خانه تاریخی بروجردی ها

خانه-تاریخی-بروجردی کاشان

مانند سایر خانه های تاریخی کاشان، خانه بروجردی ها نمونه ای اقامتگاههای ثروتمندان این شهر در قرن نوزدهم است. این خانه متعلق به خانواده بروجردی ها بوده و شاهکار برجسته ای از معماری فارسی است. خانه بروجردی ها به همراه خانه طباطبایی، خانه عباسی و خانه عامری ها از مکان های گردشگری محبوب این شهر می باشد.

تاریخچه خانه بروجردی ها

تاریخچه-خانه-بروجردی کاشان

خانه بروجردی ها در سال 1857 توسط سید مهدی بروجردی، بازرگان کاشانی ساخته شد. وی عاشق دختری از خانواده مرفه طباطبایی شد؛ و برای تحت تاثیر قرار دادن این خانواده، بازرگان این خانه را به دختر مورد علاقه اش، که همسر او شد اختصاص داد. با کمک 150 صنعتگر، ساخت این بنا 18 سال به طول انجامید؛ جای تعجب نیست که به یکی از چشمگیرترین ساختمان های شهر تبدیل شده است. در سال 1393 شمسی هائو پینگ، رئیس کنفرانس عمومی یونسکو از کاشان بازدید کرد؛ و خانه بروجردی ها را به عنوان زیباترین خانه تاریخی آسیا معرفی نمود. در سال 1394 شمسی، خانه بروجردی ها به عنوان برگزیده برتر یونسکو در بازدید ایران انتخاب شد. گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی هر ساله با خرید بلیط هواپیما کاشان به این شهر تاریخی سفری ماندگار انجام می دهد.

معماری خانه بروجردی ها

معماری-خانه-بروجردی کاشان

معمار خانه استاد علی مریم بود؛ که چند سال بعد خانه طباطبایی را بنا کرد. این خانه تمام ویژگی های بارز خانه های سنتی ایرانی را دارد. به دو قسمت ورودی یا قسمت بیرونی و نشیمن یا قسمت داخلی تقسیم می شود. این دو قسمت با یک حیاط مستطیل شکل از هم جدا شده و با یک باغ و استخر آب تزئین شده اند. این خانه همچنین دارای یک بادگیر به طول 40 متر است. به لطف این بادگیر هوای داخل خانه حتی در گرمترین روزهای سال همیشه سرد می ماند.

تالار اصلی خانه بروجردی ها در بالای سقف گنبدی قرار دارد؛ که با تزئینات برجسته تزئین شده است. از بیرون سقف مانند قلعه پری به نظر می رسد. شکل ظاهری خانه بروجردی زمانی با ساختمان هایی مقایسه شده بود؛ که توسط گائودی در بارسلونا طراحی شده است. فضای داخلی خانه با نقاشی های صنیع الملک و حکاکی های پیچیده از طرح های متعدد تزئین شده است.

هتل های نزدیک خانه بروجردی ها

هتل-های-نزدیک-خانه-بروجردی کاشان

گزینه های مختلفی در سطح شهر برای اقامت مسافران وجود دارد. هتل لوکس سرای عامری ها، هتل مهینستان راهب، هتل منوچهری، اقامتگاه بوم گردی ثنا و اقامتگاه بوم گردی ستاره صفا از جمله این مکان ها می باشند. مسافران می توانند قبل از شروع سفرشان، ابتدا محل اقامتشان را قطعی کرده؛ و همچنین اگر قصد سفر با هواپیما را دارند؛ نسبت به قطعی کردن بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود نیز اقدام نمایند.

رستوران های نزدیک خانه بروجردی ها

رستوران-های-نزدیک-خانه-بروجردی کاشان

رستوران تالار آینه در خانه تاریخی عامری، رستوران عباسی، کافه بام و کافه شازده از جمله انتخاب های شما برای صرف یک وعده غذایی و یا نوشیدن یک فنجان چای در فضایی گرم و صمیمی است.

زمان بازدید از خانه بروجردی ها

زمان-بازدید-از-خانه-بروجردی کاشان

خانه بروجردی ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر برای بازدیدکنندگان باز می باشد. زمانی مناسب را جهت دیدن این خانه انتخاب کنید؛ تا به دور از استرس و در کمال آرامش از تمامی سالن ها، حیاط و دیگر جذابیتهای آن دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *