روستای لادیز نگینی سبز در مجاورت تفتان

روستای-لادیز-نگینی-سبز-در-مجاورت-تفتان زاهدان

روستای لادیز در استان سیستان و بلوچستان، در همسایگی میرجاوه و در فاصله 100 کیلومتری زاهدان قرار دارد. و خواستگاه و مبدا آن به دوره پارینه سنگی برمی گردد. با ما همراه باشید تا این روستا تاریخی را بیشتر بشناسیم.

طبیعت روستا لادیز

طبیعت-روستا-لادیز زاهدان

این روستا از فصل بهار تا اواخر فصل پاییز طبیعت بسیار زیبایی دارد. و همین باعث جذب گردشگران فراوانی به این منطقه شده است. از جمله آثار تاریخی_طبیعی این منطقه می توان به غار آبی لادیز و آبشار لادیز اشاره کرد. همچنین وجود کوه تفتان در این منطقه نیز برای گردشگران جذاب می باشد.

قدمت غار آبی لادیز به دوران قبل از تاریخ باز می گردد. اطراف دهانه ورودی غار از پوشش گیاهی برخوردار بوده؛ و جلوه ای زیبا به آن بخشیده است. با وجود خشکی این منطقه طی سالیان گذشته، به طور دائم از سقف و کف این غار آب جریان دارد.

درباره روستا لادیز

درباره-روستا-لادیز زاهدان

لباس های محلی بلوچی از جمله پوشاک استفاده شده در این روستا است؛ که بیشتر توسط افراد میانسال پوشیده می شوند. از جمله بازیهای قدیمی و رایج روستای لادیز می توان به بازی هفت سنگ اشاره نمود. آنها همچنین در مراسم های خود از موسیقی محلی بهره می برند. در میان زنان روستا به همراه پوشش لباس های بلوچی زیورآلات رنگارنگ و لباس های رنگی نیز به چشم می خورد. خانه های روستا لادیز اکثرا از گل و چوب و خشت ساخته شده؛ اما برخی خانه ها نیز با آهن و آجر و گچ بنا شده اند.

همچنین از جمله صنایع دستی این روستا می توان به گلیم بافی، سوزن دوزی و قالی بافی اشاره نمود؛ که زنان و دختران روستا با ذهنی خلاق بر روی آنها طرح های سنتی می آفرینند. گردشگران و مسافران فراوانی از سراسر دنیا و ایران با خرید بلیط هواپیما زاهدان به این شهر آمده و روانه مناطق زیبا و شگفت انگیز اطراف آن می شوند.

محصولات روستا لادیز

محصولات-روستا-لادیز زاهدان

 از غذاهای محلی و خوشمزه روستای لادیز می توان به کشک زرد، شیلانچ، تباهگ، کباب تنورچه و حلوا خرما اشاره کرد. از جمله میوه های درختی این روستا نیز هلو، گلابی و انار می باشد؛ که به کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان صادر می شود. از دیگر ویژگی های این روستا محصولات لبنی و رونق دامداری آن می باشد. شما نیز می توانید برای بازید از این روستا جذاب و سرسبز در دل کویر، به سایتهای معتبر فروش بلیط پرواز مراجعه نموده و نسبت به خرید بلیط هواپیما اصفهان به زاهدان و برای برگشت بلیط هواپیما زاهدان به اصفهان خود اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *