موزه و كتابخانه ملك

کتابخانه و موزه ملک تهران

آیا می خواهید از یک موزه بزرگ پر از اشیاء جالب تاریخی بازدید کنید؟ موزه و کتب خانه ملک یکی از موزه های جذاب تهران در نزدیکی میدان امام خمینی (ره)، در قلب تهران واقع شده است. موزه و کتابخانه ملک خانه ای است که در هفت مجموعه مختلف، اشیاء تاریخی از دوره های زمانی مختلف را برای نمایش در خود جای داده است. با ما باشید تا ببینید چرا باید از این موزه غنی بازدید کنید.

كتابخانه و موزه ملك

موزه ملک

بهتر استاین موزه را کاخ دست نوشته های تاریخی بنامید! موزه و كتابخانه ملك با 19000 نسخه كتب نادر و منحصر به فرد در زمره شش گنجينه بزرگ از اين نوع قرار دارد. این مجموعه نه تنها از نظر تعداد کتب تاریخی و قدیمی دارای اهمیت است بلکه مزیت واقعی این موزه در مقایسه با سایر موزه ها، نفیس و ارزشمندی اشیاء آن است. از طرف دیگر نمای ساختمان یک بنای مرتفع و دارای تزئینات فارسی اسلامی است. مطمئنا کاشی کاری آبی آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

تاریخچه موزه و کتابخانه ملک

تاریخجه موزه و کتابخانه ملک در تهران

در سال 1937 ، حسین آقا ملک موزه و کتابخانه ملک را در خانه شخصی خود افتتاح کرد. این موزه در سال 1996 آماده بهره برداری شد. همچنین لازم به ذکر است این موزه وقف آستان قدس رضوی می باشد.

اشیاء موزه و کتابخانه ملک

اشیا موزه و کتابخانه ملک تهران

به غیر از کتابخانه، هفت سالن برای موزه به شرح زیر وجود دارد:

1- مجموعه آثار هنری شامل نقاشی ها، مینیاتورها و دست نوشته های هنرمندان ایرانی و اروپایی؛ در این تالار می توانید آثاری از نقاشان معروف ایران، مثل کمال الملک غفاری را مشاهده کنید.

2- مجموعه زیبای هنرهای لاکی، قاب آینه، جلد کتاب و جعبه های قلم و سر چسبدان با نقاشی های لاکی که برخی از این اشیاء قدمتی بیش از 300 سال دارند، را می توانید مشاهده کنید.

3- 300 سکه و مدال از هزار سال قبل از میلاد مسیح تا به کنون، در این مجموعه سکه های فارسی ، یونانی ، عثمانی و غیره را پیدا خواهید کرد.

4- اهدا آثار هنری توسط دختر حاج حسین آقا ملک، بانو عزتملک ملک، این آثار شامل نقاشی های قاجار، نسخه های خطی، اسناد، جعبه های قلم، سر قلیان و همچنین کارهای لاکی است.

4- مجموعه خوشنویسی از بزرگترین هنرمندان ایرانی و اسلامی مانند میر عماد.

5- مجموعه فرش، انواع مختلفی از فرش که توسط بزرگترین بافندگان فرش بافته شده است؛ همچنین مبلمان، لوستر وجود دارد.

6-مجموعه سکه از قرن ششم قبل از میلاد تا دوران پهلوی و هم چنین سکه هایی از یونان، امپراطوری عثمانی و خلفای اسلامی را می توانید مشاهده کنید.

7- مجمعه ای زیبا از تمبرهای منتشر شده در ایران و جهان

محل موزه و كتابخانه ملك

محل موزه و كتابخانه ملك در تهران

موزه و کتابخانه ملک در یکی از خیابانهای اصلی و قدیمی تهران واقع شده است. از این رو مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی در اطراف موزه وجود دارد. بنابرای ، شما می توانید پس از خرید بلیط هواپیما تهران ، در این مسیر باغ موزه ملی را ببینید. همچنین کاخ زیبای گلستان (میراث جهانی یونسکو) فقط چند خیابان با این موزه فاصله دارد. همچنین، موزه جواهرات ملی، موزه مقدم، باغ نگارستان، بازار بزرگ تهران، موزه شیشه و سرامیک، پارک ملت و کاخ مسعودیه از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این موزه است.

رستوران های نزدیک موزه و کتابخانه ملک

رستوران های نزدیک موزه و کتابخانه ملک تهران

به دنبال مکانی خوب برای غذا خوردن هستید؟ گزینه های زیادی در اطراف شما وجود دارد. در اینجا، آماده ایم برخی از بهترین رستوران هایی که می توانید وعده غذایی خود را در نزدیکی موزه و کتابخانه ملک صرف کنید؛ به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی را امتحان کنید می توانید به رستوران وحید چولوئی و فرهنگ اصیل در خیابان پانزده خرداد و رستوران طارقات در شمال لاله زار بروید. همچنین، اگر کمی به سمت جنوب تهران و بازار بزرگ بروید، می توانید رستوران های معروف مسلم یا شرف الاسلامی را امتحان کنید. اگر ترجیح می دهید فست فود صرف کنید، می توانید به روتدل در بازار موبایل خیابان حافظ، یا رستوران تمشک در خیابان امام خمینی (ره) و یا  دلیون در چهارراه ولیعصر بروید.

هتل های نزدیک موزه و کتاب خانه ملک

هتل های زیادی برای انتخاب دارید در مرکز پایتخت و نزدیک به این موزه دارید، هتل پرستو، هتل حافظ، هتل بزرگ بین المللی فردوسی، هتل نادری، هتل آرمان، هتل آریان، هتل فارس، هتل الیان، هتل تابان، و هتل رودکی از جمله هتل هایی هستند که پس از خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تهران و بلیط هواپیما تهران به بندرعباس می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *