بازار سنتی طولانی ترین بازار ایران

از شیرینی و نان محلی گرفته تا محصولات ارگانیک و طبیعی مانند گیاهان دارویی و پسته، هر چیزی را در بازار سنتی کرمان می توان پیدا کرد. این مکان تاریخی و فضای پر جنب و جوشش بازدید از آنرا ارزشمند می کند. علاوه بر این، صنایع دستی از جمله پته، فرش و البته از همه مهمتر زیره، گیاه معروف این شهر را در هنگام خرید؛ فراموش نکنید.

درباره بازار سنتی

درباره ی-بازار-کرمان

تمام شهرهای ایران دارای یک بازار سنتی است. بازار سنتی کرمان نیز در قلب شهر که یکی از شلوغ ترین نقاط شهر بشمار می رود؛ قرار دارد. بازار از میدان ارگ شروع شده و تا میدان مشتاقیه ادامه دارد. برخی از ویژگی های این بازار آن را در سراسر جهان بی نظیر می کند. این بازار طولانی ترین بازار در ایران است؛ و جوری به نظر می رسد که هرگز تمام نمی شود. همچنین این بازار به عنوان میراث تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

بخش های مختلف بازار سنتی

بخش-های-مختلف-بازار-سنتی کرمان

در این بازار طولانی، 12 بخش مختلف وجود دارد. که در ادامه به معرفی برخی از بخش های مهم  آن می پردازیم. مسافران و گردشگران مختلفی از سراسر دنیا با اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط هواپیما کرمان به این شهر تاریخی سفر می کنند؛ تا از جاذبه های آن دیدن کنند.

بازار ارگ

بازار-ارگ کرمان

بخش اول، بازار ارگ است؛ که از میدان ارگ شروع می شود و تا چهار سوق گنجعلی خان ادامه می یابد. وقتی دو مسیر اصلی باهم تقاطع می کنند؛ این بازار به دو زیر بخش “بازار سراجی” و “بازار نقارخانه” تقسیم می شود.

چهار سوق گنجعلی خان

چهار-سوق-گنجعلی-خان کرمان

این نقطه زمانی شلوغ ترین قسمت شهر بود. مانند سایر بازارهای سنتی ایران، این بازار نیز از بخش های مختلف و برخی جاذبه های گردشگری در داخل تشکیل شده است. اگر در مسیر بازار پیش بروید؛ می توانید برخی از معروف ترین جاذبه های آن مانند مجموعه گنجعلی خان را ببینید.

نمای داخلی چهار سوق با نقاشی های روغنی جالب با قدمت 400 ساله جلوه ای زیبا دارند؛ که هنوز جذابیت خود را حفظ کرده اند. قبل از پیدایش معماری جدید و دخالت معماری غربی، گنبدهای بازار به صورت نواری بهم پیوسته بودند. بازار سنتی بعد از مسجد جامع یکی از بلندترین سازه های شهر به حساب می آید؛ و مرتفع ترین گنبد شهر محسوب می شود.

بازار گنجعلی خان

بازار-گنجعلی-خان کرمان

بازار گنجعلی خان بین بازار چهار سوق و بازار اختیاری قرار دارد؛ که نمادی از سبک معماری جالب دوران صفویه می باشد؛ و در قسمت جنوبی میدان گنجعلی خان واقع شده است. در سمت راست این بازار حمام زیبا و تاریخی گنجعلی خان و هجده مغازه قرار دارد. و در سمت چپ طاق هایی وجود دارد؛ که نمای خارق العاده ای را نشان می دهد.

بازار اختیاری

بازار-اختیاری کرمان

بازار اختیاری چهارمین قسمت از بازار است. که از اواخر بازار گنجعلی خان شروع می شود؛ و تا بازار وکیل ادامه می یابد. حمام وکیل هم در این قسمت قرار دارد. سایر بخش های بازار عبارتند از: بازار وکیل، بازار مظفری، بازار سردار، بازار میدان قلعه، بازار مسگری، بازار زرگری و بازار کفاشان. در این بازارها می توانید کفش، جواهرات طلا، شیرینی، صنایع دستی و بشقاب ها سنتی، گیاهان دارویی و فرش های با ارزش پیدا کنید.

محل استقرار بازار سنتی

محل-استقرار-بازار-سنتی کرمان

بازار سنتی در نزدیکی مجموعه گنجعلی خان و حمام وکیل قرار دارد؛ علاوه بر این اگر از بازار خارج شوید؛ می توانید به بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی نیز بروید.

رستوران های نزدیک بازار سنتی

رستوران-های-نزدیک-بازار-سنتی کرمان

در نزدیکی بازار رستوران هایی از جمله رستوران کیخسرو، رستوران ابوذر و ساندویچی تیموری وجود دارد؛ اگر در حین بازدید از بازار و یا پس از آن احساس گرسنگی کردید؛ به یکی از این رستورانها رفته و از غذاهای خوشمزه مخصوص خود شهر بهره مند شوید.

 هتل های نزدیک بازار سنتی

هتل-های-نزدیک-بازار-سنتی کرمان

از جمله هتل های مقرون به صرفه در نزدیکی بازار می توان به هتل اخوان اشاره نمود. اگر به دنبال اقامتی لوکس در نزدیکی بازار هستید؛ هتل روزهای طلایی و هتل پارس از جمله هتل های مجلل می باشند؛ با ورود به سایتهای رزرو آنلاین هتل، برای اقامتتان و همچنین با ورود به سایتهای معتبر فروش بلیط هواپیما برای خرید بلیط هواپیما اهواز به کرمان و برای برگشت بلیط هواپیما کرمان به اهواز خود نیز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *