برج آزادی نماد ایران

برج آزادی یکی از نمادهای شهر تهران است. بنایی از سنگ مرمر سفید بر فراز تپه ای در بخش غربی شهر با معماری به یاد ماندنی باعث شده است تا این برج در لیست برترین جاذبه های تهران قرار بگیرد. پس از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری تهران در مسیر فرودگاه می توانید از این برج زیبا دیدن کنید.

همانطور که حسین امانت معماری خود را توصیف می کند، برج آزادی “از زمین شروع می شود و تا آسمان امتداد می یابد”. نکته قابل توجه این اثر تاریخی ارتباط محکم بین گذشته و آینده، تاریخ و جاه طلبی ها، فرهنگ و پیشرفت است. برج آزادی به یک نماد اصلی و چشم انداز شهر تبدیل شده است و بعداً بروی اسکناس200 ریالی شاهنشاهی هم چاپ شد.

تاریخچه برج آزادی

تاریخچه برج آزادی تهران

ساخت این برج در سال 1972 آغاز شد. این بنای تاریخی به سفارش آخرین شاه ایران ساخته شده است. محمدرضا پهلوی به منظور یادبود و گرامیداشت جشن 2500 امپراطوری پارس دستور ساخت این نما را داده است. برج آزادی نمایانگر تاریخ و میراث بزرگ ایران به موازات دستاوردها و توسعه معاصر است. معمار این بنای یادبود، حسین امانت، برنده مسابقات کشوری شد. در ابتدا از این برج به عنوان دروازه کوروش نام برده می شد. بعدها تصمیم بر این شد كه از آن به عنوان برج یادبود شاهنشاه آریامهر – برج شهیاد – نام برده شود تا زمان انقلاب اسلامی برای 7 سال این برج را با همین نام یاد می کردند. پس از انقلاب برج را با نامی که امروزه می شناسیم به نا برج آزادی تغییر می شناسند.

درباره برج آزادی

درباره برج آزادی تهران

برج آزادی بخشی از مجموعه آزادی است که شامل برج و موزه زیرزمینی میشود. موزه برج آزادی دارای حدود 50 اثر تاریخی از دوره های مختلف تاریخ ایران است. می توانید از آثار سفالی، نقاشی، طلا و سنگ مرمر مجموعه لذت ببرید. برج آزادی معمولا در زمان کنسرت و جشنواره ها به مکانی از رویدادهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل می شود. اما، حتی اگر هیچ کدام از آنها متناسب با تاریخ سفر شما نباشند، میدان آزادی ارزش بازدید دارد. برای اطلاع از تاریخ ایران می توانید به موزه مراجعه کنید. برای لذت بردن از نمای زیبای شهر به بالای برج بروید. سپس با مجسمه تازه نصب شده عکسی بگیرید و از سادگی و عظمت این شاهکار معماری لذت ببرید.

موقعیت برج آزادی

موقعیت مکانی برج آزادی

این برج در مرکز میدان آزادی در قسمت غربی شهر بین ایستگاه های مترو میادین آزادی و استاد معین واقع شده است. فرودگاه بین المللی مهرآباد و ترمینال غرب نیز در فاصله کمی از میدان واقع شده اند. به همین دلیل از برج آزادی به عنوان “دروازه تهران” نیز یاد می شود. از اینجا می توانید با یک اتوبوس یا مترو و یا BRT  به مرکز شهر برید تا گشت و گذار خود را در پایتخت ادامه دهید. سایر مکانهای  گردشگری محبوبی که پس از خرید بلیط هواپیما رامسر به تهران  و بلیط هواپیما تهران به رامسر می توانید بازدید کنید شامل کاخ گلستان، بازار بزرگ، باغ نگارستان است.

هتل های نزدیک در برج آزادی

هتل های نزدیک برج آزادی تهران

میدان آزادی در تقاطع سه بزرگراه و یکی از خیابان های اصلی شهر واقع شده است، بنابراین بازدید از هر قسمت از شهر به راحتی امکان پذیر است. برای داشتن یک اقامت لوکس، هتل 5 ستاره لاله یا هتل اسپیناس خلیج فارس، هتل 4 ستاره المپیک یا هتل پارسیان  را امتحان کنید. برای اقامت بیشتر در بودجه مناسبتر، هتل 3 ستاره کارون یا هتل 2 ستاره گلستان را توصیه می کنیم.

رستوران های نزدیک برج آزادی

رستوران های نزدیک برج آزادی

اگر هنگام بازدید از برج آزادی گرسنه شدید، بهترین گزینه این است که مترو، اتوبوس یا تاکسی  به ایستگاه مترو تئاترشهر بروید و خیابان معروف ولیعصر را به سمت شمال ادامه دید. در قسمت شهر می توانید یک فنجان قهوه با یک دسر در قهوه خانه لمیز، ماکارونی در رستوران ایران ایتالیا، غذای سنتی ایرانی در ایران تک یا یک ساندویچ در یکی از رستوران های کوچک بی نظیر خیابانی تهیه کنید.

زمان بازدید از برج آزادی بازدید

زمان بازدیذ از برج آزادی در تهران

 این برج به همان میزان که در صبح دیدنی و با شکوه است؛ شب، هنگام روشنایی چراغ های برج نیز همان اندازه دیدنی است. اگر می خواهید به موزه برج مراجعه کنید، همه روزه بجز شنبه ها، از ساعت 9 تا 18 برای عموم باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *