کاخ هشت بهشت یک جازبه زیبا

کاخ-هشت-بهشت اصفهان

یکی از بناهای باقی مانده از دوران صفویه باغ هشت بهشت می باشد . معماری درخشان ، همراه با طراحی و دکوراسیون آن ، این مجموعه را به کاخی افسانه ای تبدیل کرده است .

موقعیت کاخ هشت بهشت

موقعیت-کاخ-هشت-بهشت اصفهان

یکی از دو باغی که در خیابان چهار باغ قرار دارد . کاخ هشت بهشت و باغ آن است . این بنا تاریخی و دیدنی در قسمت غربی خیابان چهار باغ و در خیابان شیخ بهایی واقع شده است.

گردشگران و علاقه مندان به بازدید از این عمارت تاریخی می توانند به سهولت با وسایل نقلیه عمومی خود را به آنجا برسانند. ایستگاه اتوبوس شهری نزدیک ترین ایستگاه به این مکان می باشد .

از دیگر جاذبه های نزدیک به کاخ هشت بهشت می توان به میدان نقش جهان ، کاخ چهل ستون ، مسجد شیخ لطف الله ، عالی قاپو ، دروازه قیصریه ( بازار بزرگ ) و مسجد امام اشاره کرد. با اطلاع از قیمت بلیط چارتر پرواز اصفهان از سایت آنی تیکت 24 ، در بهترین زمان به شهر علم و هنر سفری ماندگار داشته باشید.

تاریخچه کاخ هشت بهشت

تاریخچه-باغ-هشت-بهشت اصفهان

اصفهان مدیون دوران صفویه و پادشاهان آن است . شاه عباس ، اولین پادشاه سلسله صفوی ، این شهر را به عنوان پایتخت برگزید . یکی از تصمیمات وی برای تبدیل شدن این شهر به پایتخت دوران صفوی ، ساخت خیابان طولانی چهار باغ و توسعه برخی باغ های آن بود .

هیچ یک از باغ ها به غیر از هشت بهشت و چهل ستون باقی نمانده است . زیبایی باغ هشت بهشت نیز به طور کامل برجا نمانده تا آن را بطور دقیق بتوان مورد بررسی قرار داد ؛ اما این باغ هنوز یک بنا سرزنده است .

واژه ” هشت بهشت ” به معنا ورودی به بهشت هم می باشد. کاخ هشت بهشت در سال 1669 ساخته شد و برای مدت طولانی زیباترین کاخ جهان نامیده می شد . در سال 1964 ، این باغ به وزارت فرهنگ و هنر واگذار گردید .

ساختار کاخ هشت بهشت

ساختار-کاخ-هشت-بهشت اصفهان

کاشی کاری با شکوه کاخ هشت بهشت شامل انواع مختلفی از نقاشی های پرندگان ، خزندگان و شکارچیان است . این عمارت دارای چهار نمای مختلف است که علی رقم تشابهات ، بی نظیر و منحصر به فرد هستند.

به نظر می رسد نمای شمالی نمای اصلی است ؛ اما استخر موجود در باغ نشان می دهد که نمای شرقی نمای اصلی می باشد . کاخ در دو طبقه و دومتر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است . دیوارهای طبقه اول شامل نقاشی و گچبری است . در طبقه دوم اتاق ها ، پنجره ها و درها با طراحی خاصی به چشم می خورند.در وسط سالن ، استخر مرمر با نام ” استخر مروارید ” وجود دارد . طراحی استخر به گونه ای است که آب از سوراخ های آن مانند مروارید عبور می کند.

کاخ هشت بهشت خانه ای بود برای هشت همسر شاه عباس که چهار نفرشان در طبقه اول و چهار نفرشان در طبقه دوم زندگی می کردند. طراحی هنری و شکوهمند این ساختمان باعث شده تا مسافران در تمامی سال برای دیدن آن به شهر علم و هنر سفر کنند. گردشگران می توانند با خرید بلیط پرواز شیراز به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به شیراز، سفری بی دغدغه به این شهر داشته باشند.

رستوران های نزدیک کاخ هشت بهشت

ستوران-های-نزدیک-کاخ-هشت-بهشت اصفهان

شاید شما دوست داشته باشید در رستوران های خوب اطراف کاخ هشت بهشت غذاهای خوشمزه ایرانی را میل کنید . از جمله این رستوران ها می توان به رستوران سیمرغ ، رستوران نو بهار ، رستوران پستو ، رستوران کوثر و رستوران شهرزاد اشاره کرد .

هتل های نزدیک کاخ هشت بهشت

هتل-های-نزدیک-کاخ-هشت-بهشت اصفهان

از جمله هتل های نزدیک کاخ هشت بهشت می توان به هتل پارتیکان ، هتل نقش جهان ، هتل توریست ، هتل صفوی ، هتل ونوس ، هتل عالی قاپو ، هتل پیروزی و هتل عباسی اشاره کرد ؛ که به ترتیب از هتل یک ستاره تا پنج ستاره را شامل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *