دروازه قیصریه دروازه ای به بازار قدیم

دروازه قیصریه یک ورودی تاریخی به بازار اصلی اصفهان است . همچنین به عنوان بخشی از مجموعه میدان نقش جهان هم محسوب می شود . این دروازه به همراه میدان نقش جهان ، در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یک مقصد محبوب برای گردشگرانی است که از نصف جهان بازدید می کنند .

تاریخچه دروازه قیصریه

تاریخچه-درواز-قیصریه اصفهان

دروازه قیصریه بین سالهای 1611 تا 1629 ساخته شده است . و به بازار اصلی و قدیمی شهر متصل می شود . این سازه به دستور شاه عباس و با هدایت های شیخ بهایی ساخته شد .  در آن زمان نقش جهان و ساختمان های اطراف آن به عنوان سمبل عظمت شناخته می شد . دروازه قیصریه به همراه بازار نیز بازتاب قدرت تجار اصفهان بود . در ابتدا این دروازه سه طبقه داشت که طبقه سوم آن تخریب شد . این دروازه امروزه به یک جاذبه گردشگری در قسمت شمالی میدان مبدل شده است .

بازار قیصریه

بازار-قیصریهاصفهان

بازار قیصریه یا بازار بزرگ مربوط به قرن یازدهم می باشد . این بازار یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه است . بازار اصلی چندین بار نابود شد و ساختار مدرن (ساخته شده در قرن 17 ) به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان بشمار می رود . این بازار دو کیلومتر از خیابان های طاقی ، شهر قدیم و جدید را بهم پیوند می دهد . بازار از بخش های مختلفی تشکل شده است ؛ اما محصول اصلی در اینجا فرش و قالیچه های سنتی است . گردشگران علاقه مند به بازدید از این اثر تاریخی و دیگر آثار، می توانند با اطلاع از قیمت بلیط پرواز لحظه آخری اصفهان به این شهری تاریخی سفری به یادماندنی داشته باشند.

محل استقرار دروازه قیصریه

محل استقرار دروازه قیصریه اصفهان

دروازه قیصریه در قسمت شمالی میدان نقش جهان واقع شده است؛ که در مرکز شهر نصف جهان قرار دارد. این جاذبه گردشگری به بسیاری از دیگر جاذبه های این شهر نزدیک است . در قسمت جنوبی میدان، مسجد با شکوه امام (شاه) قرار دارد . با کمی پیاده روی می توان از حمام تاریخی شاه ، کاخ چهل ستون ، کاخ هشت بهشت نیز دیدن کرد .

هتل های نزدیک دروازه قیصریه

هتل-های-نزدیک-دروازه-قیصریه اصفهان

اگر علاقه مند به اقامت در نزدیکی دروازه قیصریه و بازار بزرگ هستید گزینه های زیادی پیش روی شماست . هتل پارتیکان با یک ستاره ، نزدیکترین هتل به این دروازه است . هتل دو ستاره پارس، هتل سه ستاره پارت، هتل صفوی، هتل چهار ستاره پیروزی و هتل پنج ستاره عباسی نیز از دیگر هتل های نزدیک به این مکان تاریخی بشمار می آیند . شما میتوانید به راحتی از طریق گوشی همراه خود رزرو هتل انجام دهید و همچنین با اطلاع از نرخ بلیط هواپیما ماهشهر به اصفهان و برای برگشت بلیط هواپیما اصفهان به ماهشهر، بلیط هواپیما خود را نیز به صورت آنلاین خریداری کنید .

رستوران های نزدیک دروازه قیصریه

ستوران-های-نزدیک-روازه-قیصریه اصفهان

تمام رستوران های خوب شهر تقریبا در حوالی میدان نقش جهان واقع شده اند که از آن جمله می توان به دیزی سرای آزادگان، رستوران باستانی و رستوران سنتی نقش جهان اشاره نمود . مسافران و گردشگران پس از بازدید از دروازه قیصریه و بازار بزرگ می توانند برای صرف یک وعده غذایی به رستوران های نام برده رفته و از غذاهای لذیذ ایرانی و محلی لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *