موزه عروسک و اسباب بازی

موزه-عروسک-و-اسباب-بازی کاشان

اسباب بازی و عروسک ها همیشه برای بازی کردن نیستند؛ گاهی به وسیله آنها می توان درباره مردم و فرهنگشان سخن به میان آورد. در موزه اسباب بازی کاشان، صدها نوع عروسک به نمایش گذاشته شده اند؛ تا فرهنگ، لباس استان های مختلف ایران و سنت های آنها را به بازدیدکنندگان نشان دهند. با ما همراه شوید تا در ادامه به معرفی بیشتر این موزه بپردایم.

درباره موزه اسباب بازی

درباره-موزه-اسباب-بازی کاشان

موزه اسباب بازی کاشان در یکی از خانه های تاریخی به نام خانه سهرابی واقع شده است. این خانه زیبا در دوره قاجار ساخته شده و قدمتی 150 ساله دارد. در سال 1396 و پس از نوسازی ساختمان هفت اتاق این خانه به عنوان موزه اسباب بازی در نظر گرفته شد. همچنین از دیگر اتاق های خانه به عنوان اقامتگاه سنتی استفاده می شود. دراین موزه می توانید اسباب بازی های قدیمی، عروسک ها و عروسک های خیمه شب بازی که مربوط به دوره قاجار هستند؛ را مشاهده کنید. هر کدام از عروسک ها با پوشش منحصر به فرد خود نمایانگر فرهنگ و جایی است؛ که از آنجا آمده اند. این موزه ممکن است کوچک باشد؛ اما شگفتی های آن کم نیست.

موقعیت مکانی موزه اسباب بازی

موقعیت-مکانی-موزه-اسباب-بازی کاشان

موزه اسباب بازی در قلب شهر، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، باستان ششم، روبروی خانه طباطبایی ها، بن بست علامه، پلاک 43 قرار دارد؛ بنابراین بازدید از دیگر جاذبه ها نیز برای گردشگران را ممکن می کند. از دیگر آثار تاریخی و فرهنگی نزدیک به موزه اسباب بازی می توان حمام سلطان امیر احمد، مسجد آقا بزرگ، خانه بروجردی ها، خانه طباطبایی ها و خانه عامری ها را نام برد. گردشگران و مسافران علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی هرساله با اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط هواپیما کاشان به این شهر سفر می کنند.

رستوران های نزدیک موزه اسباب بازی

رستوران-های-نزدیک-موزه-اسباب-بازی کاشان

اگر برای صرف غذا به دنبال مکانی در نزدیکی موزه اسباب بازی و عروسک می گردید؛ رستوران سنتی عباسی، رستوران سنتی مظفری، رستوران ستوده و رستورا شاندیز برخی از گزینه های پیش روی شما هستند. همچین می توانید در رستوران هتل سرای عامری ها و رستوران هتل منوچهری هم به صرف یک وعده غذای لذیذ بپردازید.

هتل های نزدیک موزه اسباب بازی

هتل-های-نزدیک-موزه-اسباب-بازی کاشان

علاوه بر اقامت در خود موزه که دارای اتاق هایی به عنوان اقامتگاه سنتی است؛ شما می توانید در اقامتگاه سنتی نقلی، اقامتگاه سنتی ایرانی، قامتگاه سنتی مرشدی و هتل سرای عامری ها اقامت کنید. بهتر از قبل شروع سفرتان نسبت به رزرو جا و رزرو بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *