حمام تاریخی و دیدنی سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد نمونه ای بی نظیر از معماری فارسی است. آنچه به اهمیت این بنا تاریخی می افزاید؛ پشت بام آن است که یک بخش هنری و جذاب است. این نکته برای بسیاری از عکاسان موضوع مهمی محسوب شده؛ و سالانه بسیاری از علاقمندان به آثار تاریخی را به سوی خود می کشاند.

موقعیت مکانی حمام سلطان امیر احمد

موقعیت-مکانی-حمام-سلطان-امیر-احمد کاشان

این حمام در خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد واقع شده است؛ و به بسیاری از دیگر آثار تاریخی از جمله مسجد آقا بزرگ، خانه تاریخی عباسی، خانه طباطبایی، خانه بروجردی ها و موزه اسباب بازی دسترسی دارد. در موقعیتی مناسب می توانید به بازدید از تمامی این آثار بپردازید.

تاریخچه حمام سلطان امیر احمد

تاریخچه-حمام-سلطان-امیر-احمد کاشان

نام حمام سلطان امیر احمد از نام یک امامزاده کوچک به نام سلطان امیر احمد نوه امام جواد(ع) گرفته شده است. این بنا در اسفند ماه 1355 به فهرست میراث ملی ایران پیوست؛ و کاشان را بخاطر داشتن این بنا شگفت انگیز مطرح کرد.

در گذشته پنج عنصر مسجد، بازار، خانه، حمام و آب انبار اصلی ترین عناصر لازم برای هر شهر محسوب می شدند. در نتیجه حمام سلطان امیر احمد نیز به عنوان یکی از قسمت های اصلی، در این شهر حائز اهمیت بود. گردشگران فراوانی هرساله با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما کاشان به این شهر زیبا و پر جاذبه سفر میکنند.

شواهد، ساختار حمام سلطان امیر احمد را به سلسله سلجوقی متصل می کنند. در حالیکه عده ای بر این باورند؛ که آنچه ما اکنون به عنوان حمام سلطان امیر احمد میبینیم؛ در واقع در زمان سلسله قاجار بر فراز ویرانه های حمام قبلی ساخته شده است؛ که بر اثر زلزله ویران شده بود.

ساختار حمام سلطان امیر احمد

ساختار-حمام-سلطان-امیر-احمد کاشان

ساخت حمام یکی از پیچیده ترین زمینه های معماری است؛ زیرا باید قوانین خاص فنی برای آن رعایت شود. سازندگان حرفه ای در گذشته این بناها را پایین تر از سطح زمین و در خاک میساخته اند؛ زیرا باید گرما را درون خود نگه دارد؛ و از هدر رفت گرما جلوگیری کند. از معماری فوق العاده حمام سلطان امیر احمد نمی توان چشم پوشی کرد. بنا ساخته شده از آهک، کاشی کاری های طلایی و فیروزه ای، گچبری های چندلایه، حکاکی های آناگلیف از ویژگی های برجسته آن است. مشخصات فوق العاده دیگر همچون سقف های قوس دار، موزائیک های چشم نواز و نقاشی های زیبا روی دیوارها هم مورد توجه است. علاوه بر اینها شیشه های رنگارنگ بکار رفته در سقف و یا دیوارها هم فضا را جذاب و دیدنی تر کرده است.

رستوران های نزدیک حمام سلطان امیر احمد

رستوران-های-نزدیک-حمام-سلطان-امیر-احمد کاشان

از جمله رستوران های نزدیک حمام سلطان امیر احمد می توان به رستوران سنتی مظفری، رستوران غزال و رستوران سنتی ستوده اشاره نمود. پس از بازدید از این بنا تاریخی و جذاب به صرف یک وعده غذای خوشمزه بپردازید.

هتل های نزدیک حمام سلطان امیر احمد

هتل-های-نزدیک-حمام-سلطان-امیر-احمد کاشان

از جمله هتل های نزدیک حمام سلطان امیر احمد هتل مهینستان راهب، هتل منوچهری، اقامتگاه سنتی خانه صفا، اقامتگاه بوم گردی ثنا و هتل سرای عامری ها را می توان نام برد. علاوه بر بحث اقامت که قبل از شروع سفر موضوع بسیار مهمی است؛ رزرو بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران هم برای مسافرانی که قصد سفر با هواپیما را دارند؛ موضوع قابل اهمیتی می باشد. با برنامه ریزی از پیش تعیین شده، چه برای اقامت و چه برای بلیط پرواز سفری بی دغدغه را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *