دریای خزر پر بازدیدترین جاذبه ی شمال ایران

دریای خزر پر بازدیدترین جاذبه ی شمال ایران می باشد

دریای کاسپین یا دریای خزر (که بیشتر در ایران با این نام معروف است) بزرگترین دریاچه جهان است؛ و به هیچ اقیانوسی متصل نیست. به دلیل وجود دریای خزر، شمال ایران به یکی از توریستی ترین مناطق کشور تبدیل شده است و همه ساله میلیون ها نفر از این منطقه بازدید می کنند. در سه استان گیلان، مازندران و گلستان می توانید از سواحل جنوبی این دریا در شمال ایران دیدن کنید.

درباره دریای خزر

درباره دریای خزر چه می دانید

دریای خزر با وسعتی بیش از 600 هزار کیلومتر مربع در واقع یک دریا نیست! این بزرگترین دریاچه جهان است که توسط ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان احاطه شده است. شهرهای ساحلی شمال ایران 740 کیلومتر از دریای خزر را در بر می گیرد. این دریا دارای آب نیمه شور است و هیچ کوسه ای در آن وجود ندارد بنابراین می توانید با خیال راحت در آن (البته فقط در مناطق مشخص شده) شنا کنید.

تفریحات مجاز در سواحل دریای خزر

آشنایی با تفریحات مجاز در سواحل دریای خزر

در حالی که کنار دریا هستید، می توانید کارهای بسیار جالبی انجام دهید. در ایران شهرهای ساحلی زیادی وجود دارد و برخی از آنها مناطق تفریحی در کنار دریا ساخته اند. شما می توانید از دریای زیبا، قایق سواری، اسب سواری و سایر فعالیت های گردشگری آبی مانند جت اسکی لذت ببرید.

در ادامه برخی از معروف ترین و محبوب ترین مقاصد ساحلی دریای خزر را در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان مشاهده خواهید کرد.

استان گیلان

استان گیلان در شمال ایران

رشت که به شهر غذاهای خوشمزه و رنگارنگ معروف است، مرکز استان گیلان است. بندر انزلی، چاف، چمخاله، آستارا ، رودسر و کلاچای، چابکسر دارای زیباترین سواحل  و امکانات گردشگری عالی در استان گیلان می باشند.می توانید پس از خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما رشت به این شهر سفر کرده و سپس با اجاره ماشین  از این شهرهای ساحلی دیدن کنید.

استان مازندران

شهرهای ساحلی استان مازندران

در این استان می توانید برخی از بهترین امکانات ساحلی دریای خزر را پیدا کنید. رامسر یکی از مناطق محبوب در این منطقه است. نه تنها از کنار دریا لذت خواهید برد؛ بلکه جاذبه های دیگری مانند کاخ ها، امکانات گردشگری ماجراجویانه و مناظر زیبا نیز در آن وجود دارد. نمک آبرود، توسکا سرا، سلمان شهر (متل قو)، سی سرا، نوشهر، محمودآباد، فریدون کنار، آمل، بابل، بابل سر و نور برخی از بهترین مکان های مازندران هستند که در کنار دریا واقع شده اند.

استان گلستان

شهرهای ساحلی استان گلستان

اگرچه گلستان در مقایسه با دو شهر دیگر دارای شهرهای ساحلی و مقاصد گردشگری کمتری است، اما هنوز هم می توانید سواحل و جنگلهای شگفت انگیز ایران را در این منطقه مشاهده کنید. ساحل گرگان، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان برخی از جاذبه های دیدنی این استان هستند.

موقعیت مکانی دریای خزر

آشنایی با موقعیت مکانی دریای خزر

همانطور که گفته شد می توانید در سه استان شمالی ایران به دریای خزر برسید. در حالی که به بازدید از این شهرهای ساحلی می پردازید، فقط به بازدید از ساحل محدود نشوید، جاذبه های دیدنی زیادی در دیگر شهرهای اطراف وجود دارد. به عنوان مثال، در حالی که از بازدید از دریای خزر در استان گیلان لذت می برید، می توانید به میدان شهرداری، بندر انزلی، فومن، ماسوله، دیلمان و لاهیجان نیز بروید.

رستوران های نزدیک به دریای خزر

آشنایی با رستوران های نزدیک به دریای خزر

پیدا کردن مکانی مناسب برای غذا خوردن در شمال ایران و به ویژه در سواحل دریای خزر دشوار نیست. یکی از رستوران های زنجیره ای محبوب و معروف در این مناطق اکبر جوجه است. اگر گیاهخوار هستید نگران غذای خود نباشید، در این بخش از ایران غذاهای سبزیجات و سنتی زیادی وجود دارد. ممکن است شما علامت “رستوران گیاهی” را غالباً نبینید، اما وقتی می خواهید غذا سفارش دهید، غذاهایی مانند باقالاقاتوق و میرزا قاسمی بخواهید.

هتل های نزدیک به دریای خزر

آشنایی با هتل های نزدیک به دریای خزر

صدها محل اقامتی در نزدیکی سواحل دریای خزر وجود دارد. از هتل های مجلل و لوکس 5 ستاره مانند هتل بزرگ کادوس، هتل پارسیان آزادی چالوس، هتل ونوس پلاس چالوس، هتل مروارید خلیج فارس محمود آباد و هتل متل قو لیلیوم گرفته تا هتل های مناسبتر و هم چنین راحت مانند هتل نارین چالوس، هتل غدیر رشت، هتل آپارتمان ماهان محمودآباد یا هتل اردیبهشت رشت. می توانید پس از خرید بلیط هواپیما تبریز به رشت و خرید بلیط هواپیما رشت به تبریز بسته به نوع سلیقه یکی از این هتل ها را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *