باغ شازده بهشتی در قلب کویر

باغ-شازده کرمان

باغ شازده یک واحه سر سبز در دل کویر کرمان است. بسیاری از بازدیدکنندگان به دلیل موقعیت آن، باغ شازده را معجزه می دانند. ادعا می شود؛ این باغ بزرگترین و زیباترین باغ ایران می باشد؛ که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

موقعیت مکانی باغ شازده

موقعیت-مکانی-باغ-شازده کرمان

باغ شازده در وسط بیابان در مناطق حومه جنوب شرقی شهر واقع شده است. قرار گیری این باغ در جاده قدیم ابریشم، جاده گذری کرمان به بم امروزی از عواملی است؛ که زمینه را برای ساختن یک باغ مجلل در این محل فراهم کرده است. علاوه بر آن شما می توانید از حرم شاه نعمت الله ولی که تنها 9 کیلومتر با این باغ فاصله دارد؛ هم بازدید نمایید.

تاریخچه باغ شازده

تاریخچه-باغ-شازده کرمان

باغ شازده به فرمان محمد حسن خان، حاکم کرمان در زمان قاجار ساخته شد. این باغ به دلیل عدم توجه و مدیریت، چندین بار در طول تاریخ به ویرانه تبدیل شده است. با این حال پادشاهی ها و دولتهای اخیر این خسارات را جبران کرده اند؛ و به نوسازی بخش های زیادی از این باغ پرداخته اند. باغ شازده در سال 1353 به عنوان میراث ملی و در سال 1390(2011 میلادی) به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. علاقه مندان به بازدید از این باغ زیبا می توانند با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما کرمان سفری به یادماندنی به این شهر داشته و از آثار تاریخی آن دیدن نمایند.

ساختار باغ شازده

ساختار-باغ-شازده کرمان

به محض ورود به باغ شازده، متوجه جریان آب در مرکز باغ خواهید شد؛ که درختان زندگی خود را مدیون آن هستند. منابع تامین این جریان آب، قنات های اطراف آن و برف ذوب شده کوهها است. یکی از ویژگی های برجسته باغ های ایرانی، وجود حوضچه در وسط بنا می باشد. رقص فواره ها در وسط باغ شازده، منظره ای تحسین برانگیز به آن بخشیده است؛ که باعث تعجب و تحسین همگان می شود.

در این باغ فواره های زیادی وجود دارد؛ و از این منظر به سختی می توان باغ دیگری مانند باغ شازده پیدا کرد. این نهرها با مسیری برای بازدیدکنندگان احاطه شده، و انواع مختلف پوشش گیاهی در ردیف هایی منظم در کنار آن کاشته شده است. جدا از فضای سبز زیبای باغ، عمارتهای دو طبقه در دو قسمت غربی و شرقی باغ کاملا نمایانگر معماری ایرانی است. از جمله مصالح اصلی  مورد استفاده در این عمارتها، آجر می باشد؛ همچنین هنر کاشی کاری این عمارتها هم قابل توجه است.

رستورانهای نزدیک باغ شازده

رستوران-های-نزدیک-باغ-شازده کرمان

شما می توانید پس از بازدید از این باغ زیبا برای صرف یک وعده غذای خوشمزه، به رستوران باغ شازده بروید؛ و از خوردن یک وعده غذای ایرانی لذت ببرید. و پس از آن به بازدید از دیگر آثار نزدیک به این باغ بپردازید.

هتل های نزدیک باغ شازده

هتل-های-نزدیک-باغ-شازده کرمان

برای اقامت در نزدیکی باغ شازده می توانید به مهمان خانه باغ شازده بروید. علاوه بر بحث رزرو اقامت که برای شروع یک سفر مهم می باشد؛ بحث خرید بلیط پرواز نیز اهمیت خاص خود را دارد. برای کسانی که می خواهند با پرواز به این شهر زیبا سفر کنند؛ می توانند با ورود به سایتهای معتبر رزرو اقامت و بلیط هواپیما، علاوه بر قطعی کردن اقامتشان، برای خرید بلیط هواپیما اهواز به کرمان و برای برگشت بلیط هواپیما کرمان به اهواز خود نیز اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *