جنگل های مانگرو

جنگل-های-مانگرو قشم

جنگل های مانگرو قشم قطعا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی این جزیره می باشد؛ که شهرت آن مدیون ویژگی های عجیب و غریبش است. به جای خاک، درختان این جنگل ریشه در آب دارند. در هنگام مد آب ناپدید می شوند؛ و هنگام جزر آب دوباره ظاهر می شوند. یکی از شگفتی های جالب این جنگل همین پدید و ناپدید شدن درختان است.

درباره جنگل های مانگرو

درباره-جنگل-های-مانگرو قشم

جنگل های مانگرو یا همان جنگل های حرا در سواحل این جزیره قرار دارند. اصلی ترین درختان غالب این جنگل ها مارینا ابن سینا می باشد؛ که نام دانشمند بزرگ پارسی است. دنیای کاملا متفاوتی در جنگل های مانگرو وجود دارد. برخلاف درختان معمولی، ریشه این درختان در آب است. آنچه در مورد این گونه گیاهی جالب است؛ جذب آب شور و فیلتر کردن آن می باشد؛ به این منظور که آب را بطور طبیعی شیرین نگه می دارند. این درختان حتی از اواسط ماه تیر تا مرداد دارای شکوفه ها و میوه های ریز و درشتی هستند؛ که دارای گل های زرد و میوه ای مانند بادام شیرین می باشند.

جنگل های مانگرو بیش از 22000 کیلومتر مربع را در بردارد؛ و کانال های باریک زیادی بین آنها وجود دارد. بنابراین بهتر است منطقه را با کسی که این مکان را به خوبی می شناسد؛ بپیمایید. خصوصا یک قایقران ماهر. همچنین توجه داشته باشید که این منطقه حفاظت شده است؛ و شما نمیتوانید در آن به ماهیگیری بپردازید. جنگل های حرا یا همان مانگرو نادر هستند؛ و فقط تعداد کمی از آن در تمام جهان وجود دارد. اگر می خواهید از این جنگل های شگفت انگیز به طور کامل لذت ببرید؛ بهتر است بین ماههای اردیبشهت و مهر به این جزیره سفر کنید. زیرا هوا در این ماه ها به طرز قابل توجهی دلپذیر است.

تماشای پرندگان در جنگل های مانگرو

تماشای-پرندگان-در-جنگل-های-مانگرو قشم

این منطقه به لطف محیط منحصر به فرد خود، مکان پرندگان متنوعی است. دوستداران پرنده می توانند از تماشای این موجودات زیبا که از طریق جنگل های مانگرو قابل مشاهده هستند؛ لذت ببرند. پرندگانی مانند: مرغ ماهی خوار، فلامینگو، پلیکان ها و مرغ دریایی را در این منطقه می توانید مشاهده کنید. علاوه بر این، خزندگان، ماهی ها، شیلو و کلینگ نیز در جنگل های حرا زندگی می کنند.

موقعیت مکانی جنگل های مانگرو

موقعیت-مکانی-جنگل-های-مانگرو قشم

بعد از بازدید از جنگل های حیرت انگیز مانگرو، می توانید نگاهی به تنگه چاهکوه که در حدود 40 دقیقه با اینجا فاصله دارد؛ بیاندازید. همچنین جاذبه های دیگری همچون دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، جزیره هنگام و جزایر ناز از دیگر جاذبه هایی است؛که بازدید از آنها لذت بخش است. شما نیز می توانید با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما قشم به این جزیره آمده؛ و از جاذبه های آن دیدن نمائید.

رستوران های نزدیک جنگل مانگرو

رستوران-های-نزدیک-جنگل-مانگرو قشم

 

از جمله رستوران های نزدیک این جنگل می توان به رستوران ناخدا امینی، غذای خانگی سینگو و رستوران سنتی علیشاهی اشاره کرد. با مراجعه به هر کدام از رستوران های نامبرده به صرف غذاهای خوشمزه و محلی بپردازید.

هتل های نزدیک جنگل های مانگرو

هتل-های-نزدیک-جنگل-مانگرو قشم

اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه می باشید؛ اقامتگاه سنتی ناخدا امینی و اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو را انتخاب کنید. اگر به دنبال اقامتی مجلل می باشید؛ هتل بوتیک ایرمان و هتل بوتیک فولتون گزینه های پیش روی شما هستند. امروزه هر کسی با گوشی در دست خود به دنیای نامحدود اطلاعات پا می گذارد؛ و در مورد هر چیزی که بخواهد اطلاعات کسب می کند. شما نیز می توانید در حالی که درون خانه تان نشسته اید؛ با ورود به سایت های معتبر رزرو اقامت و هتل، نسبت به مکانی که مد نظرتان است؛ اطلاهات کسب کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. سپس برای رزرو بلیط هواپیما اهواز به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به اهواز خود نیز تدابیر لازم را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *