موزه سنجش دنیایی از ابزارهای اندازه گیری

موزه-سنجش تبریز

موزه سنجش مجموعه جالبی از ابزارهای اندازه گیری در شهر تبریز است. دیدن اینکه مردم چگونه در گذشته از این ابزارها برای اندازه گیری اشیاء مختلف استفاده می کردند؛ شما را شگفت زده خواهد کرد. بازدید از موزه سنجش مادامی که در این شهر هستید؛ حتما جز انتخابهای شما خواهد بود. بیایید با این موزه دیدنی بیشتر آشنا شویم.

درباره موزه سنجش

درباره-موزه-سنجش تبریز

موزه سنجش در یک خانه تاریخی زیبا به نام “خانه سلماسی” واقع شده است. می توانید این خانه را هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در نظر بگیرید. این خانه در دو طبقه با پنجره های رنگارنگ سنتی و کارهای گچبری زیبا است. خانه سلماسی متعلق به اوایل دوره قاجار است؛ و توسط خانواده سلماسی که یک خانواده قدیمی در این شهر بودند؛ ساخته شده است.

انواع مختلفی از ابزارهای سنجش و اندازه گیری از ترازوهای حساس گرفته تا قپان های بزرگ میادین بار، همچنین اشیاء زیادی برای اندازه گیری انواع مختلف واحد وجود دارد. مجموعه جالب دیگری که در این موزه مشاهده خواهید کرد؛ دستگاه های دوست داشتنی سنجش زمان، ساعت می باشد! این ساعتهای تزئینی از کشورهای مختلف در سراسر جهان جمع آوری شده اند.

همچنین در موزه اندازه گیری یک درخت با قدمت بیش از پنج میلیون سال نیز نگهداری می شود. ابزار اندازه گیری برق، تلسکوپ های قدیمی، ابزارهای اندازه گیری مربوط به علم هوا شناسی، قطب نماها، اولین پیمانه های نفتی( با قدمتی بیش از 100 سال) و سایر مقیاس های سنگی و وسایل مربوط به علم نجوم مانند اسطرلاب، اشیایی هستند که در این موزه مشاهده خواهید کرد. گردشگران و مسافران نیز میتوانند با خرید بلیط پرواز چارتر تبریز به این شهر دیدنی و سراسر جاذبه سفر کنند.

موقعیت مکانی موزه سنجش

موقعیت-مکانی-موزه-سنجش تبریز

موزه سنجش واقع در خیابان امام خمینی، کوچه مقصودیه، بن بست سلماسی است. از دیگر جاذبه های نزدیک به این موزه می توان به موزه استاد شهریار، ارگ، برج ساعت و بازار بزرگ و قدیمی تبریز اشاره کرد. با برنامه ریزی در یک زمان مناسب به بازدید از تمامی این آثار تاریخی بروید؛ و برای خود خاطراتی تکرار نشدنی بیافرینید؛ و به گذشته و بزرگی کشورمان بیشتر از  قبل افتخار کنید.

رستوران های نزدیک موزه سنجش

رستوران-های-نزدیک-موزه-سنجش تبریز

اگر بعد از بازدید از موزه سنجش احساس گرسنگی کردید؛ نگران نباشید رستورانهای متعددی در نزدیکی شما هستند که می توانید یک وعده غذایی لذیذ را در آنجا میل کنید. از جمله رستورانهای نزدیک موزه سنجش می توان به فست فود چین چیلا، رستوران یاقوت و رستوران سالار آرک اشاره کرد.

هتل های نزدیک موزه سنجش

هتلهای-نزدیک-موزه-سنجش تبریز

اگر قصد اقامت در نزدیکی موزه سنجش را دارید؛ گزینه های از جمله هتل سهند، هتل بهبود و هتل سینا پیش روی شماست. اقامت و تهیه بلیط هواپیما دو رکن اولیه و مهم برای کسانی است؛ که قصد سفر با پرواز را دارند. با ورود به سایتهای رزرو اقامت هتل و همچنین سایتهای رزرو بلیط پرواز، هم اقامت خود را قطعی کنید؛ و هم برای رزرو بلیط هواپیما کیش به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به کیش خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *