موزه و تالار موسیقی

موزه-موسیقی اصفهان

مهم نیست شما از کجا دنیا برای دیدن موزه موسیقی آمده اید . شادی، ترس، شجاعت و غم موسیقی را خواهید فهمید زیرا موسیقی یک زبان بین المللی برای همه  است. موسیقی با روح شما صحبت میکند. موزه موسیقی اصفهان مکان مناسبی برای آشنایی نحوه صحبت ایرانیان با سازهای منحصر به فرد و خاص خود در طول تاریخ است. بیایید نگاهی دقیق به این گنجینه فرهنگی داشته باشیم که بهترین انتخاب برای بازدید در جاذبه های سفر به این شهر می باشد.

درباره موزه موسیقی

درباره-موزه-موسیقی اصفهان

با گذر از محله ارمنی نشین در منطقه جلفا با درختان بلند و زیبایی مواجه می شوید که منظره ای دل انگیز را به تصویر می کشد. پس از عبور از این منطقه جهت بازدید از موزه موسیقی آماده شوید. در نگاه اول عشق بنیانگذاران موزه کاملا مشهود است. بنیان گذاران آن نوازندگان مشهور مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی هستند که بیش از 300 قطعه ساز ملی و مردمی را نه تنها از ایران بلکه از سراسر جهان مونتاژ کرده اند.

ورودی این موزه به نسبت سایر موزه ها کمی گران تر به نظر می رسد؛ اما ارزش دیدن دارد. از زمان افتتاح این موزه در پاییز 1394 علاوه بر اضافه شدن آلات موسیقی مختلف ، نوازندگان و طرفداران موسیقی بسیاری هم از آن دیدن کرده اند. بازدیدکنندگان در گوشه ای از موزه صدای آسمانی موسیقی زنده را می شنوند و از آن لذت خواهند برد. موزه موسیقی دارای هفت بخش می باشد که در هر بخش برای بازدید کنندگان جاذبه های جدید و حتی قابل یادگیری وجود دارد.

تالار سازهای ملی

تالار-سازهای-ملی اصفهان

در سالن ساز های ملی انواع مختلفی از سازها را مشاهده می کنید که مورد استفاده ایرانیان است. در این قسمت شما این افتخار را خواهید داشت که با اجداد گیتار و ویولن جدید ملاقات کنید! از جمله سازهای ایرانی موجود در این مجموعه می توان به تار، دف، کمانچه، غانون، چنگ و سنتور اشاره کرد.

تالار سازهای محلی

تالار-سازهای-محلی اصفهان

 در این بخش شما می توانید برخی آلات موسیقی ناشناخته تری را که در مناطق خاصی از ایران استفاده می شوند را مشاهده کنید.مانند رباب که یک ساز نسبتا سخت است؛ که در نواحی شرقی کشور استفاده می شود.

خانه موسیقی سنتی ایرانی

خانه-موسیقی-سنتی-ایرانی اصفهان

اگر علاقه دارید موسیقی دانان بزرگ ایران به ویژ اصفهان را بشناسید؛ این بخش برای شما مناسب است. می توانید با این شخصیت ها و زندگی آن ها و نحوه تاثیر آن ها در موسیقی فارسی آشنا شوید.

کارخانه آلات موسیقی

کارخانه آلات موسیقی اصفهان

در این بخش جالب موزه ، شما این فرصت را دارید تا از نحوه ساخت سازها دیدن فرمایید و از چگونگی اتصال بخش های مختلف آن ها به هم آگاهی یابید. همچنین متوجه خواهید شد که چگونه هر قطعه صدا تولید می کند.

خانه موسیقی

خانه-موسیقی اصفهان

شما قطعا این قسمت از موزه موسیقی را دوست خواهید داشت. نوازندگان پرشور، آلات موسیقی را به صورت زنده می نوازند و شما صدای افسانه ای ریتم های ایرانی را خواهید شنید. بهترین بخش این قست این است که شما میتوانید سازها را امتحان کرده و بنوازید.

کافه موزه موسیقی

کافه موزه موسیقی صفهان

پس از دیدن قسمت های مختلف موزه موسیقی نوبت آن رسیده است که خود را به یک نوشیدنی سرد یا گرم و یا یک میان وعده در کافه موزه دعوت کنید و استراحتی کوتاه در محیط دل انگیز آن داشته باشید.

فروشگاه هدایا

فروشگاه-هدایا اصفهان

برای خرید سوغات و هدایا به این قسمت از موزه بروید و یادگاری های ارزشمندی همچون آلبوم های موسیقی، آلات موسیقی و سایر محصولات فرهنگی مرتبط با موزه موسیقی را تهیه کنید. با خرید بلیط  لحظه آخری هواپیما اصفهان ، از این موزه زیبا حتما دیدن نمایید.

موقعیت مکانی موزه موسیقی

موقعیت-مکانی-موزه-موسیقی اصفهان

این موزه زیبا و دیدنی در محله جلفا بخش ارمنی نشین اصفهان قرار دارد؛ و در نزدیکی جاذبه های دیگر این شهر همچون کلیسا جامع وانک، سی و سه پل و پل خواجو واقع شده است . شما می توانید پس از بازدید از موزه ،  برای قدم زدن  عصرانه ، به کنار رودخانه زاینده رود بروید .

 رستوران های نزدیک موزه موسیقی

رستوران-های-نزدیک-موزه-موسیقی اصفهان

در نزدیکی این موزه رستوران ها و فست فود هایی وجود دارد که می توانید از حضور در آن ها لذت ببرید. کافه رستوران هرمس، کافه آختامار، پیتزا گارنی، رستوران خوان گستر ، جوجه جلفا و غذای دریایی اسپیلی از آن جمله می باشند.

هتل های نزدیک موزه موسیقی

هتل-های-نزدیک-موزه-موسیقی اصفهان

هتل های خوبی در اطراف موزه موسیقی قرار دارد. از جمله این هتل ها می توان به هتل جلفا، هتل چهل پنجره و هتل پارسیان کوثر اشاره کرد. با اطلاع از قیمت بلیط پرواز اهواز به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به اهواز، از طریق سایتهای فروش آنلاین بلیط هواپیما ، بلیط خود را تهیه کرده و پس از آن رزرو اقامت خود را نیز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *