موزه آذربایجان دومین موزه تاریخی ایران

موزه-آذزبایجان تبریز

موزه آذربایجان به عنوان دومین موزه غنی تاریخ ایران ( پس از موزه ملی) شناخته می شود. مکانی عالی برای دیدن برخی اشیاء مهم که متعلق به دوره های مختلف تاریخ ایران است. شما با دیدن اشیاء غیر معمول و جالب همراه با آثار هنری و مجسمه های هنرمندان شگفت زده خواهید شد. بیایید نگاهی دقیق تر به این گنجینه داشته باشیم.

درباره موزه آذربایجان

درباره-موزه-آذربایجان تبریز

موزه آذربایجان از سال 1337 میزبان مجموعه گسترده ای از آثار تاریخ ایران است. این مجموعه شامل چندین بخش مانند سه تالار بزرگ، یک حیاط زیبا، اتاق های اداری و کتابخانه ای است؛ که بیش از 2500 جلد کتاب در مورد تاریخ، باستان شناسی، هنر و فرهنگ فارسی را در خود جای داده است. برخی از این کتابها به عنوان دست نویس دارای ارزش هستند.

گالری های موزه آذربایجان

گالری-های-موزه-آذربایجان تبریز

دومین موزه مهم تاریخ ایران دارای سه تالار بزرگ با مساحت 800 متر مربع است. موزه آذربایجان دارای یک سالن ویژه در طبقه همکف برای سکه ها و مهرهای باستانی است؛ که برای علاقه مندان به این نوع مجموعه ها جالب می باشد. در اولین گالری انواع مختلفی از اشیاء را پیدا می کنید که مربوط به بیش از 7000 تا 1400 سال پیش است. ظروف سفالی از تپه اسماعیل آباد برخی از این اشیاء 7000 ساله هستند. یک مجسمه الهه، ریتون (ظرفی که در آن شراب می خوردند)، دو اسکلت زن و مرد که با توجه به آیین دفن شده اند؛ و یک تخته سنگ مرمر حک شده به نام بسم الله، سایر موارد جالب این بخش است.

با رفتن به گالری دوم، خواهید دید که این تالار دارای دو بخش است. باستان شناسی اسلامی، سکه و مهر. اشیاء فراوانی را می بینید که قدمت آنها به قرن 10 تا 19 باز می گردد. در گالری سکه ها و مهرها، می بینید که چگونه حاکمان مختلف ایران از سلسله هخامنشی تا سلسله قاجار، سکه ها را با اشکال و الگوهای خاص خود در همه ابعاد تهیه می کردند. گردشگران فراوانی هرساله با توجه به نرخ بلیط چارتر هواپیما تبریز به این شهر پر از جاذبه سفری به یادماندنی برای خود و همراهانشان رقم می زنند.

در آخرین گالری که در زیر زمین قرار دارد؛ مجسمه های جالب و خلاق ساخته شده از گچ را می بینید. این مجسمه ها روایتی در مورد سرنوشت انسان در پایان قرن بیستم است. شاید تعجب کنید که این گمانه زنی ها چقدر درست است. حتی حیاط این موزه گرانبها مواردی برای ارائه دارد. در این بخش از موزه برخی از مجسمه های سنگی، تندیس، قوچ و کتیبه ها نگهداری می شوند.

موقعیت مکانی موزه آذربایجان

موقعیت-مکانی-موزه-آذربایجان تبریز

همانطور که در قلب زیبای تبریز قرار دارید؛ می توانید از این موزه بی نظیر دیدن نمایید. همچنین به بازدید از دیگر جاذبه های نزدیک به موزه آذربایجان، از جمله برج ساعت، ارگ و خانه مشروطه بروید. دیدار از بازار پر جنب و جوش تبریز را از دست ندهید و برای خرید سوغاتی حتما به آنجا هم سری بزنید.

رستوران های نزدیک موزه آذربایجان

رستوران-های-نزدیک-موزه-آذربایجان تبریز

چندین رستوران در اطراف موزه آذربایجان وجود دارد که می توانید یک وعده غذای دوست داشتنی را در آن میل کنید. رستوران یاقوت، رستوران حاج مجید و رستوران عمارت برخی از این رستوران ها هستند.

هتل های نزدیک موزه آذربایجان

هتل-های-نزدیک-موزه-آذربایجان تبریز

آیا می خواهید مکانی برای اقامت در نزدیکی موزه آذربایجان پیدا کنید؟ هتل مروارید، هتل بهبود، هتل سهند و هتل سینا، از جمله هتل های مقرون به صرفه و نزدیک به این مکان می باشند. علاوه بر اقامت شما می توانید با اطلاع از نرخ لحظه آخری بلیط هواپیما کرمان به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به کرمان ، برای خرید بلیط پروازتان هم اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *