دره ستارگان جاذبه ای بی نظیر

دره-ستارگان قشم

روزگاری در جزیره قشم، ستاره ای از آسمان به زمین نشست؛ و درست در قلب زمین قرار گرفت؛ و یک دره عظیم، مرموز و عجیب را شکل داد. امروزه  این دره عظیم و دیدنی را دره ستارگان می گویند. این مکان جغرافیایی یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی قشم و ایران است. دره ستارگان همچنین به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است؛ و تنها ژئوپارک در خاورمیانه می باشد. بیایید نگاهی دقیق تر به این پدیده جذاب طبیعی بیندازیم.

درباره دره ستارگان

درباره-دره-ستارگان قشم

دره ستارگان در جزیره قشم واقع شده است؛ و قطعا در لیست پربازدیدترین مکانهای دیدنی این شهر است.بر اساس حکایات محلی این دره بر اثر برخورد یک ستاره با زمین بوجود آمده است. نقل قول مردمان محلی تقریبا درست است. تحقیقات علمی نشان می دهد؛ که این پدیده ممکن است در وهله اول توسط یک کیهان شکل بگیرد. علاوه بر این اشکال اسرارآمیز درون این دره توسط فرسایش آب و باد ساخته شده است. این دره جاذبه ای بی همتا است؛ و تنها نظیر آنرا می توانید در ایران و آریزونا آمریکا پیدا کنید.

اگرچه امروزه می دانیم که هیچ ستاره ای در شکل دهی دره ستارگان دخیل نیست؛ اما در آسمان شب، می توانید صدها ستاره را با چشمان غیر مصلح ببینید؛ و به نام گذاری این دره بیش از پیش پی ببرید. در نگاه اول ممکن است؛ تصور کنید بر روی کره مریخ قدم گذاشته اید. مخروط های قرمز رنگ، ستون هایی که هر کدام بر اثر فرسایش شکلی خاص به خود گرفته اند؛ قوس ها، دیواره هایی که بیش از میلیون ها سال پیش وجود داشته اند. با توجه به ساختار ضعیف دره، پس از بارانهای شدید که به ندرت اتفاق می افتد؛ تغییرات چشمگیری در ظاهر دره رخ می دهد.

داستانهایی درباره دره ستارگان

داستانهایی-درباره-دره-ستارگان قشم

در اینجا شب نخوابید! هر شخص محلی این حرف را به شما می گوید. چرا؟ مثل هر داستان ترسناک دیگر، مردم محلی بر این باورند که این دره خانه ارواح و جن ها است. و اگر شب هنگام وارد این دره شوید؛ هیچ راهی برای بازگشت وجود ندارد. کسانی که زنده مانده اند از شنیدن صداهای وحشتناک و مرموز سخن گفته اند. خوب، هنوز فریب نخورید. توضیحی برای تمامی این داستان ها وجود دارد. گردش باد بین سازه های دخمه ای شکل و پر پیچ و خم این دره  باعث ایجاد صداهای وحشتناک در شب می شود. بنابراین به راحتی می توان گفت که جن و یا ارواحی در این دره وجود ندارد. با این حال بهتر است؛ که شب را در دره ستارگان نمانید؛ زیرا به تجهیزات کمپینگ نیازمندید. همچنین توجه داشته باشد بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران نمیتوانید در داخل ژئوپارک بمانید.

موقعیت مکانی دره ستارگان

موقعیت-مکانی-دره-ستارگان قشم

دره ستارگان در جنوب شرقی جزیره قشم و در مجاورت روستای برکه خلف قرار دارد. بازدید از این دره ممکن است؛ مدت زمان زیادی طول بکشد. اما جاذبه های دیگری نیز مانند غارهای خربس تنها 13 دقیقه با این دره فاصله دارد. همچنین قلعه پرتغالی ها، جزیره هنگام و جنگل های مانگرو از دیگر جاذبه های نزدیک به دره ستارگان می باشند. هرساله مسافران زیادی با خرید بلیط پرواز قشم به این شهر دیدنی سفر کرده؛ و از جاذبه های آن دیدن می کنند.

رستوران های نزدیک دره ستارگان

رستوران-های-نزدیک-دره-ستارگان قشم

همانطور که در زئوپارک هستید؛ هیچ مکانی در این نزدیکی برای صرف غذا وجود ندارد. ممکن است یک رستوران محلی در دهکده برکه خلف پیدا کنید. نزدیکترین رستورانهای سنتی ، رستوران سنتی ریگو میباشد؛ که تنها 10 دقیقه با ماشین تا دره فاصله دارد. همچنین اگر به سمت شمال شرقی جزیره رانندگی کنید؛ می توانید رستورانهای شبهای دفاری و رستوران شبهای طلایی را پیدا کنید.

هتل های نزدیک دره ستارگان

هتل-های-نزدیک-دره-ستارگان قشم

نزدیک ترین محل اقامت به دره ستارگان، اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی و هتل المپیک است. اگر می خواهید در یک هتل مجلل تر اقامت کنید؛ هتل بوتیک ایرمان و هتل بوتیک فولتون را امتحان کنید. برای رزرو و یا کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر یک از این هتل ها، به سامانه رزرو اقامت هتل مراجعه کرده و نسبت به قطعی کردن اقامتتان اقدام نمایید. همچنین با ورود به سایتهای معتبر اینترنتی فروش بلیط پرواز میتوانید بلیط هواپیما تهران به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به تهران خود را نیز خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *