جاده اسالم به خلخال ؛ جاده ای رویایی

جاده اسالم به خلخال ؛ جاده ای رویایی در ایران

با ورود به این جاده، به یکی از رویایی ترین جاده های جنگلی ایران قدم گذاشته اید و قطعا عاشق طبیعت و مناظر زیبای آن خواهید شد. اگر دوست دارید در یک جاده رویایی پر از درخت رانندگی کنید، یا می خواهید در یک کلبه چوبی در قلب طبیعت بمانید، سفر به جاده اسالم به خلخال را امتحان کنید.

درباره  اسالم

درباره  اسالم گیلان

اسالم از توابع شهرستان تالش با جمعیتی حدود 10 هزار نفر از افراد محلی است. زبانی که مردم صحبت می کنند تالشی و ترکی است. تولیدات اسالم فرش، ظروف سفالی، لبنیات، چوب و کاغذ است. جاذبه ی گردشگری معروف این منطقه جنگل گیسوم است.

درباره خلخال

درباره خلخال اردبیل

خلخال شهرستانی در استان گیلان است. آب و هوای خنک و معتدل این منطقه حتی در تابستان چیزی است که بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب می کند. برخی مسابقات ورزشی زمستانی در این شهرستان برگزار می شود.

درباره جاده اسالم به خلخال

درباره جاده اسالم به خلخال بدانید

جاده آسالم به خلخال یک مسیر رویایی بسیار دیدنی به طول 70 کیلومتر است. این جاده از اسالم در استان گیلان شروع می شود و در خلخال در جنوب استان اردبیل پایان می یابد. هنگامی که از اسالم شروع به رانندگی می کنید، در ابتدای جاده، با درختان متراکم جنگلی روبه رو می شوید. پس از یک ساعت رانندگی، به دره های شگفت انگیز رنگارنگ خواهید رسید. اینها همه دلایلی است که به این جاده “رویایی ترین جاده در ایران” گفته می شود. نکته ای که باید حتما از آن آگاه باشید این است که در این جاده پمپ بنزین وجود ندارد. بنابراین، حتما باک خود را در اسالم پر کنید.

آب و هوا جاده اسالم به خلخال

آب و هوا جاده اسالم به خلخال چه گونه است

تقریباً در تمام فصول سال جاده بارانی و مه آلود است. هوا حتی در تابستان بسیار سرد است. از این رو، به یاد داشته باشید که لباس گرم همراه خود داشته باشید.

زیبایی های جاده اسالم به خلخال

زیبایی های جاده اسالم به خلخال را ببینید

زیبایی های جاده باعث می شود از ماشین پیاده شوید و عکس های زیبایی بگیرید. رودخانه کنار جاده تا انتهای مسیر شما را همراهی می کند. مناظر موجود در جاده مرتباً تغییر می کند و شما قادر نخواهید بود چشم از آنها بردارید. دره های پر از گل های رنگارنگ که یک غبار مه آلود در بالای آنها است، و زیبایی هایی که کمتر از بهشت نیست. اسب ها و گله های گوسفند در دره ها صحنه های زیبای دیگر جاده هستند.

کارهایی که می توان در جاده اسالم به خلخال انجام داد

چه کارهایی می توان در جاده اسالم به خلخال انجام داد؟

اگر رانندگی فعالیت مورد علاقه ی شما نیست، توصیه می کنیم رانندگی در این جاده را امتحان کنید.  رانندگی در اینجا باعث می شود احساس تازگی و تجدید حیات کنید. حتی ممکن است دوست داشته باشید ساعات بیشتری را در جاده بگذرانید، یا دوباره این جاده را برای تعطیلات بعدی خود انتخاب کنید.

کوهنوردی در این منطقه نیز امکان پذیر است. این فعالیت بیشتر در بهار، تابستان و نیمه اول پاییز معمول است. معمولا کوهنوردی در جاده قدیم انجام می شود که به هیچ وجه برای اتومبیل مناسب نیست. با این حال، افرادی که طرفدار طبیعت بکر هستند، ممکن است با استفاده از دوچرخه به این جاده بروند. نقاط دیدنی که می توانید در اینجا مشاهده کنید، چیزی فراتر از تصورات شماست.

پیک نیک در هر جای جاده و صرف غذا فعالیت دیگری است که می توانید انجام دهید. علاوه بر این، تعداد زیادی رستوران در راه هستند، و می توانید از خدمات آنها استفاده کنید. مردم محلی محصولات خود را در جاده ها می فروشند. محبوب ترین این محصولات عسل، سپس نان محلی و لبنیات است. به خاطر داشته باشید که عکاسی را فراموش نکنید!

رستوران های اطراف جاده اسالم به خلخال

رستوران های اطراف جاده اسالم به خلخال کدامند؟

شما می توانید در رستوران های جاده اسالم به خلخال وعده های غذایی خوشمزه بخورید یا از خدمات آنها استفاده کنید. در این رستوران ها می توانید غذاهای خوشمزه ی گیلکی و یا انواع غذاهای ایرانی را سفارش دهید.

هتل های اطراف جاده اسالم به خلخال

آشنایی با هتل های اطراف جاده اسالم به خلخال

در این جاده هیچ هتلی وجود ندارد. با این حال، می توانید چادر خود را برپا کنید و استراحت کنید. نزدیکترین شهر به این جاده انزلی است. برای داشتن اقامت در هتل های لوکس در انزلی پس از خرید بلیط هواپیما اهواز به رشت و بلیط هواپیما رشت به اهواز، هتل بهشت تالاب و هتل سفید کنار و هتل دلفین را می توانید رزرو کنید. برای تجربه ی یک اقامت مناسبتر در انزلی، پس از خرید بلیط هواپیما رشت، می توانید هتل پاسارگاد، هتل امیران و یا هتل ایران را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *