تنگه چاهکوه دنیایی از شگفتی

تنگه چاهکوه در جزیره قشم یکی از جذاب ترین نقاط دیدنی است؛ که توصیه می کنیم حتما از آن بازدید کنید. این تنگه یکی از هفت عجایب موجود در این جزیره می باشد. در آنجا سنگ ها و مجسمه های طبیعی وجود دارد؛ که در طول زمان بر اثر فرسایش شکل گرفته اند. همچنین آسمان این منطقه خود به تنهایی برای بازدیدکنندگان اعجاب انگیز است.

درباره تنگه چاهکوه

درباره-تنگه-چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه در شرق جزیره قرار دارد. این تنگه با عمق صد متری، دنیایی از شگفتی هاست که توجه گردشگران را به خود جلب می کند. این تنگه در گذشته به عنوان دره مقدس خوانده می شد. دلیل این نام گذاری بخاطر بارش باران و عمل کردن این دره به عنوان آب انبار بود. همچنین می دانیم که آب در گذشته از قداست خاصی برخوردار بوده است.

جاذبه های تفریحی در تنگه چاهکوه

جاذبه-های-تفریحی-در-تنگه-چاهکوه قشم

اولین عناصر جالبی که در تنگه چاهکوه میبینید؛ مجسمه های طبیعی هستند؛ که هرکدام به یک شکل می باشند. و شما آزادانه با نگاه به هرکدام می توانید برداشتی را که دوست دارید؛ از آن مجسمه متصور شوید. دیوارهای بلند تنگه ارتباط شما را با دنیای بیرون قطع می کند؛ تا با تمرکز و لذت بیشتری به بازدید از تنگه بپردازید. همچنین این دیوار ها باعث جلوگیری از ورود نور به دره میشوند؛ چون فاصله بین دو دیوار کمتر از نیم متر است؛ و آسمان زیبا بین دو دیواره تنگه پوشانده می شود.

پوسته های روی دیوار حکایت از آن دارد؛ که روزی تنگه چاهکوه زیر آب بوده است. هنگام قدم زدن در این دره با شکوه، نمی توانید در مقابل حرکت رو به جلو مقاومت کنید زیرا با هر قدم که بر میدارید؛ با صحنه جدیدی روبرو می شوید. در بازدید از این دره حتما دوربین عکاسیتان را همراه داشته باشید؛ تا بعدها با دیدن عکسهای جذاب تنگه چاهکوه خاطرات برایتان زنده شود.

اگر کوهنورد هستید؛ دره چاهکوه جایی است که می توانید به صخره نوردی بپردازید. برخی از مکان های بکر و دست نخورده این تنگه فقط با صخره نوردی قابل دیدن است. اگر اولین بار است که به آنجا می روید؛ کوه نوردی را امتحان نکنید؛ و یا حتما یک راهنمای تور همراهتان باشد تا در صورت گم کردن راه و یا مجروح شدن بتواند کمکتان کند. چون اگر تنها باشید؛ از تلفن همراه نمیتوانید برای دریافت کمک و یا اطلاع رسانی استفاده کنید. زیرا این منطقه کابل کشی تلفن ندارد.

ساختار تنگه چاهکوه

ساختار-تنگه-چاهکوه قشم

ساختار تنگه چاهکوه سنگهای جریانی مربوط به زنجیره های کوه زاگرس است؛ که به وسیله فرسایش آب، باد و خورشید در طی زمان به آنچه میبینیم تبدیل شده است.  از توضیحات و تعاریف بالا به دور از باور نیست؛ که هر ساله شاهد حضور گردشگران فراوان از سراسر دنیا باشیم؛ که با اطلاع از قیمت بلیط چارتر پرواز قشم به این جزیره آمده و به بازدید از جاذبه های متعدد آن می پردارند.

بهترین زمان بازدید از تنگه چاهکوه

بهترین-زمان-بازدید-از-تنگه-چاهکوه قشم

بهترین زمان برای بازدید از تنگه چاهکوه در زمستان بویژه  ماههای دی و بهمن می باشد. اگر می توانید آب و هوای گرم را تحمل کنید؛ در دیگر فصل ها هم می توانید به آنجا بروید. و تجربه ای متفاوت را برای خود رقم بزنید.

رستوران های نزدیک تنگه چاهکو

رستوران-های-نزدیک-تنگه-چاهکو قشم

حتما گشت و گذار در تنگه شما را گرسنه خواهد کرد. از جمله رستوران های نزدیک تنگه چاهکوه که پس از بازدید می توانید به آنها مراجعه کنید؛ رستوران ناخدا امینی، رستوران سنتی علیشاهی، غذای دریایی تاخره و غذای خانگی سینگو می باشند.

هتل های نزدیک تنگه چاهکوه

هتل-های-نزدیک-تنگه-چاهکوه قشم

اقامتگاه هفت رنگو تنها خانه ای است؛ که در نزدیکی تنگه چاهکوه قرار دارد. البته در قسمت شرقی جزیره هتل ها و خانه های زیادی جهت اقامت مسافران وجود دارد؛ که در حدود یک یا دو ساعت با تنگه فاصله دارند. با رزرو اقامت خود و همچنین رزرو بلیط هواپیما شیراز به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به شیراز خود قبل از شروع سفر، با خیالی آسوده تر رهسپار جزیره زیبای قشم شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *