بازار سنتی طولانی ترین بازار کشور

بازار بزرگ و سنتی زنجان طولانی ترین بازار در ایران است. این بنا در سال 1843 در زمانی که آقا محمد خان قاجار حاکم ایران بود؛ ساخته شد. این بازار سنتی مکانی مناسب برای گردشگران در جهت خرید سوغات و لذت بردن از فضای پر جنب و جوش آن است. بیایید نگاهی دقیق تر به این بازار بیاندازیم.

درباره بازار بزرگ

درباره-بازار-بزرگ زنجان

طولانی ترین بازار ایران به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. هر بخش هم شامل چندین ردیف فرعی است. چندین کاروانسرا، حمام، مسجد و سایر ساختمان های عمومی در این بازار وجود دارد؛ که نشان دهنده این موضوع است؛ که این بازار قطب اصلی شهر بوده است.

در این بازار 8 راسته با فعالیت های مختلف وجود دارد؛ راسته زرگرها، کفاش ها، بزازها، سراج ها و چند راسته دیگر. در هر قسمت از بازار شما هنر معماری قاجار را به وضوح مشاهده می کنید. شما می توانید به تماشای طاق های آجری و کاشی کاری های بی نظیر و جذاب بپردازید. بازار بزرگ زنجان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، به عنوان یکی از آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

دراین بازار بزرگ چه می توان خرید؟

دراین-بازار-بزرگ زنجان-چه-می-توان-خرید؟

شاید از قبل هم می دانستید که زنجان به دلیل داشتن چاقوهای تیزش بسیار مشهور است. شما می توانید در بازار بزرگ چاقوهای اصل را خریداری نمایید. همچنین کالاهای دیگری نیز وجود دارد؛ که می توانید در این بازار بخرید؛ لباس، صنایع دستی، ادویه جات و میان وعده های خوشمزه از جمله انتخاب های شما هستند.

موقعیت مکانی بازار بزرگ

موقعیت-مکانی-بازار-بزرگ زنجان

از آنجا که بازار بزرگ قلب اقتصادی شهر محسوب می شود؛ درست در مرکز زنجان قرار دارد. از دیگر جاذبه های نزدیک به بازار می توان به رخت شوی خانه، غار کتله خور، موزه مردان نمکی و  از میراث جهانی یونسکو، سلطانیه بازدید کرد. گردشگران فراوانی هرساله با خرید بلیط پرواز زنجان به این شهر زیبا سفر کرده؛ تا از آثار تاریخی آن دیدن نمایند.

رستوران های نزدیک بازار بزرگ

رستوران-های-نزدیک-بازار-بزرگ زنجان

اگر قدم زدن طولانی در بازار شما را خسته و گرسنه کرده است؛ می توانید برای صرف یک وعده غذای خوشمزه به دیزی سرای عابدینی، کافه بازار و حلیم پزی عسگری بروید.

هتل های نزدیک بازار بزرگ

هتل-های-نزدیک-بازار-بزرگ زنجان

از جمله هتل های لوکس در این شهر گراند هتل می باشد. اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه هستید؛ هتل آپارتمان سپهر، هتل پارک و هتل ددمان از جمله انتخاب های مناسب هستند. با ورود به سایتهای معتبر رزرو هتل نسبت به رزرو اقامت و با ورود به سایتهای معتبر فروش بلیط پرواز نسبت به تهیه بلیط هواپیما تهران به زنجان و برای برگشت بلیط هواپیما زنجان به تهران خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *