موزه تاریخ طبیعی دنیایی از تاکسیدرمی

موزه-تاریخ-طبیعی تبریز

تاکسیدرمی انواع مختلف حیوانات از سراسر کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی در موزه تاریخ طبیعی تبریز جمع آوری شده اند. آنها کاملا ضد عفونی و همچنین به زیبایی آراسته شده اند؛ و در معرض دید عموم قرار گرفته اند. در این موزه گونه های مختلفی از پرندگان، پستانداران، خزندگان، حشرات و انواع مختلف دیگری از حیوانات اهلی و وحشی را جمع آوری کرده و برای بازدید عموم در جای جای موزه قرار داده اند. همچنین نقاشی ها و تزئیناتی وجود دارد؛ که نشان از محیط زندگی آنها و نحوه زندگی این جانوران دارد.

موقعیت مکانی موزه تاریخ طبیعی

موقعیت-مکانی-موزه-تاریخ-طبیعی تبریز

موزه تاریخ طبیعی واقع در خیابان آزادی، در همان محوطه اداره محیط زیست استان قرار دارد. ساعات بازدید از این موزه 8 الی 14 می باشد. این موزه یکی از کامل ترین، جامع ترین و بزرگترین مجموعه های موزه تاریخ طبیعی در ایران و یکی از جاذبه های قابل توجه این شهر است.

تاریخچه موزه تاریخ طبیعی

تاریخچه-موزه-تاریخ-طبیعی تبریز

این مجموعه با وسعت 200 متر مربع در سال 1372 در مرکز آذربایجان شرقی به عنوان موزه تاریخ طبیعی این شهر تاسیس شد. گردشگران و علاقه مندان می توانند با اطلاع از قیمت بلیط پرواز تبریز در بهترین زمان ممکن به این شهر آمده و از تمام جاذبه های آن بویژه موزه تاریخ طبیعی دیدن نمایید.

ساختار موزه تاریخ طبیعی

ساختار-موزه-تاریخ-طبیعی تبریز

 

موزه تاریخ طبیعی دارای مجموعه های گیاه شناسی و جانورشناسی مجزایی است. این مجموعه ها شامل 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13گونه خزنده، 9 گونه آبزی، 2 گونه فسیل و برخی از انواع سخت پوستان و حشرات است. همچین یک اتاق برای برخی از دایناسورهای دوران مزوزوئیک تعیین شده است؛ آنها شما را به 50 میلیون سال پیش می برند. هر گونه دارای برچسبی است؛ که بر روی آن اطلاعاتی همچون نام علمی، رژیم غذایی، تولید مثل، توزیع جغرافیایی و نحوه جمع آوری نمونه نوشته شده است.

رستوران های نزدیک موزه تاریخ طبیعی

رستوران-های-نزدیک-موزه-تاریخ-طبیعی تبریز

قبل یا بعد از بازید از موزه تاریخ طبیعی، می توانید در رستوران های اطراف یک وعده غذای دلپذیر میل نمایید. این رستوران ها عبارتند از فست فود لتکا، رستوران لتکا، رستوران سنتی هزار دستان و رستوران گلها.

هتل های نزدیک موزه تاریخ طبیعی

هتل-های-نزدیک-موزه-تاریخ-طبیعی تبریز

شما می توانید در این کلان شهر، هم اقامتگاههای لوکس و هم مقرون به صرفه پیدا کنید. برخی از این هتلها که از لحاظ هزینه مناسب هستند عبارتند از هتل جهانگردی، هتل آپارتمان زیبا، هتل آپارتمان صائب و هتل آذربایجان و برخ از هتلها لوکس نیز عبارتند از هتل شهریار، هتل کایا لاله پارک، هتل پارس ال گلی و هتل پتروشیمی.  پس از رزرو اقامت خود در یکی از هتل های نامبرده، حالا وقت آن رسیده تا برای رزرو بلیط هواپیما کرمان به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به کرمان خود نیز اقدام نمایید. با خرید از سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما آنی تیکت 24 خریدی آسان را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *