جاذبه های گردشگری ، موزه ها و نمایشگاه ها

معرفی جاذبه های گردشگری ، موزه ها و نمایشگاه ها

جزیره ی زیبای کیش دارای جاذبه های گردشگری متنوع و همچنین تفریحات آبی و غیر آبی زیادی می باشد. در این مطلب بر آن شدیم که موزه ها و نمایشگاه های این جزیره زیبا را معرفی کنیم؛ که در صورت علاقه پس از خرید بلیط چارتر هواپیما کیش از این مکان های دیدنی نیز دیدن کنید.

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

معرفی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس با هدف برگزاری نمایشگاه ها در عرصه های مختلف هنری و فروش آثار هنرهای تجسمی و صنایع دستی و برگزاری حراج های بزرگ آثار هنری داخلی و خارجی در سطح ملی و بین المللی ساخته شده است. این مجموعه در بخش جنوب غربی جزیره و در مساحتی حدود 3620 متر مربع واقع شده است. این سازه بتنی بر اساس طرحی از از صدف خلیج فارس و مرواریدی آن الهام گرفته‌ شده است. این موزه شامل 5 گالری، یک سالن آمفی تئاتر و کافی شاپ است. بازدید از این موزه  ی زیبا رایگان می باشد.

خانه مردم شناسی ؛ موزه ای زنده

معرفی خانه مردم شناسی ؛ موزه ای زنده

خانه مردم شناسی کیش در یک خانه ای قدیمی با قدمتی حدود 200 سال برپا گشته است. این خانه در اصل متعلق به مرحوم حاج عبدالله بن شاهین بوده است. ایشان تاجر مروارید و مالک یکی از بزرگترین لنج های بادبانی بود که همچنین در حرفه نجاری و گلافی (لنج سازی) نیز مهارت داشته است. این خانه در محله ی قدیمی کیش به نام صفین قرار گرفته است. این خانه دارای دارای ۱۵ اتاق، دو حیاط مجلسی و حیاط خصوصی می باشد و دارای سبک معماری کاملاً بومی است. این خانه به منظور نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم مردم قدیم جزیره و همچنین اشتغال زایی برای بومیان و توسعه ی گردشگری بازسازی شده است. بازدید از این خانه ی بومی قدیمی پس از سفر به کیش با خرید بلیط هواپیما بیرجند کیش می تواند بسیار جذاب و متفاوت باشد.

بوستان آهوان

معرفی بوستان آهوان

این بوستان در انتهای خیابان فردوسی قرار گرفته است. در این بوستان حیواناتی از قبیل شير، آهو، روباه، شغال، ميمون، گوزن و انواع پرندگان نگهداری می‌شوند و آهوها برخلاف ساير حيوانات كه در قفس هستند، به‌صورت آزادانه زندگی می‌كنند. این پارک برا کودکان می تواند بسیار جذاب باشد؛ پس بهتر است قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما کیش به بیرجند و بلیط هواپیما بیرجند به کیش سری به این پارک زیبا بزنید.

نمایشگاه خزندگان

معرفی نمایشگاه خزندگان

این نمایشگاه دیدنی نیز در خیابان فردوسی و جنب بوستان آهوان قرار گرفته است. در این نمایشگاه بیش از صد گونه خزندگان و مارسانان نگهداری می شود. مارهای عظیم بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده تایلند و عنکبوت‌های بزرگ و پرنده خوار برزیلی نمونه‌هایی از گونه های موجود در این نمایشگاه هستند. این مجموعه اطلاعات مفیدی در باره این خزندگان نحوه ی زندگی و تولید مثل و تغذیه خزندگان در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *