موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی ایران یکی از بهترین و کاملترین موزه های ایران در نوع خود می باشد. اولین بار این موزه در سال 1351 با تلاش جمعی از دبیران دبیرستان و اساتید دانشگاه در دبیرستان پهلوی دایر شد. در نهایت پس از چهار بار جابه جایی این موزه در سال 1371 به دانشکده کشاورزی دانشگاه ابوعلی سینا منقل شد. در ادامه با این موزه ی جذاب بیشتر آشنا خواهید شد.

درباره موزه تاریخ طبیعی

درباره موزه تاریخ طبیعی همدان

موزه تاریخ طبیعی با مساحتی حدود 2000 مر مربع دارای 500 نمونه پرنده و 140 نمونه پستاندار می باشد. این گونه ها منعلق به میلیون ها سال پیش می باشند و در بین آنها گونه ای خواهید دید که در حال حاضر منقرض شده اند. اگر دوست دارید این گونه ها را از نزدیک ببینید می توانید با رزرو بلیط سیستمی هواپیما همدان از این موزه تاریخ طبیعی دیدن کنید.

بخش های مختلف موزه تاریخ طبیعی

بخش های مختلف موزه تاریخ طبیعی همدان

این موزه دارای شش سالن اصلی می باشد که شامل سالن صدف‌ها و مرجان‌ها، سالن زمین‌شناسی، سالن پستانداران و پرندگان، سالن آبزیان و دوزیستان، سالن پروانه‌ها و حشرات و سالن خزندگان می باشد. این موزه حتی ساده ترین و ابتدایی ترین حیوانات، حشرات، پرندگان و آبزیان را از قلم نینداخته و آن را برای همه رده های سنی جالب کرده است.

سالن صدف ها  و مرجان ها

اولین سالنی که پس از ورود به موزه مشاهده می کنید سالن صدف ها می باشد. این سالن دارای 22 ویترین 929 نمونه می باشد. در این سالن می توانید انواع صدف ها، مرجان ها، و اسفنج هایی رنگارنگ و زیبا که از اعماق دریا ها و اقیانوس ها جمع آوری شده است مشاهده کنید.

سالن پروانه ها و حشرات

پس از بازدید از سالن صدف ها سالن دومی که با آن روبه رو خواهید شد سالن پروانه ها و حشرات می باشد. این سالن با 95 ویترین و 5000 نمونه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

سالن پستانداران و پرندگان

سومین سالن اصلی سالن پستانداران و پرندگان است. این سالن با ویترین های بزرگش مجموعه ای جالب از پستانداران و پرندگان را در خود جای داده است.  این سالن با 281 ویترین و 996 نمونه را می توان بزرگترین قسمت این موزه شگفت انگیز دانست.

سالن آبزیان و دوزیستان

سالن آبزیان و دوزیستان با 111 ویترین و 802 نمونه سالن بعدی است که به آن می رسید. در وسط این سالن اسکلت کامل یک نهنگ بالغ قرار داده شده است که دیدن آن تعجب شما را خواهد برانگیخت. این سالن دارای آکواریوم های آب شور و شیرین بزرگی است که نمونه متنوعی از آبزیان و ماهی های دریای خزر، ماهی‌های خلیج‌فارس و دریای عمان را در خود جای داده است. همچنین انواع دوزیستان را می توانید مشاهده کنید.

سالن زمین شناسی

در این سالن انواع کانی‌ها، سنگ‌ها و فسیل‌ها را می توانید مشاهده کنید. به جرئت می توان گفت کاملترین مجموعه کانی ها در این موزه نگهداری می شود. این سالن نیز دارای 130 ویترین و 3064 نمونه دارد که قدمت بعضی از آنها به میلیون ها سال پیش بر می گردد.

سالن خزندگان

در این سالن قبلا گونه‌های زنده مثل مارها، لاک‌پشت‌ها و یا آفتاب‌پرست‌ها نگهداری می‌شدند، اما به تازگی به غار علیصدر منتقل داده شدند. این سالن دارای 92 ویترین و 833 نمونه می باشد.

موقعیت مکانی موزه تاریخ طبیعی

موقعیت مکانی موزه تاریخ طبیعی همدان

موزه تاریخ طبیعی در میدان مدرس، انتهای خیابان آزادگان واقع شده است. این موزه همه روزه از ساعت 8 الی 16 برای بازدید باز است. می توانید در کنار بازدید از این موزه از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به آن مانند، آرامگاه ابوعلی سینا ، موزه مشاهیر، گنبد علویان و موزه صنایع دستی دیدن کنید.

رستوران های نزدیک به موزه تاریخ طبیعی

رستوران های نزدیک به موزه تاریخ طبیعی همدان

باغ رستوران نعل اشکنه، رستوران شیشه ای جزیره عباس آباد، رستوران میسان، رستوران یاقوت، رستوران هایی هستند که می توانید پس از بازدید از این موزه برای صرف نهار یا شام در آن برنامه ریزی کنید.

هتل های نزدیک به موزه تاریخ طبیعی

رستوران های نزدیک به موزه تاریخ طبیعی همدان

می توانید در طول مدت اقامتتان و پس از خرید بلیط لحظه آخری هواپیما تهران به همدان و بلیط هواپیما همدان به تهران در هتل پارسیان بوعلی، هتل پارسیان آزادی، هتل آرین، هتل آپارتمان سفیر و هتل آپارتمان خاتم را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *