باغ ملی گیاه شناسی ایران باغ بسیار زیبا

آیا باغ ملی گیاه شناسی ایران را می شناسید

باغ ملی گیاه شناسی ایران یکی از گزینه های مورد توجه گردشگران طبیعت است. در این باغ گیاهان جالبی با شرایط مختلف رشد وجود دارد. گونه های این باغ به طور خاص و منحصرا فقط ایرانی نیست. می توانید گیاهان چینی و ژاپنی و همچنین سایر سازه های طبیعی را که در نمونه های کوچک ساخته شده اند، پیدا کنید. بنابراین پیاده روی در این باغ شما را به مکان های مختلف و آب و هوایی می برد.

موقعیت مکانی باغ ملی گیاه شناسی ایران

موقعیت مکانی باغ ملی گیاه شناسی ایران در تهران

باغ ملی گیاه شناسی ایران در قسمت غربی تهران و تقریباً نزدیک استان البرز قرار دارد. بزرگراه تهران-کرج بهترین راه برای رسیدن به این باغ با خودرو شخصی یا تاکسی است. در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، ایستگاه مترو ایران خودرو خط 5 (خط سبز) نزدیکترین مسیر است. با این وجود، وقتی از ایستگاه خارج می شوید بازهم باید تاکسی بگیرید زیرا دقیقاً باغ در همان مکان نیست و حدود 4 کیلومتر با آن فاصله دارد.

این باغ در مجاورت پارک و دریاچه چیتگر واقع شده است. بنابراین، اگر شما یک گردشگر طبیعت هستید، که به این منظور با خرید بلیط پرواز تهران به این شهر سفر کرده اید، در این منطقه می توانید زمان بسیار خوشی را سپری کنید. از دیگر جاذبه های این مکان می توان برج آزادی، برج میلاد، پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرش ایران، موزه مقدم و موزه شیشه و سرامیک ایران را نام برد.

تاریخچه باغ گیاه شناسی ملی ایران

تاریخچه باغ گیاه شناسی ملی ایران در تهران

عملیات طراحی و تأسیس باغ ملی گیاه شناسی ایران به سال 1968 بر می گردد. طراحی این باغ توسط جمعی از کارشناسان ایرانی و خارجی انجام شده است.

ساختار باغ ملی گیاه شناسی ایران

ساختار باغ ملی گیاه شناسی ایران به چه صورت است

وسعت این منطقه 145 هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا 1320 متر است. هوا در تابستان گرم و در زمستان سرد است. واقعیت جالب توجه در مورد این باغ این است که قرار است الگوهای واقعی باغهای ایران را با انواع اقلیم ارائه دهد. این باغ شامل 3000 گونه درخت، گیاه و گل مجزا است. بنابراین، بیشتر شبیه یک موزه زنده طبیعی تماشایی است.

این باغ مرکز اصلی باغداری و طبقه بندی گیاهان در ایران است. همچنین در این باغ پوشش های گیاهی آسیایی از چین و ژاپن نیز وجود دارد. شبیه سازی این گیاهان و البته زنجیره های کوهستانی البرز، زاگرس و هیمالیا جذابیتی خاص برای ایرانی ها و اللخصوص گردشگران خارجی است. در نتیجه، آنها هنگام قدم زدن در باغ، با اقلیم مکان ها و گونه های مختلفی روبرو خواهند شد. علاوه بر این، قطعات ویژه ای برای زمین های پزشکی و صنعتی و سایر گونه های خاص وجود دارد.

برخی از قسمت های این منطقه به اهداف آموزشی و نمایشی اختصاص داده شده است. صرف نظر از گیاهان مختلف، آبشارهای زیبا، دریاچه، تالاب، بیابان و باغهای سنگی وجود دارد. باغ ملی گیاه شناسی ایران با هدف حفظ گونه های خطرناک در معرض انقراض تاسیس شده است. از این رو با انجام این کار به عنوان یک بانک غنی ژن، منابع این گیاهان را حفظ می کند.

رستوران های نزدیکی باغ ملی گیاه شناسی ایران

رستوران های در مجاورت باغ ملی گیاه شناسی ایران
بعد از گذراندن اوقات فراغت خود در باغ ملی گیاه شناسی ایران، ممکن است احساس گرسنگی یا تشنه کنی یا، ممکن است بخواهید مدتی را در یک رستوران بگذرانید. تقریباً در نزدیکی آن رستورانهایی نظیر رستوران باغ ایرانی، رستوران فست فود صفری، رستوران بینام، رستوران تشریفات و باغ رستوران ارگ وجود دارد.

هتل های نزدیک باغ ملی گیاهشناسی ایران

هتل های نزدیک باغ ملی گیاهشناسی ایران در تهران

پیشنهادات آنی تیکت 24 برای انتخاب یک اقامت مناسب همیشه با نظر گرفتن همه سطوح اقتصادی است. از این رو، بدون توجه به اینکه جز کدام قشر اقتصادی هستید، در میان این پیشنهادات انتخاب های بسیاری خواهید داشت. هتل 3 ستاره پژوهش، هتل 4 ستاره المپیک و هتل 2 ستاره دانش برخی از هتل های نزدیک به این مکان هستند که می توانید پس از خرید بلیط هواپیما گرگان به تهران و بلیط هواپیما تهران به گرگان برای اقامت انخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *