باغ گل ها یک باغ چند منظوره

باغ گل ها یکی از مناطق سبز مصنوعی ایجاد شده در اصفهان می باشد. بسیاری از گل های رنگارنگ این باغ ، برای تماشای بازدیدکنندگان و تحقیق علاقه مندان قرار دارد. طبیعت چند منظوره این باغ باعث شده که اقشار مختلف مردم نیز بتوانند از آن استفاده کنند و از زیبایی آن لذت ببرند. طراحی دیدنی ساختمان های این باغ برگرفته از معماری سنتی ایرانی است. علاوه بر این، تزیین تحسین برانگیز گل و گیاه های این باغ طراوات خاصی به این مکان می بخشد.

موقعیت مکانی باغ گل ها

موقعیت مکانی-باغ-گل-ها

باغ گل ها یکی از زیباترین باغ های اصفهان است که در میدان بزرگمهر، خیابان سلمان فارسی و در مجاورت رودخانه زاینده رود واقع شده است. ایستگاه بی آر تی بزرگمهر نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به این مکان می باشد. پل خواجو، سی و سه پل، کاخ هشت بهشت، کاخ چهل ستون و میدان نقش جهان برخی دیگر از جاذبه های گردشگری اطراف این باغ هستند.

تاریخچه باغ گل ها

تاریخچه-باغ-گل-ها اصفهان

شهر لاجوردی اصفهان که در مرکز فلات بی مرز ایران همچون مرواریدی درخشان و گرانبها می درخشد؛ در تلاش است تا از تغییرات مکانیکی و صنعتی زندگی جلوگیری به عمل آورد. بر این اساس در سال های اخیر سازمان پارک ها و مناطق سبز شهرداری اصفهان تصمیم گرفته است با یک برنامه ریزی مدون تعداد پارک ها و فضاهای سبز این شهر را افزایش دهد. در نتیجه این شهر تاریخی نقش خود در حفظ محیط زیست و کنترل آلودگی هوا را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده است. باغ گل ها به عنوان یک پروژه پیچیده به همت این سازمان در دهه 1370 افتتاح گردید.

ساختار باغ گل ها

ساختار-باغ-گل-ها اصفهان

 

نکته قابل توجه در مورد باغ گل ها چند منظوره بودن آن است؛ یعنی برای اهداف تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی ساخته شده است؛ در نتیجه خانواده ها می توانند اوقات فراغت خود را سپری کنند؛ محققان با استفاده از منابع باغ به جستجو های علمی خود بپردازند و خود شهر نیز از زیبایی های رنگارنگ آن بهره ببرد.علاوه بر این مردم می توانند با گل ها و گیاهان مختلف این باغ آشنا شوند.

عناصر معماری سنتی در ساختمان باغ به چشم می خورد. در محوطه 2500 متری این باغ 395 گیاه مختلف کاشته شده است. باغ گل ها دارای بخش های مختلفی از جمله غرفه ورودی، باغ سنگی، آبشار و چشمه، حوضچه، زمین بازی برای کودکان، باغ گل رز، گلخانه با گیاهان زینتی، آمفی تیاترو باغ گیاهان دارویی است.

ظاهرا فرش ایرانی به عنوان الهام بخش معماران این باغ قرار گرفته است؛ زیرا آن ها مناطق زیادی را به طراحی گل ها به شکل فرش دستباف ایرانی اختصاص داده اند. هر قسمت این باغ ویژگی های خاصی دارد که بی شک برای هر بیننده تحسین برانگیز است. گردشگران و علاقه مندان می توانند با اطلاع از ارزانترین قیمت بلیط هواپیما اصفهان در بهترین زمان ممکن به این شهر سراسر زیبایی سفر کنند.

رستوران های نزدیک باغ گل ها

رستوران-های-نزدیک-باغ-گل ها اصفهان

رستوران هایی که در نزدیکی باغ گل ها واقع شده اند عبارتند از: رستوران نیکان، رستوران ونیز، رستوران پستو، رستوران خوانسالار و رستوران داریک. شما می توانید پس از بازدید خود یک وعده غذایی عالی را در این رستوران ها میل کنید.

هتل های نزدیک باغ گل ها

هتل-های-نزدیک-باغ-گل-ها اصفهان

هتل 2 ستاره ملک، هتل 3 ستاره سپاهان، هتل 3 ستاره ماهان، هتل 3 ستاره اسپادانا و هتل 3 ستاره زهره را می توان به عنوان هتل های نزدیک باغ گل ها معرفی کرد. با اطلاع از نرخ بلیط هواپیما زاهدان به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به زاهدان از سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما آنی تیکت 24  نسبت به تهیه بلیط پرواز اقدام نمایید؛ و برای اقامت خود نیز به سایت های معتبر رزرو هتل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *