کشتی یونانی

معرفی کشتی یونانی

بیش از 50 سال است که آبهای خلیج فارس و جزیره کیش میزبان یک میهمان ناخوانده  است. کشتی یونانی یا “کوالا اف” یک کشتی بخار و باری بود که در جزیره کیش به گل نشسته است. با گذشت سالها، این کشتی به یکی از دیدنی ترین نقاط جزیره تبدیل شده است. بیایید درباره این کشتی مرموز بیشتر بخوانیم.

درباره کشتی یونانی

درباره کشتی یونانی در کیش

کشتی یونانی در سال 1943 توسط انگلیسی ها توسط شرکت کشتی سازی ویلیام همیلتون ساخته شد و نام اصلی آن Empire Trumpet بود. در طول عمر طولانی، کشتی دارای صاحبان متعدد انگلیسی، ایرانی و یونانی بوده است. آنها مرتباً نام او را تغییر می دادند. آخرین صاحب این کشتی فردی یونانی بود که نام فعلی آن نیز نشان می دهد. ناتورالیست، کوروش فارسی، همدان و کولا اف نام برخی از اسامی سابق او هستند.

کشتی یونانی با مساحت 673 متر مربع و وزن بیش از 7000 تن در سال 1966 به آتش کشیده شد. هیچ کس دقیقاً نمی داند چه چیزی باعث خراب شدن آن شده است. داستانهای زیادی برای این ماجرا بیان شده است، مه آلود بودن هوا و محدودیت دید ناخدا که اسکله را گم کرده بود، مستی ناخدا و یا عشق ناخدابه دختری در روستای باغو که این کشتی را عمدا در در نزدیکی روستا به گل نشانده برخی از این داستان ها هستند. ولی در این بین گرفتن حق بیمه زیاد از شرکت انگلیسی بیمه کننده از همه مقبول تر است. پس از به گل نشستن آن، تمام خدمه کشتی و بار آن را را تخلیه می‌کنند. هرگونه تلاش برای جابجایی کشتی ناموفق بود و در نهایت کشتی در همانجا باقی ماند.

تفریحات در کنار کشتی یونانی

معرفی تفریحات در کنار کشتی یونانی

هم اکنون کشتی یونانی با آرامش در قسمت جنوبی جزیره به خواب رفته است  و به یک مکان محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. بهترین زمان برای بازدید از این کشتی هنگام غروب خورشید است و منظره ای فوق العاده برای گرفتن عکس است. از دیگر کارهای جالب که در اینجا می توانید انجام دهید شتر سواری و اسب سواری در کنار ساحل است. همچنین یک پارک ساحلی در آنجا وجود دارد که می توانید میان وعده ها و مواد غذایی خوشمزه بخرید. یک مسیر دوچرخه در سواحل اطراف وجود دارد که می توانید از آن استفاده کرده و لذت ببرید.

موقعیت مکانی کشتی یونانی

موقعیت مکانی کشتی یونانی در کیش

کشتی یونانی در قسمت جنوبی جزیره واقع شده است. بنابراین، شما کمی از مرکز کیش فاصله دارید. اما از آنجا که کیش جزیره ای واقعاً کوچک است، حدود 15 دقیقه با ماشین به آنجا می رسید. دیگر جاذبه های دیدنی کیش که پس از خرید بلیط چارتر هواپیما کیش می توانید ببینید؛ سواحل کیش، شهر باستانی حریره، پارک دلفین ها، کاریز، مراکز خرید، هندورابی و … هستند.

رستوران های نزدیک به کشتی یونانی

رستوران های نزدیک به کشتی یونانی در کیش

اگر می خواهید وعده غذایی خود را در نزدیکی این کشتی مرموز بخورید ، می توانید از رستوران هایی که در پارک ساحلی واقع شده اند ، و در نزدیکی کشتی یونان می باشند استفاده کنید. همچنین می توانید سایر رستوران های اطراف مانند رستوران کلبه درویش ، رستوران شاندیز و رستوران سالاد را نیز امتحان کنید.

هتل های نزدیک به کشتی یونانی

هتل های نزدیک به کشتی یونانی در کیش

بیشتر هتل های کیش در قسمت شرقی جزیره واقع شده اند و کشتی یونان در ضلع جنوب غربی قرار دارد. نگران نباشید، رسیدن به این بخش از جزیره فقط 15 دقیقه طول می کشد. بنابراین، پیدا کردن مکانی در نزدیکی کشتی یونان برای شما مسئله ای نخواهد بود. اگر می خواهید پس از خرید بلیط هواپیما مشهد به کیش و بلیط هواپیما کیش به مشهد در هتلی لوکس بمانید، می توانید بین هتل ترنج، هتل بزرگ داریوش و هتل بین المللی شایان یکی را انتخاب کنید. اگر می خواهید هتل مناسبتری را انتخاب کنید، هتل فانوس، هتل شباویز و هتل  تماشا برخی از این هتل ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *