کتابخانه ملی یک بنا تاریخی

کتابخانه-ملی کرمان

کتابخانه ملی کرمان یکی از باغ های ملی است؛ که در دوره پهلوی ساخته شده است. سر در یا ورودی این کتابخانه شبیه ورودی باغ ملی در تهران می باشد. و مانند همتای تهرانی خود در سال 1378 به عنوان یکی از میراث های ملی ایران به ثبت رسید. این کتابخانه همانند یک بهشت برای دوستداران کتاب است.

درباره کتابخانه ملی

درباره-کتابخانه-ملی کرمان

کتابخانه ملی ساختمانی با یک طبقه که در قلب شهر قرار دارد. ساختمان کتابخانه در وسط یک باغ دوست داشتنی قرار دارد؛ که آنرا برای بازدیدکنندگان رویایی تر می کند. در فضای باغ می توانید درختان سرو بلند و استخر دوست داشتنی را ببینید. نکته دیگری که نظر شما را جلب خواهد کرد؛ تزئینات آجری، درها و پنجره های سنتی است؛ که بازدیدکنندگان در همان لحظه ورود متوجه این عناصر بی نظیر معماری می شوند.

کتابخانه ملی دارای 121000 جلد کتاب می باشد؛ که در بخش های مختلفی از قبیل مرجع، نسخه های خطی و چاپ سنگی، منابع سمعی و بصری، کتابهای مربوط به کرمان، نمایشگاه تازه های کتاب، کتابخانه نابینایان، کتابخانه کودکان، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و غیره نگهداری می شود. لازم به ذکر است؛ که این مکان را با موزه هنرهای معاصر صنعتی اشتباه نگیرید؛ زیرا هر دو دارای نماها و تزئینات بسیار مشابه هستند. و دلیل آن تعلق داشتن هردو بنا به یک دوره تاریخی است.

موقعیت مکانی کتابخانه ملی

موقعیت-مکانی-کتابخانه-ملی کرمان

کتابخانه ملی در مرکز شهر و در خیابان شهید رجائی (خورشید سابق) قرار دارد؛ و به دیگر جاذبه های تاریخی شهر از جمله موزه هنرهای معاصر صنعتی، حمام وکیل و بازار نزدیک است. گردشگران فراوانی هر ساله برای بازدید از این کتابخانه ارزشمند با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری پرواز کرمان به این شهر سفر می کنند. و نه تنها از این بنا بلکه از دیگر آثار باستانی آن نیز دیدن می نمایند.

رستوران های نزدیک کتابخانه ملی

رستوران-های-نزدیک-کتابخانه-ملی کرمان

اگر پس از بازدید از کتابخانه ملی احساس گرسنگی کردید؛ رستوران مکث، رستوران بهارستان و رستوران سنتی مشاهیر برای پذیرایی از شما آماده هستند. به همراه خانواده و یا دوستان همراهتان در سفر، با خیالی آسوده به یکی از این رستورانها رفته و غذای مورد نظرتان را در با کیفیت ترین حالت میل نمایید.

هتل های نزدیک کتابخانه ملی

هتل-های-نزدیک-کتابخانه-ملی کرمان

اگر به دنبال اقامتی ارزان و مناسب در نزدیکی کتابخانه ملی هستید؛ می توانید به هتل گواشیر و یا هتل اخوان بروید. اما اگر اقامت در هتلهای مجلل را می پسندید؛ هتل پارس پیشنهاد خوبی برای شماست. پس از قطعی کردن محل اقامتتان برای تهیه بلیط هواپیما اصفهان به کرمان و برای برگشت بلیط هواپیما کرمان به اصفهان خود نیز اقدام نمایید.

امروزه خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین و در کسری از دقیقه انجام می پذیرد. و مسافران از طریق گوشی همراه خود وارد سایتهای معتبر فروش بلیط هواپیما شده و با داشتن رمز دوم کارت بانکی اقدام به خرید بلیط مورد نظرشان می نمایند. همین مراحل و تعاریف گفته شده برای رزرو هتل ها و اقامتگاهها نیز امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *