خانه انصاری

آشنایی با رستوران های نزدیک به خانه انصاری ارومیه

ارومیه شهری با قدمت تاریخی طولانی در ایران می باشد، و همین مسئله باعث شده است که بناها و آثار تاریخی از دوران متفاوت تاریخی در خود داشته باشد. خانه انصاری نیز یکی از این بناهای تاریخی این شهر می باشد؛ که به واسطه قدمت طولانی و معماری زیبایش مورد توجه گردشگران واقع شده است. خانه انصاری در سال 1375 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

درباره خانه انصاری

درباره خانه انصاری چه می دانید؟

خانه انصاری متعلق به بابک جعفری بوده است؛ که پس از فوتش به دخترش بدرالملوک همسر سیف الله خان انصاری رسیده است. که این خانه هم بعدها به همین نام معروف شد. از نحوه ی معماری این بنا و کتیبه هایی که در کاشی کاری این عمارت به کار رفته است، قدمت آن به اواخر دوره ی قاجار و ساخت این بنا را حدود سالهای 1330 و 1334 تخمین زده اند. هم اکنون این خانه در مالکیت آموزش پرورش می باشد. اما بازدید از این خانه برای عموم آزاد می باشد.

معماری خانه انصاری

آشنایی با معماری خانه انصاری

این عمارت در وسط باغی بزرگ در دو طبقه با سنگ و آجر، خشت و چینه، سقف چوبی و اندود گچ و تخته پوش ساخته شده است. نمای بیرونی این بنا با استفاده از کاشی کاری های هفت رنگ و آجرهای لعاب دار فیروزه ای تزیین شده است. این ساختمان دارای دو ورودی است که در شمال شرقی و شمال غربی عمارت قرار گرفته اند. از طریق این ورودی های سنگی می توان به طبقه ی همکف و طبقه ی اول راه پیدا کرد.

طبقه ی اول این بنا که نمای بیرونی اش با آجر تزیین شده است، دارای یک پذیرایی بزرگ مجلل و دو اتاق کوچک و یک راهرو می باشد. در قسمت غربی این عمارت یک ساختمان دیگری وجود دارد که توسط پلکانی به ساختمان اصلی راه دارد. این ساختمان خود دارای حیاط، اتاق های تو در تو و زیرزمین می باشد. یک باغ انگور نیز در این خانه ی قاجاری وجود دارد که اطرافش با یک دیوار خشتی حصار بندی شده است.

موقعیت مکانی خانه انصاری

آشنایی با موقعیت مکانی خانه انصاری

خانه انصاری در مرکز شهر، میدان امام حسین (که با نام گول اوستی نیز معروف می باشد) امتداد خیابان مدنی 2 واقع شده است. پس از خرید بلیط هواپیما ارومیه در کنار بازدید از این جاذبه ی گردشگری، می توانید از سایر جاذبه های گردشگری زیبای این شهر مثل برج سه گنبد، کلیسای ننه مریم، پارک جنگلی شیخ تپه و دریاچه ارومیه نیز بازدید کنید.

رستوران های نزدیک به خانه انصاری

آشنایی با رستوران های نزدیک به خانه انصاری

اگر بازدید از این خانه شما را گرسنه کرد، در اطراف خانه انصاری رستوران و کافه های زیادی را خواهید دید. رستوران مولوی، رستوران دیاکو، خانه معلم، فست فود تامیلا، فست فود دکتر نیک انتخاب های مناسبی هستند.

هتل های نزدیک به خانه انصاری

آشنایی با رستوران های نزدیک به خانه انصاری

با توجه به این که این خانه ی تاریخی زیبا در مرکز شهر واقع شده است، هتل های زیادی در اطراف آن وجود دارد. هتل های 4 ستاره ی  بهار و آنا، و هتل های سه ستاره ی  خرم و  دریا، هتل هایی هستند که می توانید پس از خرید بلیط هواپیما مشهد ارومیه و بلیط هواپیما ارومیه به مشهد در نزدیکی خانه ی انصاری رزرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *