خانه قزوینی ها یک بنای تاریخی شگفت انگیز

یکی از مکان های تاریخی اصفهان که به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده است خانه قزوینی ها است. این مکان درگذشته یک خانه مسکونی بود؛ ولی اکنون به عنوان اداره مرکزی میراث فرهنگی از آن استفاده می شود. بازدید از این مکان برای عموم آزاد است؛ و شما میتوانید از زیبایی های آن لذت ببرید.

موقعیت مکانی خانه قزوینی ها

موقعیت-مکانی-خانه-قزوینی-ها اصفهان

یکی از قدیمی ترین خانه های سنتی اصفهان خانه قزوینی هاست که در میدان شاهنشاه، خیابان ابن سینا در قسمت شمالی رودخانه زاینده رود و میدان نقش جهان واقع شده است. به دلیل معروفیت این بنا در پیدا کردن آن دچار مشکل نخواهید شد.

تاریخچه خانه قزوینی ها

تاریخچه-خانه-قزوینی-ها اصفهان

ساخت اولیه این سازه به دوران ناصرالدین شاه قاجار باز می گردد. خانه قزوینی ها در سال های اولیه دهه 1350 یک خانه معمولی و متعلق به مردم بود. سپس توسط دولت وقت خریداری شد؛ و از آن زمان، وزارت فرهنگ و هنر مسئولیت نوسازی ساختمان آن را بر عهده گرفته است. فعلا این خانه دفتر مرکزی میراث فرهنگی و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

ساختار خانه قزوینی ها

ساختار-خانه-قزوینی-ها اصفهان

معماری تحسین برانگیز و بنای زیبای خانه قزوینی ها به گونه ایست که توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. معماری این بنا شامل چندین حیاط با اتاق هایی در اطراف آن می شود. قسمت شمالی هر حیاط  به علت ارتفاع بالاتر آن مهمترین قسمت حیاط ها است.

یک سکو با تزیینات مقرنس و شیشه نقاشی شده وجود دارد. در هر سکو متصل کننده آن سکو به سایر اتاق های خانه می باشد. در تالار خانه ، نقوش آینه ای بسیار زیبایی به چشم می آید. قسمت شرقی خانه شامل تالار ها و دفاتر، و قسمت جنوبی عمارت شامل محل استراحت خدمه و اصطبل ها است.

ساعت بازدید خانه قزوینی ها

ساعات-بازدید-از-خانه-قزوینی-ها اصفهان

خانه قزوینی ها به جز روزهای جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 8:30 تا 14:15 برای بازدید عموم دایر است. مسافران و گردشگران براحتی با اطلاع از قیمت بلیط چارتر هواپیما اصفهان میتوانند در بهترین زمان بلیط هواپیما خود را رزرو نمایند و به نصف جهان این شهر سراسر شگفتی سفر کنند.

رستوران های نزدیک خانه قزوینی ها

رستوران-های-نزدیک-خانه-قزوینی-ها اصفهان

کافه رستوران جوان، بریانی حاج محمود شفاعت، رستوران ملک سلطان جارچی باشی و رستوران کوثر از جمله رستوران های نزدیک خانه قزوینی ها می باشند. شما می توانید پس از بازدید از این مکان یک وعده غذای اصیل ایرانی در این رستوران ها میل کنید.

هتل های نزدیک خانه قزوینی ها

هتل-های-نزدیک-خانه-قزوینی-هااصفهان

هتل آپارتمان آرام ، خانه تاریخی بخردی، هتل سنتی طلوع خورشید و هتل سنتی عتیق از جمله هتل های نزدیکی خانه قزوینی ها می باشند. شا نیز می توانید از سایتهای معتبر رزرو هتل برای اقامت خود و همچنین از سایتهای معتبر فروش بلیط هواپیما، نسبت به تهیه بلیط هواپیما ساری به اصفهان و برای برگشت بلیط هواپیما اصفهان به ساری خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *