برج میلاد نماد اصلی پایتخت

برج میلاد نماد اصلی پایتخت ایران تهران

برج میلاد تهران درست پس از ساخت آن به نماد جدیدی از تهران تبدیل شد. این ساختمان چند منظوره که در شمال تهران بنا شده است؛ تقریباً در هر قسمت از شهر قابل مشاهده است. برج میلاد ششمین برج باند جهان و بلندترین ساختمان تهران است. این برج نه تنها چشم انداز فوق العاده ای از شهر بلکه محلی برای  فعالیت های تجاری و رویدادهای تفریحی را نیز فراهم می کند.

معماری برج میلاد

معماری برج میلاد تهران

برج میلاد 435 متر طول دارد. ساخت و سازش به سرپرستی معمار ایرانی محمدرضا حافظی 11 سال به طول انجامید. این برج در 20 فوریه 2009 توسط شهردار تهران در مقابل 250 روزنامه نگار از سراسر جهان به طور رسمی افتتاح شد. این برج شامل 5 قسمت می باشد که شامل  پایه، لابی ورودی ، بدنه اصلی، سازه سر و آنتن است. قسمت لابی از 6 طبقه تشکیل شده است و شامل واحدهای صنفی، سالن های نمایشگاهی و فروشگاه های مواد غذایی است. شش دستگاه آسانسور با سرعت 7 متر در ثانیه بازدید کنندگان را در امتداد بدنه اصلی که به شافت هم معروف است، به طبقات بالای برج می رساند. ساختمان بالای برج از 12 طبقه تشکیل شده است. آنتن مخابراتی پخش جمهوری اسلامی ایران و آنتن های خصوصی نیز در بالای برج نصب شده اند.

کاربرد برج میلاد

کاربرد برج میلاد تهران

برج میلاد بخشی از مرکز تجارت و کنوانسیون بین المللی تهران است. در کنار مرکز همایش و یک مرکز تجارت جهانی، برج میلاد میزبان نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف هنری فرهنگی می باشد. برای بازدید کنندگان علاقه مند در بالای ساختار راس بخش های گنبد آسمان، سکوی دید باز قرار دارد که منظره ی پانوراما 360 درجه از شهر و کوه ها را فراهم می کند. علاوه بر این، می توانید از گالری هنر و موزه برج بازدید کنید. هنگامی که در بالای برج قرار دارید، می توانید از رستوران گردان برج بازدید کنید؛ و فرصتی شگفت انگیز برای صرف صبحانه، ناهار و یا شام همراه با تماشای شهر در زیر پاهای خود تجربه کنید.

موقعیت مکانی برج میلاد

موقعیت مکانی برج میلاد تهران

برج میلاد در قسمت شمالی شهر واقع شده است. این منطقه دارای چندین مرکز خرید، کافی شاپ های مدرن و رستوران های فوق العاده  است. در قسمت شرقی پارک پردیسان، که جنب برج میلاد است، موزه حیات وحش و موزه تنوع زیستی وجود دارد. می توانید از پارک دلفین میلاد که 15 دقیقه با برج فاصله دارد، بازدید کنید. آسانترین راه برای رسیدن به برج میلاد استفاده از تاکسی است زیرا از ایستگاه مترو بسیار فاصله دارد. این برج در بین رانندگان تاکسی بسیار مشهور است و راه های خروجی بسیاری از بزرگراه های اطراف دارد که به راحتی پس از خرید بلیت هواپیما تهران می توانید به این قسمت از شهر بروید. با 15 دقیقه رانندگی می توانید به مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران، پارک ملت، پل طبیعت و پارک اب و آتش بروید.

هتل های نزدیک برج میلاد

هتل های تزدیکی برج میلاد تهران

قسمت شمالی تهران که برج میلاد در آن قرار دارد، مملو از هتل های لوکس برای داشتن یک اقامت رویایی است. به عنوان مثال، هتل 5 ستاره لاله ، هتل پارسیان استقلال، هتل تاج محل و هتل اسپیناس پالاس یا هتل 4 ستاره سپهر. اگر به دنبال اقامت طولانی تر با هزینه پایین تر هستید هتل 3 ستاره دایموند یا هتل کارون اتاقهای راحت با هزینه پایین تر به شما ارائه می دهد که پس از خرید بلیط هواپیما طبس به تهران و بلیط هواپیما تهران به طبس به راحتی قابل رزرو است.

رستوران های نزدیک برج میلاد

رستوران های نزدیک برج میلاد

وقتی به صرف ناهار در کنار برج میلاد فکر می کنید اولین انتخابی که به ذهن شما خطور می کند، رستوران گردان خود برج است. شما می توانید نه تنها ناهار بخورید بلکه از تماشای منظره زیبای شهر نیز لذت ببرید. همچنین در محله شهرک غرب گزینه های زیادی خواهید یافت، غذای ترکی در آپوستروف، ترکیبی از غذاهای بین المللی در تماشا، بستنی در ژلاتو و نوشیدن قهوه در کافه سام پیشنهاد های ما به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *