که پرتغالی ها در خلیج فارس حکومت می کردند. از جزیره قشم به عنوان دروازه خلیج فارس یاد می شود. بنابراین در آن زمان یک شهر مهم استراتژیک و دریایی بود. قلعه پرتغالی ها در سال 1507 توسط آلفونسو دآلبوکرک برای مدیریت شورش پیش بینی نشده مردم محلی ساخته شد. در سال 1379، یک زلزله بزرگ و مخرب در جزیره رخ داد؛ که باعث تخریب این قلعه شد. بعدها قلعه سرخ در اکتشافات و حفاری های احسان یغمایی در سال 1387 پیدا شد. وسایل چینی، شیشه های ونیزی و توپ های جنگی در طی این کاوش ها پیدا شدند.

اجزای اصلی این بنا سنگ قرمز، سنگ آهک، گچ و سیمان است. مساحت این قلعه بیش از 2000 متر مربع می باشد. اصلی ترین کاربرد قلعه پرتغالی ها، انبار اسلحه و توپخانه بود. همچنین یک مخزن آب، یا همان آب انبار، اتاق هایی برای سربازان، زندان، کلیسا، سالن و مقر فرماندهی در این قلعه وجود داشت. پس از سالها تصرف، در زمان سلسله صفویه، این قلعه توسط امام قلی خان، یکی از فرماندهان شاه عباس اشغال شد.

موقعیت مکانی قلعه پرتغالی ها

موقعیت-مکانی-قلعه-پرتغالی-ها قشم

قلعه پرتغالی ها در قلب قسمت مسکونی جزیره قشم واقع شده است. در پیمایش جزیره شما می توانید به جزیره فوق العاده هرمز مراجعه کرده و خاک رنگارنگ آن را مشاهده کنید. اگر علاقه مند به بازدید از این قلعه با شکوه هستید؛ با اطلاع از قیمت بلیط ارزان پرواز قشم، به این جزیره زیبا سفری ماندگار داشته باشید.

رستوران های نزدیک قلعه پرتغالی ها

رستوران-های-نزدیک-قلعه-پرتغالی-ها قشم

پس از بازدید از قلعه پرتغالی ها برای صرف غذا می توانید به رستوران سنتی خاله، رستوران عرفان و رستوران نون و نمک بروید؛ و از غذاهای لذیذ دریایی و دیگر غذاهای مورد علاقه تان بهره مند شوید.

هتل های نزدیک قلعه پرتغالی ها

هتل-های-نزدیک-قلعه-پرتغالی-ها قشم

خوشبخانه شما در مرکز شهر قرار دارید؛ بنابراین در یافتن محل اسکان در این جزیره با مشکل روبرو نخواهید شد. و طیف گسترده ای از گزینه های مختلف پیش روی شماست. اگر می خواهید یک هتل کم هزینه را برای اقامت خود انتخاب کنید؛ هتل آسماری، هتل المپیک و هتل مروارید گزینه هایی مناسبی هستند. اگر اقامت در هتل های مجلل مد نظرتان است؛ هتل بوتیک فولتون، هتل بوتیک ایرمان و هتل ارم انتخاب های مناسبی می باشند. به دلیل اینکه این جزیره اعجاب انگیز یک مقصد گردشگری پرطرفدار است؛ حتما قبل از شروع سفرتان، برای رزرو اقامتتان و همچنین تهیه بلیط هواپیما مشهد به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به مشهد خود نیز اقدام نمایید. و با خیالی آسوده سفر خود را آغاز کرده و خاطراتی به یادماندنی برای خود و همراهانتان به یادگار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *