پل جویی یک پل باستانی

پل-جوییی اصفهان

قدمت پل جویی به سلسله صفویه باز می گردد . این پل بین پل خواجو و پل فردوسی قرار دارد . پل جویی دارای 21 قوس می باشد که توسط شاه عباس دوم ساخته شد و هدف از ساخت آن اتصال باغ های شاه عباس به یکدیگر بود .

این پل فقط برای رفت و آمد مقامات عالی رتبه بود و مردم عادی حق عبور و مرور بر روی آن را نداشتند ؛ اما امروزه چایخانه های فراوانی را در آنجا مشاهده می کنید که مورد استفاده عموم است .

نامگذاری پل جویی

نام-گذاری-پل-جویی اصفهان

پل جویی ( جوی به معنای جریان ) در سال 1665 در دوره صفویه ساخته شد . به این دلیل جویی نام گرفت زیرا جریان آب ازطریق یک جوی ظریف ساخته شده از سنگ پارسی ، از یک طرف پل به سمت دیگر انتقال می یافت . این پل را در ایران اغلب با نام پل چوبی  ( یک پل چوبی بر پایه سنگی ) هم می شناسند .

درباره پل جویی

درباره-پل-جویی اصفهان

همانطور که در بالا هم اشاره شد ؛ این پل بر فراز زاینده رود بین پل های خواجو و فردوسی قرار گرفته است . طول این پل 147 متر و عرض آن 4 متر می باشد . همچنین دارای 21 قوس است . در اطراف این پل عمارت های شگفت انگیزی وجود دارد . عمدتا برای اتصال این عمارتها و باغات از این پل استفاده میشده است . آبی که از این پل میگذرد نیز به عمارتها و باغات منتهی می شود . در قسمت غربی پل آب به صورت دریاچه قرار دارد که به همین خاطر به آن پل دریاچه نیز می گویند .

موقعیت مکانی پل جویی

آدرس-پل-جویی اصفهان

این پل بین بلوار آینه خانه و کمال اسمایل قرار دارد . پیشنهاد ما اینست که حتما از این پل و دیگر پل های رودخانه زاینده رود همچون خواجو ، سی و سه پل و مارنان دیدن کنید . با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری پرواز اصفهان از طریق سایتهای معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما ، سفری به یادماندنی به نصف جهان داشته باشید .

رستوران های اطراف پل جویی

رستوران-های-نزدیک-پل-جویی اصفهان

رستوران های فراونی در اطراف پل جویی قرار دارد که از جمله آن می توان به رستوران هرمس که یک رستوران غذای ایتالیایی است ؛ اشاره کرد . همچنین رستوران خوان گستر نیز یکی از رستوران های به نام در نزدیکی این پل است .

هتل های نزدیک پل جویی

هتل-های-نزدیک-پل-جویی اصفهن

پس از اطلاع از نرخ بلیط ارزان پرواز رشت به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به رشت خریداری آن ، نوبت به رزرو هتل می رسد. از جمله هتل های نزدیک به پل جویی می توان به هتل و سوییت پارسیان ، هتل پل و پارک ، هتل اسپادانا و هتل ملل اشاره کرد . از دیگر هتل هایی که در خیابان شمس آبادی  که در مجاورت پل جویی قرار دارند هم می توان هتل توریست ، هتل عالی قاپو ، هتل پارس ، هتل شیخ بهایی و هتل خواجو را نام برد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *