رودخانه زاینده رود زنجیره ای از مروارید

رودخانه-زاینده-رود اصفهان

اگر ادعا شود که رودخانه زاینده رود دلیل پیبشرفت اصفهان است ؛ اغراق نیست . رشد جمعیت در دوران باستان در نزدیکی این رودخانه باعث شده که امروزه نصف جهان بیشتر شناخته شود . در ادامه بیشتر به معرفی این رودخانه با شکوه می پردازیم .

موقعیت رودخانه زاینده رود

موقعیت-رودخانه-زاینده-رود اصفهان

رودخانه زاینده رود در سراسر اصفهان از غرب به شرق واقع شده است و بزرگترین رودخانه فلات ایران بشمار می رود . از زنجیره های کوهستانی زاگرس در غرب شروع می شود و به باتلاق گاوخونی در شرق خاتمه می یابد .

چندین پل مشهور بر فراز این رودخانه وجود دارد که عمدتا توسط پادشاهان دوره صفویه ساخته شده اند ؛ تا دسترسی به باغ های شمال و جنوبشان راحت تر صورت پذیرد . حتما پس از رسیدن به رودخانه زاینده رود از دیدن این پل ها هم بهره ببرید .

تاریخچه رودخانه زاینده رود

تاریخچه-رودخانه-زاینده-رود اصفهان

زاینده رود منطقه ای کاملا بسته بدون خروجی از دریا است . منبع آب رودخانه زاینده رود تپه های زردکوه است ؛ که در جایی میان استان های اصفهان و لرستان قرار دارد . یک فضای دایره ای وجود دارد که معروف است به “چشمه جانان” یا “بهار جانان” که منبع این رودخانه می باشد ؛ آب چشمه مذکور به سمت شرق جریان می یابد و به چشمه دیگری به نام “چهل بهار” یا “چهل چشمه” می پیوندد .

علاوه بر این، دو چشمه دیگر نیز به نام های “خورسنگ” و “کوهرنگ” از منطقه شمالی به این جریان می رسند . جریانی دیگری به نام “زرین رود” از منطقه جنوبی نیز به آنها می پیوندد . زرین رود مهمترین انشعابی است که از تپه های زرد کوه تامین می شود . تمام این شاخه های به هم پیوسته رودخانه با شکوه زاینده رود را ایجاد می کنند . و به معنای واقعی کلمه یعنی رودخانه ای که جان می بخشد .

کارهایی که می توان در نزدیکی رودخانه زاینده رود انجام داد

کارهایی-که-می-توان-در-کنار-رودخانه-زاینده-روداصفهان-انجام-داد

هیچ چیز نمی تواند با ایستادن بر روی یکی از پل های زاینده رود و لذت بردن از طبیعت زیبای آن ، برابری کند . سی و سه پل ، پل خواجو و پل جویی از جمله پل های قدیمی و معروف ، بر فراز زاینده رود با شکوه هستند . شما هم می توانید با خرید بلیط پرواز چارتر اصفهان به همراه خانواده و یا دوستان خود به نصف جهان سفری به یادماندنی داشته باشید .

سرنوشت این روزهای رودخانه زاینده رود

سرنوشت-این-روزهای-زاینده-رود اصفهان

با کمال تاسف باید گفت حال این دوران زاینده رود به خوبی پیش نمی رود . دخالت در طبیعت زاینده رود باعث شده تا این رودخانه در معرض خطر جدی قرار گیرد . مدیران فاقد صلاحیت در حال از بین بردن این جاذبه باستانی که تنها دلیل جذب مسافران و گردشگران برای سفر به اصفهان می باشد ؛ هستند .

ما به تصمیم گیرندگانی امیدواریم تا به نجات رودخانه زاینده رود که از جمله دارایی های طبیعی ایران محسوب می شود ؛ اهمیت ویژه ای قایل شوند . همچنین این رودخانه یکی از دلایلی تبدیل شدن این شهر به یک شهر با فرهنگ و تمدن می باشد .  توصیه ما به شما این است که در زمانی اقدام به خرید بلیط پرواز ارزان قشم به اصفهان و  بلیط پرواز ارزان اصفهان به قشم بپردازید که قلب تپنده این شهر یعنی زاینده رود در اوج زیبایی و سرزندگی خود باشد .

 رستوران های نزدیک رودخانه زاینده رود

رستوران-ای-نزدیک-زاینده-رود اصفهان

از جمله رستوران های نزدیک رودخانه زاینده رود رستوران چنگال ، رستوران پستو ، رستوران آراخوان ،رستوران نیکان ، رستوران شهرزاد و بسیاری از رستوران های بخش مرکزی اصفهان در کنار این رودخانه قرار دارند.

هتل های نزدیک رودخانه زاینده رود

هتل-های-زدیک-زاینده-رود اصفهان

هتل عالی قاپو، هتل کوثر، هتل جلفا، هتل اسپادانا، هتل چهل پنجره و هتل خواجو از جمله هتل های اطراف زاینده رود هستند؛ که شما میتوانید با رزرو این هتل ها اقامت دلنشینی را در کنار رودخانه زاینده رود تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *