موزه عبرت دلخراش ترین موزه ی ایران

موزه عبرت دلخراش ترین موزه ایران واقع در تهران

این موزه متفاوت از دیگر موه ها و برخلاف موزه های دیگر روایت گر داستانی تلخ و دلخراش است. این موزه که در اصل زندان و شکنجه گاه می باشد در سال 1311 به دستور رشا شاه و توسط آلمانی ها ساخته شد. این زندان به عنوان اولین زندان مدرن شناخته شد. در دوران حکومت محمدرضا پهلوی این زندان با نام زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری توسط سازمان اطلاعات و امنیت کشور و یا همان به اختصار ساواک مورد استفاده قرار گرفت.پس از انقلاب اسلامی این مجموعه تحت همان کاربری به فعالیت خود ادامه دادند. در نهایت این زندان در سال 1379 تعطیل و تحت عنوان موزه افتتاح شد.

بخش های موزه عبرت

بخش های موزه عبرت تهان چگونه است

موزه عبرت را جز مقاصد گردشگری سیاه دسته بندی کرده اند؛ بدین معنی نشان دهنده ی قسمتی تلخ و درآور یک تاریخ و نحوه ی شکنجه ی ساواکیان در دوران پهلوی می باشد. پس اگر دارای روحیه حساس می باشید رفتن به این موزه زندان برایتان مناسب نخواهد بود. پس از وردو به موزه اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد معماری مخوف این زندان می باشد. این زندان با طراحی پیچیده، راهروهای مدور و تو در تو هر فراری را غیر ممکن می ساخت. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فر د این موزه طراحی لایه ای این زندان می باشد به گونه ای انعکاس هیچ صدایی به بیرون درز نمی کند و کسی از دت شکنجه ها آگاه نمی شد.

این موزه دارای بخش های اتاق افسر نگهبان، محل نگهداری البسه زندانیان،عکاسخانه، سلول های عمومی و انفرادی، اتاق پانسمان، شکنجه گاه ها، محل ملاقات زندانیان، اتاق معرفی پهلوی ها و اسلحه ها، یادبود و یادگاری های زندانیان، اتاق رییس زندان می باشد. شکنجه هایی که در این زندان استفاده می شد منحصرا مربوط به اتاق شکنجه نبود، فرد زندانی از بدو ورود مورد ازار و اذیت شکنجه قرار می گرفت. وقتی با چشمان بسته وارد اتاق میشد و در اثر برخورد با قرنیز های بلند و تیز به زمین می خورد و یا اتاق پانسمان که بدون هیچ گونه بی حسی مبادرت به بخیه زدن و پانسمان می کردند نمونه هایی از شکنجه های معمولی این زندان ترسناک می باشد.

موقعیت مکانی موزه عبرت

موقعیت مکانی موزه عبرت تهران

نشانی این موزه در تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی می باشد. با توجه به واقع شدن این موزه در محدوده ی طرح ترافیک بهترین وسیله برای رفتن به آن مترو می باشد. اتوبوس ها و تاکسی های میدان امام خمینی نیز شما را به این موزه ی ترسناک می رسانند. کاخ گلستان، باغ ملی سردار، باغ موزه نگارستان، موزه و کتابخانه ملک، از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک به این موزه می باشند، که می توانید پس از تهیه بلیط لحظه اخری هواپیما تهران از آنها دیدن کنید.

رستوران های نزدیک به موزه عبرت

رستوران های نزدیک به موزه عبرت در تهران

همیشه اطراف جاذبه های گردشگری امکانات رفاهی زیادی ایجاد می شوند. این موزه نیز ازین امر مستثنی نمی باشد. رستوران مسلم، رستوران فرید، رستوران هندی تاج محل از غذاخوری های نزدیک به این موزه می باشند.

هتل های نزدیک به موزه عبرت

رستوران های نزدیک به موزه عبرت در تهران

اگر پس از خرید بلیط هواپیما دزفول به تهران و بلیط هواپیما تهران به دزفول قصد اقامت در این قسمت از شهر را داشتید؛ اصلا نگران نباشید. هتل های زیادی در ان منطقه وجود دارند. هتل گرند فردوسی، هتل فارس، هتل آرملن، هتل امیرکبیر، هتل شهریار و هتل سعید از جمله اقامتگاه های نزدیک به این منطقه و این جاذبه ی گردشگری خاص می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *