میدان نقش جهان میراث جهانی یونسکو

میدان-نقش-جهان اصفهان

میدان نقش  جهان یا میدان امام (میدان شاه) ، اصلی ترین مکان توریستی اصفهان و یکی از میراث های جهانی یونسکو می باشد . این میدان اولین جایی است که پس از رسیدن به شهر علم و هنر می توانید از آن دیدن کنید.

در هر زمان که به آنجا بروید با گردشگران فراوانی از سراسر دنیا مواجه می شوید که برای بازدید به آنجا آمده اند. این میدان با بناهای مختلفی از جهت معماری احاطه شده که بازار اصلی اصفهان نیز در کنار آن واقع شده است.

تاریخچه میدان نقش جهان

تاریخچه-میدان-نقش-جهان اصفهان

میدان نقش جهان در فاصله سالهای 1598 تا 1629 با تصمیم شاه عباس ساخته شد. در سال 1598 شاه عباس صفوی تصمیم گرفت که پایتخت ایران را از قزوین به اصفهان به عنوان مکانی امن تر و راحت تر منتقل کند .

به منظور گرامی داشت نقش جدید اصفهان  وهمچنین محلی برای برگزاری رویدادهای ملی ، میدان نقش جهان طراحی شد. شیخ بهایی معمار برجسته این پروژه بود.

از آنجا که استراتژی سیاسی  شاه عباس مبنی بر قدرت ایران بود ؛ ایده اصلی این پروژه بازتاب همه مولفه های قدرت بود . این پروژه عظیم با چندین ساختمان احاطه شده است. مسجد شاه ( امام ) نشان دهنده قدرت روحانیت ، بازار شاهنشاهی نشان دهنده قدرت تجار و کاخ عالی قاپو نشان دهنده قدرت شاه می باشد .

میدان نقش جهان  به طول 560 متر و عرض 160 متر و مساحت آن 89600 متر مربع می باشد. مغازه های دو طبقه در حاشیه میدان به چشم می خورد که نشان دهنده سبک معماری عصر صفوی می باشد.این میدان در طول روز مکانی برای تجارت و عصرها به مکانی برای تفریح تبدیل می شود. همچنین برنامه های نوروزی و مسابقات چوگان در این میدان برگزار می شده است.

موقعیت مکانی میدان نقش جهان

موقعهیت-مکانی-میدان-نقش-جهان اصفهان

میدان نقش جهان در مرکز شهر اصفهان قرار دارد که با جاذبه های دیگری احاطه شده است. اگر از طریق دروازه قیصریه وارد میدان شوید به بازار شاهنشاهی یا همان بازار اصلی می رسید.در جنوب میدان مسجدی باشکوه بنا شده است ؛ در پیاده روی میدان حمام تاریخی شاه ، کاخ چهل ستون و کاخ هشت بهشت قرار دارد. همچنین با بیست دقیقه پیاده روی به سی و سه پل می رسید. با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری اصفهان از سایت فروش بلیط آنلاین آنی تیکت 24 سفری آرام و بی دغدغه به این شهر زیبا داشته باشید.

در میدان نقش جهان چه باید کرد

در-میذدان-نقش-جهان اصفهان-چه-باید-کرد

این میدان علاوه بر داشتن چهار بنای شگفت انگیز در اطراف آن ، یکی از بزرگترین میادین جهان به شمار می رود ؛ که دارای حوضچه ها و چمنزار می باشد و مغازه های زیادی برای خرید سوغاتی هم در اطراف آن وجود دارد.همچنین شما می توانید در اطرف میدان سوار بر درشکه شوید ؛ و یا از پیاده روی در غروب خورشید لذت ببرید.

کاخ عالی قاپو محل اقامت شاه عباس ، دو مسجد شیخ لطف الله ، مسجد شاه (امام ) برای بازید گردشگران باز است . از طریق دروازه قیصریه می توانید وارد بازار شوید و در یکی از رستوران های سنتی آن ناهار بخورید.

رستوران های نزدیک میدان نقش جهان

ررستوران-های-نزدیک-میدان-نقش-جهان اصفهان

بهترین رستوران های شهر در اطراف میدان قرار دارند. شما می توانید غذاهای سنتی ایرانی را در قهوه خانه و دیزی سرای آزادگان که یکی از بهترین قهوه خانه های شهر بشمار می رود ؛ میل کنید . همچنین رستوران  باستانی  نیز برای سرو غذاهای ایرانی میزبان شماست ؛ و همچنین برای نوشیدن یک فنجان قهوه به کافه روزگار بروید.

هتل های نزدیک میدان نقش جهان

هتل-های-نزدیک-میدان-نقش-جهان اصفهان

برای اقامت در نزدیکی میدان نقش جهان ، گزینه های زیادی وجود دارد. از جمله نزدیک ترین هتل های نزدیک به  این میدان ، هتل پارتیکان است . همچنین هتل 2 ستاره پارس و هتل سه ستاره پارت و هتل صفوی  هم در نزدیکی میدان قرار دارند .

 برای اقامت لوکس تر می توانید به هتل 4 ستاره پیروزی بروید ؛ هتل 5 ستاره عباسی نیز مطابق بقیه هتل ها ،  در نزدیکی میدان قرار دارد و پذیرای مهمانان و گردشگران می باشد . علاوه بر خرید بلیط هواپیما ارزان تبریز به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به تبریز از سایت های  معتبر اینترنتی ، اقامت خود را هم می توانید در یکی از هتل های فوق انجام دهید .

زمان بازدید از میدان نقش جهان

زمان بازدید از میان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان در 24 ساعت شبانه روز برای بازدید عموم باز است . اما توصیه می شود قبل از غروب آفتاب از آنجا دیدن کنید . شما می توانید در نور آفتاب گرم عصر زیباترین تصاویر از گنبدهای مساجد را ببینید .

برای بازدید از کاخ عالی قاپو بهتر است بازدید خود را بین ساعت 9 صبح تا 18:30 دقیقه انجام دهید . ساعات بازدید از مساجد نیز با توجه به ساعات برگزاری نماز می باشد که در فصول مختلف متفاوت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *