موزه سینما ایران

موزه سینما ایران تهران

موزه سینما ایران که در یک باغ زیبا بنا شده است، واقعاً یکی از جذاب ترین جاذبه های واقع در تهران است. در بازدید ازین موزه نه تنها می توانید با تاریخ سینمای ایران آشنا شوید، بلکه می توانید از قدم زدن در یک باغ زیبا نیز لذت ببرید. علاوه بر این، دو سالن سینما، کافه، فروشگاه و جاهای دیگر وجود دارد که می توانید در این موزه بازدید نمایید.

تاریخچه موزه سینما ایران

تاریخچه موزه سینما ایران تهران

حدود 130 سال پیش و در سلسله قاجار، باغ فردوس در نزدیکی تجریش ساخته شد. فردوس به معنای بهشت است و دلیل نامگذاری آن به این نام وجود قنات مهمی است که در باغ واقع شده است. در وسط باغ، یک عمارت دو طبقه وجود دارد. با گذشت سالها ، این عمارت عملکردهای مختلفی را تجربه کرده است، از دبیرستان گرفته تا مرکز فرهنگی هنری.
در سال 1937، دکتر افشار یزدی به تدریج این باغ و زمین های اطراف آن را خریداری کرد و در سال 1957 این مکان را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کرد. از سال 2002 به بعد این مکان به عنوان موزه سینما ایران فعالیت داشته است.

معماری موزه سینما ایران

معماری موزه سینما ایران تهران

باغ فردوس دارای معماری زیبا از یک باغ کاملا ایرانی است که یک عمارت مخفی در وسط آن وجود دارد. و البته مانند هر باغ ایرانی دیگر، درختان بلند قد قدیمی در همه جا نمایان هستند. ستون ها و دیوارهای عمارت با قالب های تزئینی پوشیده شده اند که بسیار زیبا و نفس گیر هستند. این ساختمان دارای چندین بخش از جمله تالار آبی، تالار میانی، سالن سینما، نمایشگاه کودک و نوجوان، نمایشگاه مشاهیر، خانه فرهاد و غیره است.

در موزه سینما ایران چه باید کرد

در موزه سینما ایران تهران چه باید کرد

به غیر از سالن های مختلف موزه، گلدان و نمایشگاه ها، موزه سینما ایران تنها بخش جذاب باغ فردوس نیست. در این مجموعه دو سالن سینما، دو کافه، کتابفروشی و فروشگاه صنایع دستی وجود دارد. از طرف دیگر؛ این مکان برای یک پیاده روی دوست داشتنی در هر زمان از سال مناسب است. حس ناب گوش دادن به آواز پرندگان، قدم زدن در میان درختان بلند و چشمه ها را در این باغ رویایی از دست ندهید.
لازم به ذکر است، شما تنها می توانید بلیط بازدید از باغ را خریداری کنید؛ و به یاد داشته باشید، اگر می خواهید دوربین به داخل بیاورید، مجبور به خرید بلیط مجوز هستید. همچنین کمدهایی برای قرار دادن وسایل شخصی شما در قسمت امانات وجود دارد.

موقعیت مکانی موزه سینما ایران

موقعیت مکانی موزه سینما ایران در تهران
همانطور که گفته شد، موزه سینما ایران در داخل یک باغ زیبا به نام فردوس واقع شده است. این باغ دلپذیر در انتهای خیابان خاطره انگیز ولیعصر است. پیاده روی را در این خیابان زیبا از دست ندهید.
پس از خرید بلیط هواپیما به تهران در حالی که در این قسمت از تهران هستید، می توانید از جاذبه های دیگر این منطقه نیز بازدید کنید. موزه زمان، باغ موزه هنر ایران، بازار تجریش، مرکز خرید ارگ، مجموعه فرهنگی سعدآباد، مرکز خرید پالادیوم و امامزاده صالح برخی از این مکان ها هستند. دسترسی به این جاذبه منحصر به فرد کار سختی نیست.

رستوران های نزدیک موزه سینما

رستوران های نزدیک موزه سینما ایران در تهران

بازدید از موزه سینما ایران ممکن است مدتی طول بکشد و شما را گرسنه کند! رستورانهای خوبی در این نزدیکی هست که می توانید خود را به یک غذای خوشمزه مهمان کنید. رستوران کنزو، رستوران گیلانه، رستوران لاپلو ، رستوران پالادیوم، فست فود باهاماس و برگرلند برخی از این رستورانها هستند.

هتل های نزدیک موزه سینما ایران

هتل های نزدیک موزه سینما ایران در تهران

موزه سینما ایران در قسمت شمالی شهر است، نزدیکترین هتل به این موزه هتل 3 ستاره سیلک رود است. سایر اقامتگاههایی که پس از خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران و بلیط هواپیما تهران به شیراز می توانید رزرو کنید و  نسبتاً نزدیک این موزه می باشد هتل دایموند، هتل مدیا، هتل برج سفید و هتل بلوط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *