باغ پرندگان

باغ تخصصی پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران با وسعتی حدود 23 هکتار، یکی از بزرگترین باغ پرنده های ایران و خاورمیانه می باشد. تنوع پرندگان این باغ شما را متعجب خواهد کرد. در این باغ حدود 250 گونه مختلف به تعداد  3000 پرنده وچود دارد. اگر از دوستداران طبیعت و محیط زیست هستید می توانید پس از خرید بلیط لحظه آخری تهران ،در کنار بازدید از باغ گیاه شناسی، پارک کروکودیل ها، از این باغ تخصصی پرندگان نیز بازدید کنید.

درباره باغ پرندگان

درباره باغ پرندگان تهران بیشتر بدانید

این باغ درشمال شرق تهران در میان پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است. دلیل انتخاب این پارک جنگلی، ایجاد اکوسیستمی مناسب و سازگار برای نگهداری گونه های متفاوت پرندگان می باشد. این باغ دارای دو فاز مختلف می باشد که هر کدام با کاربری های متفاوت در سال های مختلف به بهرداری رسیدند. فاز اول این باغ با نام دشتچر، برای پرندگانی که امکان پرواز ندارند ایجاد شده است. ساخت این فاز 3 سال به طول انجامید و نهایت  در سال 1392 افتتاح گردید. فاز دوم آن با نام آبچر برای پرندگانی که قابلیت پرواز دارند در حال آماده سازی می باشد؛ و هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.

از ورودی باغ پرندگان که در بالاترین قسمت پارک قرار گرفته است می توانید با استفاده از ون هایی که در آنجا است به محوطه ی اصلی بازدید از پرنده ها بروید. به این قسمت که برسید دو مسیر متفاوت پیش رو خواهید داشت. یک مسیر شما را به ماکیان سانان و مسیر دیگر شما را به پرندگان شکاری و گرمسیری خواهد رساند.

ماکیان سانان

همانطور که می دانید ماکیان سانان، آن دسته پرنده هایی هستند که گوشت، تخم مرغ و پرشان استفاده می شود. در این قسمت مرغ و خروس فونیکس (ققنوس)، مرغ و خروس لهستانی، مرغ و خروس ابریشمی را مشاهده خواهید. قست ماکیان سانان دارای یک بخش دیگر می باشد که گنجشک سانان در آن نگهداری می شود. قناری، فنچ، سهره طلایی از جمله گونه های موجود در این قسمت می باشد.

پرندگان شکاری

پرندگان شکاری قسمت جذاب این باغ می باشد. عقاب، لاشخور، شاهین و جغدهای شاخدار از گونه های منحصر به فرد این باغ می باشند. ابهت و زیبایی این پرندگان قابل چشمپوشی نخواهد بود.

پرندگان گرمسیری

این قسمت در زیر یک فضای پلاستیکی ایجاد شده است که هنگام ورود به آن گرما و رطوبت موجود را حس خواهید کرد. پرندگان این قسمت توکان، قوی گردن سیاه، درنای تاجدارخاکستری، طوطی ها می باشند. در این قسمت یک مکانی برای عکاسی با طوطی ها وجود دارد که می توانید یک عکس یادگاری برای خود تهیه کنید.

پرندگان آبزی

به جرئت می توان آرامش بخش ترین قسمت باغ را این قسمت توصیف کرد. پلیکان، قرقاول، اردک، قو و فلامینگو از پرندگان زیبای این بخش می باشند. این پرندگان در برکه ی این قسمت شنا می کنند و یک منظره رویایی را خلق کرده اند.

طاووس ها و شتر مرغ ها

آخربن بخش این باغ بزرگ قسمت طاووس ها و شتر مرغ ها می باشد. همانطور که می دانید شتر مرغ ها جز بزرگترین و سریعترین پرندگان روی زمین می باشد. طاووس ها که گونه ی نر آنها بسیار معروف و چشم نواز می باشند جز زیباترین پرنده ها قرار می گیرند.

موقعیت مکانی باغ پرندگان

موقعیت مکانی باغ پرندگان تهران

همانطور که گفته شد این باغ در شمال شرق تهران، در دل پارک جنگلی لویزان ساخته شده است. برای رفتن به این باغ زیبا و منحصر به فرد می توانید از مسیر خیابان هنگام، خیابان استقلال، خیابان کوهستان، و یا از مسیر بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید (باغ پرندگان)، خیابان کوهستان، بروید. این پارک دارای پارکینگ اختصاصی می باشد و دچار مشکل نخواهید شد.

رستوران های نزدیک به باغ پرندگان

رستوران های نزدیک به باغ پرندگان تهران

این باغ دارای رستوران و بوفه اختصاصی می باشد که می توانید با دسترسی آسان غذایتان را صرف کنید. رستوران هوبره همراه با محیط خانوادگی زیبا و دلنشین در کنار دریاچه یک انتخاب عالی برای صرف یک وعده غذایی می باشد. اگر هم جز آن دسته افرادی هستید که به فست فود علاقه دارند می توانید فست فود سلین در باغ پرندگان را امتحان کنید.

هتل های نزدیک به باغ پرندگان

هتل های نزدیک به باغ پرندگان تهران

شیان هتل نزدیکترین هتل به این پارک چنگلی و باغ پرندگان می باشد.هتل مارلیک، هتل ساسان، هتل نیلو نیز هتل هایی نه چندان نزدیک، اما با مسیر دسترسی راحت به این باغ نیز پس از خرید بلیط هواپیما عسلویه به تهران و برای برگشت بلیط هواپیما تهران به عسلویه قابل رزرو می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *