کلیسای سرکیس مقدس

کلیسای سرکیس مقدس در تهران

کلیسای سرکیس مقدس یکی از زیباترین و بزرگترین کلیساهای پایتخت و جز یکی از جاذبه های گردشگری جذاب مخصوصا برای مسلمانان می باشد. معماری این کلیسا ترکیبی از معماری قرون وسطایی و عصر جدید ارمنستان می باشد؛ که توسط یک خیر ارمنی به نام مارکار سرکیسیان و مهندسی اوژن آفتاندیلیان ساخته شده است. پیشنهاد می شود پس از خرید بلیط هواپیما تهران ازین کلیسا دید کنید.

درباره کلیسای سرکیس مقدس

درباره کلیسای سرکیس مقدس چهئ می دانید

کلیسای سرکیس ابعادی حدود 36.5 متر طول و 17.8 متر عرض دارد، ازین رو عنوان بزرگترین کلیسای تهران را از آن خود کرده است. این بنای مرمر سفید رنگ بر اساس پلان بازیلیکا ساخته شده است. این کلیسا دارای گنبدی بسیار زیبا است که وقتی به آن نگاه می کنید اینگار در هوا معلق است و این هنر مهندس این سازه است که در ساخت این گنبد زیبا به کار برده است.

بخش دیگر این کلیسا که توجه هر بیننده ای را جلب می کند ناقوسخانه های آن هستند. این کلیسا دارای دو ناقوسخانه است، که معماری مشابه ناقوسخانه های کلیسای شهر ایروان دارد. لازم به ذکر است که این کلیسا دارای سه ورودی است که در قسمت غربی بنا واقع شده است. ازین سه وروی، ورودی اصلی آن در وسط و دو  ورودی دیگر آن کوچکتر از ورودی اصلی و در دو سمت شمال و جنوب قرار گرفته است.

موقعیت مکانی کلیسای سرکیس مقدس

موقعیت مکانی کلیسای سرکیس مقدس در کجاست

این کلیسا در خیابان کریم خان زند، نبش خیابان استاد نجات الهی واقع شده است. برای بازدید ازین کلیسای زیبا می توانید با استفاده از خط 1 ایستگاه مترو در میدان هفت تیر پیاده شوید و با حدود 15 دقیق پیاده روی خود را به این مکان گردشگری جذاب برسانید. اگر نمی خواهید از مترو استفاده کنید می توانید با استفاده از دیگر وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

یادمان نسل کشی ارمنی ها

یادمان نسل کشی ارمنی ها چیست

بنای یادمان نسل کشی ارمنیان در سال 1352 در پنجاه و هشتمین سالگرد نسل کشی ارمنیان در کلیسای سرکیس مقدس رو نمایی شد. این یادبود از جنس مرمر بر روی پایه ای از همان جنس قرار گرفته است. روی آن با خط زیبای نستعلیق و زیر آن با خط ارمنی نوشته شده است یادبود شهدای ارامنه. این بنا بیانگر آزادی خواهی، پایداری، پایبندی به دین و ایمان و اعتقاد به پیروزی حق و حقیقت است.

رستوران های نزدیک کلیسای سرکیس مقدس

رستوران های نزدیک کلیسای سرکیس مقدس را بشناسید

اگر پس از بازدید از این کلیسای شگفت انگیز احساس گرسنگی کردید، نگران نباشید؛ رستوران های خوب زیادی در این اطراف هستند که می توانید خودتان را به یک وعده ی غذایی خوشمزه دعوت کنید. رستوران لئون، بوفالو، رستوران هندی تندر و کافه روسی از جمله رستوران های نزدیک به این کلیسا می باشند.

هتل های نزدیک کلیسای سرکیس مقدس

هتل های نزدیک رستوران سرکیس مقدس را بشناسید

اگر دوست دارید پس از خرید بلیط هواپیما نوشهر به تهران و بلیط هواپیما تهران به نوشهر در یک هتل نزدیک این کلیسای مقدس اقامت داشته باشید می توانید هتل گرند، هتل پارسیان کوثر، هتل کارون هتل هویزه و موارد دیگر را انتخاب کنید.

زمان بازدید از کلیسا سرکیس مقدس

زمان بازدید از کلیسای سرکیس مقدس کی است

زمان بازدید از این کلیسا بسیار محدود و از ساعت 13 تا 16 است. بهتر است قبل از مراجعه از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. ورودی آن نیز برای عموم رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *