خانه تاریخی عباسی

خانه عباسی یک خانه بزرگ تاریخی در مرکز کاشان است. این خانه از فضای قابل توجهی برخوردار است؛ که به قرون 18 و 19 باز میگردد؛ و منعکس کننده سبک زندگی خانواده های ثروتمند است. در بین گردشگران متداول است؛ که حداقل یک ساعت طول می کشد تا همه سالن ها و حیاط های این خانه را کاوش کنید.

تاریخچه خانه عباسی

تاریخچه-خانه-عباسی کاشان

خانه عباسی در اواخر قرن 18 برای خانواده آقای عباسی، روحانی برجسته کاشان ساخته شد. روند ساخت و ساز ین بنا بیست سال به طول انجامید. دلیل آن هم دکوراسیون و طراحی بسیار دقیق خانه بود. آقای عباسی برای تدریس کلاس های مذهبی خود از حیاط اصلی استفاده می کرد. پس از مرگ وی، این خانه به پنج قسمت تقسیم و به طور جداگانه فروخته شد. خانه عباسی اکنون توسط سازمان میراث فرهنگی محافظت می شود؛ و بخشی از آن نیز به موزه عمومی تبدیل شده است.

معماری خانه عباسی

معماری-خانه-عباسی کاشان

خانه عباسی به مساحت 7000 متر مربع در پنج طبقه شامل پنج حیاط و اتاقک در اطراف آنها ساخته شده است. مانند بیشتر خانه های سنتی آن زمان این خانه هم دارای دو بخش اندرونی و بیرونی است. که بخش اندرونی بیشتر برای استفاده بانوان و خدمه بود. محل زندگی خانه هم به دو بخش اقامتگاه زمستانی و تابستانی تقسیم می شود. اتاق های زمستانی کوچکتر هستند و گردش هوای کمتری در آن جریان دارد؛ که به حفظ هوای گرم داخل کمک اتاق می کند. اتاق های تابستانی نیز دارای بادگیر برای تهویه هوا هستند.

علاوه بر اتاق ها، خانه عباسی چندین سالن بزرگتر دارد؛ که برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. همچنین بازدیدکنندگان می توانند رخت شور خانه، آشپزخانه و نماز خانه را در قسمت نشیمن خانه و انباری و غرفه در قسمت عمومی و همچنین معابر پنهانی را مشاهده کنند؛ که در مواقع ضروری برای تخلیه خانه تعبیه شده بود. در طبقه دوم، یک سالن سنتی پنج درب “شاهنشین” وجود دارد؛ به نام تالار آیینه که سقف آن با موزاییک های آیینه ای تزئین شده که احساس یک آسمان پر ستاره را برای بیننده تداعی می کند.

فضای داخل خانه با مشبک، پنجره های معرق، تابلوهای گچبری و حکاکی تزئین شده است. در حیاط ها استخرهایی وجود دارد که آب آن از قنات ها تامین می شود. با این تفاسیر خانه عباسی از دیگر خانه های تاریخی این شهر ساده تر است.

موقعیت مکانی خانه عباسی

موقعیت-مکانی-خانه-عباسی کاشان

خانه عباسی در منطقه ای تاریخی نزدیک خیابان علوی در مرکز شهر قرار گرفته است. با پیاده روی می توانید به بازدید از خانه بروجردی ها، خانه عامری ها، خانه طباطبایی، موزه اسباب بازی و حمام سلطان امیر احمد و دیگر آثار نزدیک به این خانه بپردازید. مسافران و گردشگران هر ساله با اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط پرواز کاشان به این شهر زیبا سفری ماندگار انجام می دهد.

هتل های نزدیک خانه عباسی

هتل-های-نزدیک-خانه-عباسی کاشان

گزینه های مختلفی برای اقامت در کاشان پیش روی شماست. هتل مهینستان راهب، هتل منوچهری، اقامتگاه بوم گردی ثنا و اقامتگاه سنتی خانه صفا از جمله این گزینه ها هستند. با ورود به سایتهای معتبر رزرو هتل، برای قطعی کردن اقامت و با ورود به سایتهای خرید بلیط پرواز نسبت به قطعی کردن بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود اقدام نمایید.

رستوران های نزدیک خانه عباسی

رستوران-های-نزدیک-خانه-عباسی کاشان

رستوران سنتی عباسی واقع در زیر زمین خانه عباسی برای صرف یک وعده ناهار خوشمزه در انتظار شماست. همچنین از دیگر انتخاب های شما رستوران تالار آینه واقع در خانه عامری هاست. برای نوشیدن یک فنجان قهوه نیز می توانید به کافه بام و کافه شازده بروید.

زمان بازدید از خانه عباسی

زمان-بازدید-از-خانه-عباسی کاشان

خانه تاریخی عباسی همه روزه از ساعت 9:00 صبح تا 18:00 برای بازدیدکنندگان باز است. زمان خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید با خیالی آسوده از تمامی خانه بازدید کنید. و خاطرات شیرین سفرتان را برای عزیزانتان تعریف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *