لاهیجان سرزمین کلوچه های خوشمزه

آشنایی با لاهیجان سرزمین کلوچه های خوشمزه!

لاهیجان که به عنوان عروس شهرهای ایران شناخته می شود، به خاطر کلوچه های  های خوشمز، چای معطر و بهار ناذنجش بسیار مشهور است ، اما مطمئناً مزایا و جاذبه هایش بیش از این موارد می باشد. لاهیجان سومین شهر پرجمعیت استان گیلان و یک مکان گردشگری پرطرفدار در شمال ایران است. با آنی تیکت 24 همراه باشید تا با زیبایی های این شهر بیشتر آشنا شوید.

درباره لاهیجان

درباره لاهیجان عروس گیلان

لاهیجان حدودا در فاصله 45 کیلومتری شرق رشت واقع شده است. برخی از شهرهای ایران فراموش نشدنی هستند و قطعا لاهیجان یکی از آن ها است.  بوی شکوفه های بهارنارنج و  عطر چای پیچیده در هوا روح شما را تازه می کند و حتی بعد از سپری کردن تعطیلات نیز آن را به خاطر خواهید آورد. در فارسی باستان، لاهیجان به معنی “سرزمین ابریشم” است، جای تعجب نیست، زیرا یکی از محصولات کشاورزی این شهر 800 ساله ابریشم است. اما گردشگران لاهیجان را بیشتر به خاطر کلوچه ها و چایی های خوشمزه آن می شناسند.

جاذبه های دیدنی در لاهیجان

آشنایی با جاذبه های دیدنی در لاهیجان
این شهر دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و انسانی متنوعی است، که می توانید پس از خرید بلیط ارزان قیمت رشت از دیدنی های لاهیجان دیدن کنید. برخی از برترین این جاذبه ها به شرح زیر می باشد:

شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان

مشهورترین جاذبه لاهیجان شیطان کوه است، که به معنی کوه شیطان است، اما نگران نباشید! هیچ چیز شیطانی در این کوه وجود ندارد. برخلاف نام آن، این منطقه مانند یک بهشت کوچک است. کل کوه با فضای سبز و درختان سربه فلک کشیده پوشیده شده است. همچنین یک دریاچه ی بزرگ در کنار کوه وجود دارد.

در سال های اخیر، برخی از امکانات برای بالا رفتن از شیطان کوه ایجاد شده است؛ که صعود به این کوه کوچک را برای گردشگران بسیار آسان تر می کند. یک راه پلکانی با ۷۰ پله مسیر صعود به کوه را آسان کرده کرده است. اگر توانایی پیمودن تمام این پله ها و صعود به این کوه را ندارید، نگران نباشید پاداش شما دیدن یک آبشار زیبا در کنار پلکان است!

استخر لاهیجان

استخر زیبای لاهیجان

در حاشیه کنار شیطان کوه، یک استخر بزرگ با یک جزیره زیبا در وسط آن قرار دارد. این جزیره با یک پل چوبی به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. براساس اسناد تاریخی، شاه عباس، پادشاه صفوی دستور ساخت این استخر را صادر کرده است. به اطراف خود نگاه کنید، لاهیجان زیبا را زیر پاهای خود می توانید ببینید!

تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان تفریحی هیجان انگیز

تله کابین لاهیجان  دارای دو ایستگاه است و منظره ای عالی از شیطان کوه و استخر به شما می دهد. این مسیر هوایی حدود 1.5 کیلومتر طول دارد. امکانات ایستگاه اول وجود پارکینگ، پارک تفریحی و چند رستوران می باشد.

همچنین یک عکاس در حالی که می خواهید در ایستگاه اول وارد تله کابین شوید، از شما عکس می گیرد و با ورود به ایستگاه دوم می توانید تصویر چاپ شده خود را تهیه کنید. رسیدن به ایستگاه دوم حدود 20 دقیقه زمان خواهد برد. شما می توانید تا زمانی که می خواهید در آنجا بمانید، و دوباره با کابین تله برگردید.

تالاب سوستان

تالاب سوستان در لاهیجان

تالاب سوستان یکی دیگر از مناطق بکر و دست نخورده ی لاهیجان است که به علت دسترسی آسان به یکی از تفرجگاه های محبوب شمال کشور تبدیل شده است. این جاذبه ی طبیعی دارای مناظر فوق العاده زیبا، درختانی سربه فلک کشیده، گیاهان مردابی می باشد و به دلیل آب و هوای مناسب پوشش گیاهی مطلوب و آب شیرین، به زیستگاه پرندگان و آبزیان مختلف تبدیل گشته است.

تالاب بین المللی امیر کلایه

آشنایی با تالاب بین المللی امیر کلایه در لاهیجان

این تالاب که با نام شاله کال هم شناخته می شود، در قسمت شمالی شهر قرار گرفته است. یکی از نکات قابل توچه در مورد این تالاب این است، با وجود قرار گرفتن در فاصله یک کیلومتری دریا، دارای آب شیرین است. لاله تالابی و نیلوفر آبی سفید رنگ دو گونه ی گیاهی بسیار زیای این تالاب می باشد.

موزه تاریخ چای

معرفی موزه تاریخ چای

موزه ی چای که در خیابان کاشف شرقی قرار گرفته است یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زیبای این شهر است. این موزه که در اصل “آرامگاه محمدمیرزا قاجار قوانلو” می باشد. ایشان  فرزند بزرگ “اسدالله میرزا نایب‌السلطنه” از مردان تحصیلکرده و بلندرتبه‌ی مملکتی، در زمان قاجار بوده است. محمد میرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه، کسی بود که کشت چای را در ایران رواج داد و او را به عنوان پدر چای ایران می شناسند.

پل خشتی

آشنایی با پل خشتی

در غرب لاهیجان و در محله ای به نام پرده سر، پل خشتی قرار دارد که قدمت آن به دوران کیاییان باز می گردد. این پل قدیمی 50 متر طول و عرضی حدود 4.5 متر و ارتفاع 11 متری است. مصالح به کار رفته در ساخت این پل آجری به رنگ قرمز آهک و ساروج می باشد.

مسجد اکبریه

مسجد اکبریه لاهیجان

مسجد اکبریه در جنوب غربی شهرستان لاهیجان و یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی مهم کشور است. بر اساس سنگ نبشته ای که در داخل بنا قرار دارد تاریخ احداث آن سال ۱۲۳۹ هجری قمری در زمان حکومت “فتحعلی‌شاه” و به همت “حاج علی‌اکبر لاهیجانی” بیان گشته است. طبق نظر کارشناسان معماری این بنا بسیار شبیه معماری مسجد ایاصوفیه در ترکیه می دانند.

حمام گلشن

حمام گلشن لاهیجان

حمام گلشن یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر است که مربوط به زمان فتحعلی شاه قاجار می باشد. حمام گلشن در شمال شرقی میدان وحدت واقع شده است. مصالح استفاده شده در ساخت این حمام ساروج، گل آهک و آجرهای قرمز رنگ محلی می باشد و دارای نقشه ای کثیرالاضلاع بوده است.

بقعه شیخ زاهد گیلانی

بقعه شیخ زاهد گیلانی در لاهیجان

بقعه شیخ زاهد گیلانی در روستای شیخانه ور و در مسیر لاهیجان به لنگرود در دامنه ی کوه واقع شده است. “شیخ تاج‌الدین ابراهیم” مشهور به “شیخ زاهد گیلانی” از عارفین و دراویش معروف و از اساتید “شیخ صفی‌الدین اردبیلی” است که در سال ۷۱۱ هجری قمری دار فانی را وداع گفت. این آرامگاه در سال 892 هجری قمری به دستور «سلطان حیدر صفوی» ساخته شد.

بازار سنتی

بازار سنتی لاهیجان

پس از گشت و گذار و بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر، زمان بازدید از از بازار سنتی شهر و خرید سوغات است. بازار سنتی در میدان چهار پادشاهان، خیابان کاشف غربی واقع شده است. در این بازار می توانید انواع کلوچه، سبزی های معطر محلی، ماهی، زیتون و تخم مرغ محلی تهیه کنید و پس از تهیه بلیط هواپیما رشت به شیراز با خود به شهر خود ببرید.

رستوران های لاهیجان

معرفی رستوران های لاهیجان

در لاهیجان رستوران های زیادی با منوی غذاهای ایرانی و محلی وجود دارد. همچنین جاذبه ی شیطان کوه، دارای چندین رستوران است؛ سیکاس برگر، رستوران مهتاب و رستوران زیبا برخی از این رستوران ها هستند.

هتل های لاهیجان

آشنایی با هتل های لاهیجان

لاهیجان یک شهر توریستی است. بنابراین، می توانید تعداد مناسبی از هتل ها و اقامتگاه ها  را در این شهر پیدا کنید. بعلاوه، از آنجا که شهرهای شمال ایران بهم نزدیک هستند، می توانید هتل های لوکس یا هتل های مناسبتر را نیز در شهرهای اطراف رزرو کنید.

اگر می خواهید پس از خرید بلیط هواپیما شیراز به رشت در هتلی لوکس در این شهر اقامت داشته باشید، هتل رسپینا، هتل ابریشمی و هتل دهدار سه انتخاب شما هستند. همچنین می توانید در های گرانتر مانند هتل اردیبهشت و هتل رشت غدیر نیز در این شهر اقامت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *