جنگل رویایی الیمستان

جنگل-رویایی-الیمستان مازندران

الیمستان مقصد مناسبی برای دوستداران ماجراجویی است. تماشای درختان جنگلی بلند و گوش دادن به صدای دوست داشتنی پرندگان می تواند برای شما یک تجربه فراموش نشدنی باشد. با ما همراه شوید تا درباره این منطقه رویایی بیشتر بدانید.

درباره الیمستان

درباره-الیمستان مازندران

الیمستان نام یک دهکده و همچنین جنگل های اطراف آن در نزدیکی آمل در استان مازندران است. همانطور که از نام آن مشخص است؛ این جنگل زادگاه گیاهی به نام آلیما است. در تابستان، طبیعت زیبای این روستا مقصدی برای گردشگران خارجی همچنین افراد محلی است.

اگر در حال کوهنوردی هستید؛ قله پوشیده از برف الیمستان و مناظر شگفت انگیز آن انتخاب خوبی برای شماست. بهتر است در هنگام تابستان و بهار صعود را در شرایطی که هوا دوست داشتنی است؛ در نظر بگیرید. این قله کوه حدود 2510 متر از سطح دریا فاصله دارد.

فعالیت دیگری که می توانید انجام دهید؛ دوچرخه سواری است. الیمستان مقصدی محبوب برای دوچرخه سواران است. فقط دوچرخه اجاره ای در آنجا وجود ندارد؛ و باید دوچرخه خود را ببرید.

موقعیت مکانی الیمستان

موقعیت-مکانی-الیمستان مازندران

برای رسیدن به الیمستان می توانید بعد از 20 کیلومتری آمل به جاده هراز بروید. پس از پیدا کردن تابلو امام زاده قاسم به سمت راست بروید. وقتی به دو راهی رسیدید؛ به سمت چپ بروید. بعد از گذشت حدود 7 کیلومتر رانندگی به دهکده لهاش خواهید رسید. بعد از 5 کیلومتر دیگر به دهکده الیمستان خواهید رسید.

اگر می خواهید در الیمستان اردو بزنید. تجهیزات لازم مانند چراغ قوه، جعبه کمک های اولیه، لباس مناسب و جی پی اس را همراه خود بیاورید. می توانید از راهنمایان تور محلی که اهل روستا هستند؛ کمک بگیرید. گردشگران فراوانی هر ساله با اطلاع از قیمت بلیط چارتر پرواز آمل به این شهر آمده تا به سوی الیمستان رهسپار شوند.

رستوران های نزدیک به الیمستان

رستوران-های-نزدیک-به-الیمستان مازندران

در نزدیکی جنگل الیمستان هیچ رستوران یا امکانات دیگری برای صرف غذا وجود ندارد. باید همراه خود مواد غذایی مورد نیازتان را همراه داشته باشید. از آشبزی در فضای باز لذت ببرید.

هتل های نزدیک به الیمستان

هتل-های-نزدیک-به-الیمستان مازندران

الیمستان یک منطقه جنگلی است. و هیچ هتلی در آنجا وجود ندارد. اگر می خواهید یک شب در این منطقه بمانید؛ باید اردو بزنید. برای آمدن به این منطقه جذاب و دیدنی می توانید با تهیه بلیط هواپیما شیراز به آمل و برای برگشت بلیط هواپیما آمل به شیراز خود اقدام نمائید؛ و از آنجا به الیمستان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *