برج ساعت

برج-ساعت تبریز

برج ساعت در تبریز یکی از مشهورترین برج های ساعت ایران است. این برج زیبا دقیقا در قلب شهر قرار دارد؛ و تمامی گردشگرانی که به این شهرمی آیند حتما از این برج نمادین دیدن می کنند. موزه شهرداری هم در داخل برج قرار دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به این برج بیاندازیم.

درباره برج ساعت

درباره-برج-ساعت تبریز

برج ساعت بخشی از یک ساختمان متعلق به تالار شهر و دفتر اصلی شهرداری تبریز، که مرکز استان آذربایجان شرقی هم است؛ می باشد. در ضلع جنوب غربی ساختمان یک باغ کوچک و زیبا دیده می شود. زیبایی این مکان با وجود یک استخر پر آب و فواره ای در وسط آن دوچندان می شود.

ساخت این بنا به بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1934 باز می گردد. و متعلق به حزب دموکرات آذربایجان است. از سال 1947 تا سال 2000 به عنوان دفتر مرکزی شهرداری مورد استفاده قرار می گرفت. پس از این تاریخ و برای تجلیل از صدمین سالگرد شورای شهر تبریز، این ساختمان به موزه شهرداری تبدیل شد. گفتنی است که این بنا زیبا به عنوان یکی از میراث ملی ایران، به ثبت رسیده است.

موزه شهرداری

موزه-شهرداری تبریز

پس از تبدیل ساختمان به موزه، مجموعه ای کامل از اشیاء با ارزش تاریخی در این مکان نگهداری می شود. نقشه های تاریخی شهر، عکس از تاسیسات جدید و آثار اصلی، کلید طلایی از جمله این موارد می باشند. همچنین می توان برخی از وسایل نقلیه، تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در شهر از جمله اولین پروژکتور فیلم، اولین تاکسی و اولین ماشین های آتش نشانی را مشاهده کرد. در حین بازدید از موزه شهرداری فراموش نکنید که حتما از سالن اصلی دیدن نمایید. در آنجا می توانید مجموعه ای گرانبها از فرشهای این شهر را که توسط شهرداری جمع آوری شده است؛ ببینید.

 از توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم؛ این مهم نتیجه می شود که تمامی گردشگران در طول سفر خود حتما از برج ساعت و موزه شهرداری دیدن نمایند. همچنین مسافران می توانند با اطلاع از ارزانترین قیمت بلیط هواپیما تبریز در بهترین زمان ممکن اقدام به خرید بلیط پرواز خود نمایند و به همراه خانواده و دوستان به این شهر دیدنی مسافرت کنند.

موقعیت مکانی برج ساعت

موقعیت-مکانی-برج-ساعت تبریز

برج ساعت در مرکز شهر و واقع در میدان ساعت است. از برج ساعت می توان شهر را بهتر از هر جای دیگر دید. گردشگران داخلی و خارجی علاوه بر لذت قدم زدن در خیابان های مرکزی شهر، می توانند از موزه استاد شهریار، موزه سنجش و بازار دیدن نمایند. در حین بازدید از بازار هم می توانند از سوغات مخصوص این شهر برای عزیزانشان خریداری نمایند.

رستوران های نزدیک برج ساعت

ستوران-های-نزدیک-برج-ساعت تبریز

بعد ار بازدید از برج ساعت وقت آن می رسد تا برای صرف غذا به یک رستوران خوب بروید. شما چون در مرکز شهر هستید گزینه های زیادی پیش روی شماست. از جمله رستوران های نزدیک به برج ساعت می توان به رستوران یاقوت، رستوران سالار ارک، رستوران حاج مجید و فست فود ال دو اشاره نمود.

هتل های نزدیک برج ساعت

هتل-های-نزدیک-برج-ساعت تبریز

به دلیل قرار گیری برج ساعت در مرکز شهر، پیدا کردن هتل برای اقامت کار مشکلی نیست. از جمله هتل های مقرون به صرفه و خوب در نزدیکی برج ساعت می توان به هتل مروارید، هتل سهند، هتل سینا و هتل آپارتمان بهبود اشاره کرد. گردشگران بدون نگرانی می توانند پس از رزرو اقامتشان برای رزرو بلیط هواپیما عسلویه به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به عسلویه خود نیز اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *