جزیره هنگام، همراه با دلفین ها

جزیره-هنگام،-همراه-با-دلفین-ها قشم

آیا می خواهید با دلفین های باهوش و شگفت انگیز ملاقات کنید؟ یا به تماشای ماهی های رنگارنگی بنشینید؛ که در آب های شفاف و کریستالی بازی می کنند؟ یا شاید بخواهید به دیدار صنایع دستی زیبا و ظریف ساخته شده از صدف بپردازید؟ و یا به بازدید از یکی از شگفت انگیز ترین سواحل کشورمان بپردازید؟ اگر جواب شما به هر یک از سوالات بالا مثبت است؛ حتما به جزیره خارق العاده هنگام سفر کنید. بیایید درباره این جزیره واقع در خلیج همیشه فارس بیشتر بدانیم.

درباره جزیره هنگام

درباره-جزیره-هنگام قشم

جزیره هنگام در قسمت جنوبی جزیره قشم قرار دارد. مساحت این جزیره 36 کیلومتر می باشد؛ و اگر بر روی نقشه مشاهده کنید مانند یک مخروط بی سر است. این جزیره یک منطقه کم ارتفاع است؛ و شما ارتفاعات زیادی در آن نخواهید دید. برای رسیدن به جزیره هنگام باید تقریبا 2 کیلومتر از قشم دور شوید. آنچه در مورد این جزیره جالب است؛ وجود نداشتن هیچ وسیله نقلیه ای در آنجا است. همه چیز در صلح و آرامش می باشد؛ و هیچ خیابانی در این جزیره نیست. در جزیره هنگام سه دهستان وجود دارد: هنگام قدیم، هنگام جدید(یا ماشی) و غیل .

فعالیت های قابل انجام در جزیره هنگام

فعالیت-های-قابل-انجام-در-جزیره-هنگام قشم

فعالیت های فراوانی در جزیره هنگام وجود دارد؛ که می توان در حین بازدید از جزیره به آنها بپردازید. در ادامه به برخی از این فعالیت ها اشاره می کنیم. هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا با اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط هواپیما قشم به این جزیره سراسر جذابیت سفر می کنند؛ تا خاطراتی بی نظیر برای خود و همراهانشان به یادگار بگذارند.

دلفین های جزیره هنگام

موقعیت-مکانی-جزیره-هنگام قشم

تماشای دلفین ها ممکن است جذابیت اصلی جزیره هنگام باشد؛ زیرا نمی توان این موجودات زیبا و باهوش را در همه جا مشاهده کرد. مزیت بازدید از دلفین ها در این جزیره اینست که نیازی نیست برخلاف آکواریوم ها و برخی پارکهای دریایی هزینه ای برای دیدن از این موجودات جذاب پرداخت کنید. ممکن است حتی در راه رفتن به جزیره نیز آنها را ببینید. بهترین زمان برای دیدن دلفین ها صبح ها و بین ماههای اردیبهشت تا آبان می باشد.

ساحل جزیره هنگام

ساحل-جزیره-هنگام قشم

می توانید یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس را در جزیره هنگام مشاهده کنید. آب شفاف این جزیره امکان دیدن ماهی های شگفت انگیز و رنگارنگ را در آب آسان می کند. یکی از منحصر به فرد ترین مکانها در جزیره هنگام ساحل نقره ای آن است. ماسه های این ساحل به دلیل وجود مواد معدنی براق در آن درخشش خاصی دارند. گفته می شود در بعضی زمان های خاص از سال، آب به دلیل وجود فیتوپلانکتون های موجود، شبها مانند چراغ های آبی می درخشد.

محیط زیست جزیره هنگام

محیط-زیست-جزیره-هنگام قشم

یک خبر خوب برای کسانی که عاشق حیوانات و محیط زیست هستند؛ جزیره هنگام محل زندگی برخی از انواع حیوانات نادر است. جبیر نوعی از غزال فارسی و بومی ایران است؛ که در این منطقه زندگی می کند؛ اما به سختی می توان آن را دید. حیوانات دیگری که در این جزیره می توان یافت؛ خاردم مصری که نوعی مارمولک می باشد؛ لاک پشت دریایی پوزه عقابی، گونه دیگری که می توان در آنجا پیدا کرد. خرچنگ ها را نیز فراموش نکنید؛ آنها هم در این جزیره زندگی می کنند؛ بسیار مراقب نیش آنها باشید!

بازار جزیره هنگام

بازار-جزیره-هنگام قشم

می توانید کالاهای جالب بسیاری برای خرید در بازار هنگام پیدا کنید؛ از گردنبند های زیبا گرفته تا هرگونه لوازم جانبی که توسط پوسته و چاقو ساخته شده باشد. همچنین با فرهنگ و آداب و رسوم و نوع پوشش مردمان این منطقه نیز آشنا شوید. همچنین، روغن ها و ادویه های محلی را خریداری کنید. علاوه بر اینها صنایع دستی جزیره را هم می توانید به عنوان سوغات برای عزیزانتان خریداری نمایید.

موقعیت مکانی جزیره هنگام

موقعیت-مکانی-جزیره-هنگام قشم

جزیره هنگام  در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است. این جزیره از جاذبه های طبیعی بسیار غنی برخوردار است. ممکن است تمام روز طول بکشد؛ تا بتوان به بازدید از آن پرداخت. اما به یاد داشته باشید در جزیره زیبای قشم جاذبه های دیگری همچون جزیره هرمز، دره ستارگان، جنگل های مانگرو، جزایر ناز و بسیاری جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر نیز وجو دارد.

رستوران های نزدیک جزیره هنگام

رستوران-های-نزدیک-جزیره-هنگام قشم

بازدید از جزیره هنگام می تواند وقت گیر باشد و شما را گرسنه کند. چندین رستوران وجود دارند؛ که غذاهای محلی خوشمزه ای را سرو می کنند. از جمله آنها می توان، رستوران جزیره هنگام و رستوران جزیره نقره ای را نام برد.

هتل های نزدیک جزیره هنگام

هتل-های-نزدیک-جزیره-هنگام قشم

متاسفانه در این جزیره هتلی برای اقامت وجود ندارد؛ و شما باید برای اقامت در قشم بمانید. از جمله اقامتگاهها و هتل های موجود می توان به اقامتگاه کاپیتان امینی، هتل المپیک، هتل بوتیک ایرمان، هتل بوتیک فولتون و هتل ساحل طلایی اشاره نمود. برای رزرو اقامت خود و تهیه بلیط پروازتان قبل از شروع سفر، با ورود به سایتهای معتبر رزرو هتل، رزرو تان را قطعی کنید. همچنین نسبت به تهیه بلیط هواپیما تهران به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به تهران خود نیز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *