دریاچه مهارلو دریاچه صورتی ایران

دریاچه-مهارلو شیراز

دریاچه مهارلو یک دریاچه نمکی فصلی است که از جاذبه های گردشگری زیبای استان فارس محسوب می شود . تمامی گردشگرانی که از این دریاچه دیدن کرده اند ، تفسیرهای زیبایی راجع به آن بیان نموده اند.  در ادامه دلیل جذابیت این دریاچه را شرح می دهیم.

معرفی دریاچه مهارلو

معرفی-دریاچه-مهارلوو شیراز

دریاچه مهارلو را بسیاری از گردشگران با نام دریاچه صورتی نیز می شناسند. شاید تعجب کنید که چرا این نام برای دریاچه انتخاب شده است ؟

آب این دریاچه توسط رودخانه خشک  که رودخانه ای فصلی است ؛ تامین می شود .در بارندگی های شدید بیشتر آب بستر دریاچه تا پایان تابستان تبخیر می شود و بستر سفیدی را در معرض دید قرار میدهد . در اواسط تابستان به دلیل تبخیر بالای آب و غلظت نمک ، و شوری بیش از حد آب و رشد جلبکهای فراوان قرمز رنگ در کف آن  ، آب دریاچه در اثر موج در زیر نور خورشید به رنگ صورتی دیده می شود.

بهترین فصل سفر به دریاچه مهارلو

بهترین-فصل-سفر-به-دریاچه-مهارلو شیراز

همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل فصلی بودن این دریاچه ، بهترین فصل سفر به این منطقه در فصل پاییز تا اواسط اردیبهشت ماه می باشد ؛ زیرا در فصل پاییز و زمستان با شروع بارندگی ها سطح آب  دریاچه به حد طبیعی خود می رسد. قیمت بلیط چارتر پرواز شیراز را از سایتهای معتبر خرید آنلاین بلیط تهیه نمایید ؛ و برای بازدید از جاذبه های  زیبا و دیدنی شهر شعر و ادبیات ، راهی سفر شوید.

محیط زیست دریاچه مهارلو

محیط-زیست-دریاچه-مهارلو شیراز

دریاچه مهارلو زیستگاه بسیاری از پرندگان همچون فلامینگو ، مرغابی ، اردک سر سبز ، چوکا و تنجه می باشد . این دریاچه مساحتی به اندازه 25000 هکتار دارد که هر ساله میزان فراوانی نمک از آن استخراج می شود .

جلبکهای قرمز رنگی که در کف رودخانه رشد می کنند نوعی جلبک کشنده هستند و نسبت به شوری آب مقاوم می باشند . تکثیر بیش از حد این موجودات باعث می شود که لایه ای در سطح آب به وجود بیاید که از ورود اکسیژن به داخل آب ممانعت کند . همین موضوع باعث می شود که خطر جدی  برای آبزیان و جانوران درون دریاچه  بوجود بیاورد.

آدرس دریاچه مهارلو

آدرس-دریاچه-مهاارلو شیراز

 

این دریاچه در جنوب شرقی شیراز، در نزدیکی روستای مهارلو که 57 کیلومتر تا شهر فاصله دارد ، واقع شده است .و از طرفی پس از ورود به جاده فسا با گذشت بیست کیلومتر به ابتدای دریاچه می رسید . با تهیه بلیط پرواز چارتر آبادان به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به آبادان، با بازدید از این دریاچه ،  سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *