آرامگاه عارف قزوینی

آرامگاه عارف قزوینی در همدان

همدان شهری کهن با تاریخ و فرهنگی غنی، جاذبه های گردشگری بسیاری در خود جای داده است. از تپه ی هگمتانه تا بیشه و آبشار، مسجد، کلیسا، آتشکده، معبد، امامزاده و آرامگاه ها، همه مکان هایی هستند که بازدید از آنها مهیج و بسیار دیدنی خواهد بود. ابوالقاسم عارف قزوینی شاعر و تصنیف ساز مشهور ایرانی دوران قاجار که در همدان دفن است یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که در جوار آرامگاه ابوعلی سینا می توانید از آن بازدبد کنید.

درباره ی عارف قزوینی

درباره ی عارف قزوینی تصنیف ساز ایرانی

ابوالقاسم عارف قزوینی متولد 1259 در قزوین، شاعر و تصنیف ساز پرآوازه ی ایران می باشد. عارف خط نستعلیق و شکسته را بسیار عالی فراگرفته بود و به زیبایی می نوشت. موسیقی را با استادی میرزا صادق خرازی فرا گرفت، اما به اصرار پدر عمامه بست و به نوحه خوانی پرداخت. که پس از فوت پدر این کار را ترک کرد. عارف در سال 1277 به تهران آمد و به خاطر صدای زیبایش مورد توجه مظفرالدین شاه، پادشاه قاجار قرار گرفت. در زمان مشروطیت، عارف با سرودن غزلهایش به موفقیت این جریان کمک شایانی کرد. عارف قزوینی را با نام شاعر ملی می شناسند. او در سال 1307 برای درمان، نزد دکتر بدیع در همدان رفت و باقی عمرش را دز آنجا گذراند؛ و پس از مرگش، در آرامگاه ابوعلی سینا به خاک سپرده شده است.

درباره ی آرامگاه عارف قزوینی

درباره ی آرامگاه عارف قزوینی در همدان

همانطور که در بالا اشاره شد، آرامگاه عارف قزوینی در جوار آرامگاه پزشک ابوعلی سینا می باشد. او زندگی ساده و بی آلایشی را برای خود انتخاب کرده بود. یادگاری های به جا مانده از او نیز در موزه ابوعلی سینا نگهداری می شود. طراح و سازنده ی آرامگاه عارف، معمار توانای ایران، آقای هوشنگ سیحون است که طراحی آرامگاه ابوعلی سینا را نیز به عهده داشته است. با نظر معمار بنا، آرامگاه عارف جابه جا و در ورودی آرامگاه ابوعلی سینا قرار گرفت. پس از خرید بلیط هواپیما همدان و بازدید از آرامگاه ابوعلی سینا می توانید پیش از ورود به راهروی اصلی آرامگاه ابوعلی سینا، سری به مقبره این شاعر ملی ایران بزنید. بروی سنگ سفید مزارش این قطعه شعر به چشم می خورد:

عمرم گـَهي به هجر و گـَهي در سفر گذشت                 تاريخ زندگي همه در دردسر گذشت

موقعیت مکانی آرامگاه عارف قزوینی

موقعیت مکانی آرامگاه عارف قزوینی در همدان

آرامگاه عارف قزوینی در کنار آرامگاه ابوعلی سینا قرار دارد. می توانید درکنار بازدید از آرامگاه عارف، از آرامگاه و موزه ابوعلی سینا، موزه مشاهیر، برج قربان، حمام قلعه همدان نیز دیدن کنید. پس از خرید چارتر بلیط هواپیما تهران به همدان برای خرید سوغات به بازار سنتی آن سر بزنید.

رستوران های نزدیک به آرامگاه عارف قزوینی

رستوران های نزدیک به آرامگاه عارف قزوینی در همدان

کافه متسو، کافه بامبو برای صرف صبحانه و رستوران کاکتوس، رستوران ته چین، رستوران ایتالیایی دلژین، رستوران ایتالیایی چوبین برای صرف نهار و یا شام در نزدیکی این جاذبه ی گردشگری می تواند انتخابهای مناسبی باشند.

هتل های نزدکی به آرامگاه عارف قزوینی

هتل های نزدکی به آرامگاه عارف قزوینی همدان

می توانید در مدت اقامتتان در این شهر و قبل از رزرو بلیط هواپیما همدان به تهران، هتل پارسیان بوعلی، هتل پارسیان آزادی، هتل آرین، هتل آپارتمان سفیر و یا هتل آپارتمان خرم را انتخاب کنید و تجربه ی یک اقامت به یادماندنی برای خود به یادگار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *