پارک لاله یک توقف جذاب در پایتخت

پارک لاله یک توقف جذاب در پایتخت ایران

در تقاطع خیابان کارگر شمالی و بلوار کشاورز، می توانید با استفاده از ایستگاه های مترو یا تاکسی از نقاط مختلف شهر به راحتی به پارک لاله بروید. موزه فرش، موزه هنرهای معاصر تهران، مسجد، تندیس های مختلف، کتابخانه کودک، میز شطرنج، زمین بسکتبال و والیبال از امکانات فوق العاده این پارک هستند که می توانید در پارک از آن لذت ببرید.

موقعیت پارک لاله

موقعیت پارک لاله تهران

برای رفتن به پارک لاله می توانید از مترو استفاده کنید. با خط 4 مترو به ایستگاه میدان انقلاب بروید؛ از میدان انقلاب می توانید 15 دقیقه پیاده روی کنید یا تاکسی بگیرید تا به پارک برسید. همچنین می توانید با تاکسی از میدان فاطمی، میدان ولیعصر، میدان هفت تیر نیز به ورودی های مختلف پارک بروید.

امکانات پارک لاله

امکانات پارک لاله تهران

پارک لاله یکی از قدیمی ترین پارک های تهران است که در سال 1975 ساخته شده است. مساحت آن در حدود 35 هکتار است. این پارک با گذشت سالها هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده است. در این پارک پوشش گیاهی مختلفی از جمله سرو و اقاقیا وجود دارد. این پارک یک مکان فوق العاده برای استراحت به دور از شلوغی پایتخت است.

قبل از تبدیل آن به پارک،آن منطقه یک منطقه نظامی بوده است که برای سوارکاری و رژه مورد استفاده قرار می گرفته است. این پارک دارای امکانات مختلفی از جمله مسجد،  اولین کتابخانه کودک ایران، زمین بسکتبال و والیبال است. نکته قابل توجه ای که  است در این پارک میزهای شطرنج زیادی وجود دارد که مردم بعد از ظهر جمع می شوند تا باهم بازی کنند.

همچنین مجسمه های زیبایی از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی در این پارک هستند. موزه هنرهای معاصر تهران در قسمت غربی پارک واقع شده است. موزه فرش نیز در قسمت شمالی پاک قرار دارد. یکی از اصلی ترین جاذبه های پارک لاله، آب نمای وسط پارک است. این آب نما به خصوص در شب دارای منظره ی بسیار جذاب و دیدنی است. در قسمت شمالی پارک نیز فواره ها و نهرهای مارپیچ به سبک ژاپنی وجود دارد.

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران

این مجموعه دارای 3000 اثر هنری مربوط به قرن نوزدهم و بیستم از هنرهای مدرن اروپایی و آمریکایی است. علاوه بر این، آثار هنری از نقاشان معروف هنرهای مدرن مانند پیکاسو، گوگن، رنوار و پولاک وجود دارد. هیچ کس تاکنون نتوانسته است ارزش واقعی این مجموعه  را محاسبه  کند، اما حدودا ارزش این مجموعه 2.5 میلیارد پوند تخمین زده می شود.همچنین همیشه یک نمایشگاه موقت در این موزه برگزار می شود که بیشتر آثار هنرمندان ایرانی در این موزه به نمایش گذارده می شود. با فروش بلیط هواپیما تهران شما این فرصت را دارید که یکی از با ارزش ترین مجموعه های هنر مدرن غربی در ایران را ببینید.

موزه فرش

موزه فرش تهران

پیشینه ی قالی بافی در ایران  به حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح  برمی گردد. فرش یکی از مهمترین و البته قابل توجه ترین وسیله در یک خانه ایرانی است. شما می توانید آنها را درشکل، رنگ و انواع  مختلف پیدا کنید. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند خود ساختمان موزه است. نمای بیرونی این ساختمان شبیه دارقالی است. این موزه منبع عالی تحقیق در مورد فرش برای همه دوستداران فرهنگ و هنر است.

بازارچه

بازارچه پارک لاله

علاوه بر موزه هنرهای معاصر، یک بازار کوچک به نام “بازارچه” وجود دارد که به سبک فروشگاه های سنتی می باشند. ناگفته نماند که شما می توانید برخی از نیازهای خود را از جمله مواد غذایی، سبزیجات، پوشاک و بسیاری موارد دیگر را در این بازار خریداری کنید. همچنین این بازارچه دارای رستوران فست فود و یک خانه چای سنتی است که می توانید از انواع نوشیدنی های مختلف گرم و غذا لذت ببرید. در صورتی که ساکن منطقه مرکزی تهران هستید و اهل رفتن به پارک هستید، می توانید به پارک لاله بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

رستوران های نزدیک پارک لاله

رستوران های نزدیک پارک لاله تهران

کافه های بسیاری در اطراف پارک لاله وجود دارد. می توانید کافه های مختلف و رستوران های ایتالیایی زیادی در نزدیکی دانشگاه تهران پیدا کنید. می توانید ا کافه های وی،  گیو، هنر، نفس را امتحان کنید. همچنین تعداد زیادی رستوران و فست فود از جمله ویسلند و شیلا وجود دارد. همچنین می توانید در رستوران بلوارد از خوردن غذاهای محلی با کیفیتش لذت ببرید.

هتل های نزدیک پارک لاله

رستوران های نزدیک پارک لاله تهران

با توجه به موقعیت مکانی پارک ملت در قلب تهران، نباید نگران اسکان خود باشید. گزینه های زیادی برای اقامت شما در نزدیکی پارک لاله وجود دارد. برخی از هتلهای نزدیک به پارک که پس از خرید بلیط هواپیما کرمان به تهران و بلیط هواپیما تهران به کرمان می توانید رزرو کنید؛ هتل اسپیناس (5 ستاره در 5 دقیقه پیاده روی تا پارک)، هتل بین المللی لاله (یک هتل بین المللی 4 ستاره)، هتل بزرگ بین المللی فردوسی، هتل پارسیان انجبل، هتل آسارا و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *