پارک جنگلی ناژوان دومین مکان طبیعی نصف جهان

پارک-جنگلی-ناژوان اصفهان

اصفهان علاوه بر جاذبه های تاریخی و باستانی دارای مکانهای طبیعی بسیار زیبایی می باشد . پارک جنگلی ناژوان از جمله گزینه هایی است که دوست داران طبیعت می توانند به آنجا بروند و از این پارک زیبا دیدن نمایند . پارک جنگلی ناژوان پس از رودخانه زاینده رود به عنوان دومین مکان طبیعی ، در فهرست میراث ملی این شهر ثبت شده است . این پارک جنگلی به عنوان بزرگترین باغ اصفهان نیز شناخته می شود که در آن فعالیت های مختلفی انجام می پذیرد .

موقعیت مکانی پارک جنگلی ناژوان

موقعیت-مکانی-پارک-جنگلی-ناژوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان در قسمت غربی اصفهان در امتداد رودخانه زاینده رود قرار دارد . دسترسی به این پارک از طریق حمل و نقل عمومی امکان پذیر است . نزدیکترین ایستگاه مترو به آنجا ایستگاه سی و سه پل می باشد . همچنین ایستگاه ارتش هم  نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به این پارک است . از دیگر جاذبه های نزدیک به پارک جنگلی ناژوان می توان به باغ پرندگان ، پل خواجو ، سی و سه پل و کاخ هشت بهشت اشاره کرد. بنابراین می توانید بعد از بازدید از این پارک جنگلی از دیگر جاذبه های  نزدیک آن هم دیدن نمایید . شما هم می توانید با اطلاع از نرخ بلیط لحظه آخری هواپیما اصفهان ، برای بازدید از این پارک جنگلی زیبا ، سفری به یاد ماندنی به شهر نصف جهان داشته باشید .

تاریخچه پارک جنگلی ناژوان

تاریخچه-پارک-جنگلی-ناژوان اصفهان

ناژوان از دو کلمه “ناژ” و “وان” تشکیل شده است . “ناژ” در زبان فارسی به معنای درخت صنوبر است . “وان” هم به عنوان  پسوند ، که در زبان فارسی برای مکان ها مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین نام آن به معنای خانه درختان صنوبر است . پارک جنگلی ناژوان از معدود باغ های قدیمی اصفهان است که در طی تغییرات شهرنشینی و صنعتی شدن این شهر ، باقی مانده است .

ساختار پارک جنگلی ناژوان

ساختار-پارک-جنگلی-ناژوان اصفهان

بخش عظیمی از طراوات و پاکیزگی هوا شهر نصف جهان ، مدیون اکسیژن تولیدی توسط درختان پارک جنگلی ناژوان است . با توجه به این نکته ، این پارک را به عنوان ریه های شهر اصفهان هم می شناسند . امکانات تفریحی همچون باغ پرندگان ، باغ موزه پروانه ، آکواریوم ، دلفیناریوم ، میادین ورزشی ، استخر شنا ، پارک آبی بچه ها ، رانندگی با ماشین برقی ، اسب سواری ، قایق رانی و دوچرخه سواری در این پارک وجود دارد ؛ تا هیجان بیشتری را در زمان فراغت گردشگران ایجاد کند .

رستوران های نزدیک پارک جنگلی ناژوان

رستوران-های-نزدیک-پارک-جنگلی-ناژوان اصفهان

بعد از انجام تمام فعالیت های پرانرژی ، حتما شما گرسنه خواهید شد . می توانید گزینه هایی را که در ادامه معرفی می شود را برای صرف یک وعده غذایی لذیذ در نظر بگیرید . رستوران عشایر ، مجتمع غذایی ترنج ، رستوران چنگال ، ساندویچی آرابو ، رستوران صفه ، رستوران خوان گستر ، کافه رستوران هرمس ، کافه رستوران رومانوس و کافه فلورا انتخاب های مناسبی برای گردشگران هستند .

هتل های نزدیک پارک جنگلی ناژوان

هتلهای-نزدیک-پارک-جنلی-ناژون اصفهان

از جمله نزدیک ترین هتل ها به پارک جنگی ناژوان ، هتل 4 ستاره آسمان ، هتل چهار ستاره سفیر ، هتل سه ستاره اصفهان  و هتل آپارتمان دو ستاره چهل پنجره را می توان نام برد . پس از اطلاع از قیمت بلیط چارتر پرواز آبادان به اصفهان و تهیه بلیط هواپیما اصفهان به آبادان، برای اقامت هم قبل از شروع سفرتان برنامه ریزی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *