سرعین شهر چشمه های آب گرم

سرعین- اردبیل شهر-چشمه-های-آب-گرم

سرعین، شهر چشمه های آب گرم در استان اردبیل واقع شده است. وجود نقاط دیدنی طبیعی و چشمه های آب گرم، سرعین را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. در ادامه به تفضیل به معرفی جاذبه های این شهر می پردازیم.

تپه آناهیتا

تپه-آناهیتا اردبیل

تپه آناهیتا واقع در غرب شهر سرعین، منطقه ای باستانی است؛ که در کاوش ها از یافته ای آن استفاده می شود. اشیایی که در این تپه پیدا شده اند؛ نشان می دهد که قبل از هزاره اول و دوم  میلادی کسانی در این تپه ساکن بوده اند. با توجه به بقایای موجود، به نظر می رسد که قبلا معابد و آتشکده هایی برای عبادت خدا یا انجام آیین های زرتشتی نیز در این مطقه وجود داشته است.

مجموعه چشمه های آبگرم سبلان

مجموعه-چشمه-های-آبگرم-سبلان اردبیل

سرعین به دلیل چشمه های آب گرم فراوانش بسیار مشهور است. مجموعه چشمه های آبگرم سبلان بزرگترین و مهمترین چشمه آب گرم خاورمیانه است؛ که استفاده از آن اثرات درمانی فوق العاده ای دارد. افراد مبتلا به بیماری های مختلف به اینجا آمده و جای تعجب نیست که کاملا درمان می شوند.

همچنین این مجموعه شامل تجهیزات مدرن از جمله استخر های مسقف برای خانم ها و آقایان، سونا خشک، بخش های فیزیوتراپی، دوش و وان حمام، بوفه و رستوران می باشد. مساحت آن در حدود 7000 متر مربع است؛ که در دو طبقه ساخته شده است.

روستای آلوارس

روستای-آلوارس اردبیل

روستای آلوارس یک منطقه 3000 ساله در کوهستان سبلان است. اگر علاقه مند به اسکی هستید؛ می توانید در پیست اسکی به نام آلوارس به تفریح بپردازید. نکته جالب توجه و خوب راجع به این تفرجگاه این است؛ که امکان حضور در آنجا به مدت 6 یا 8 ماه از سال وجود دارد. زیرا این منطقه بسیار بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است؛ از این رو دما به اندازه کافی پایین بوده؛ و به مدت طولانی برف را در خود نگه می دارد. نکته دیگر اینکه این منطقه پیست اسکی شماره یک در ایران است.

به غیر از پیست اسکی چشم انداز شگفت انگیز دره ها با گل های رنگارنگ، سبک زندگی عشایری، آب و هوای دلپذیر و خنک و سایر زیبایی های آن باعث شده که این منطقه به یک قطب گردشگری قوی تبدیل شود. در اینجا صنایع دستی و سوغات فراوانی برای خرید وجود دارد. به عنوان مثال، نان محلی، عسل، خامه، فرش و جوراب از جمله این سوغات هستند.

روستای آتشگاه

روستای-آتشگاه اردبیل

این روستا در قسمت شمالی سرعین واقع شده است. به دلیل معابد باستانی، طبیعت بکر و دور افتاده و تپه های بی نظیر و زیبایش بسیار مشهور است. هر ساله گردشگران فراوانی با خرید بلیط پرواز اردبیل به این شهر زیبا و دیدنی سفر می کنند؛ تا از زیبایی های بی حد و حصر آن بهره مند شوند.

روستای شایق

روستای-شایق اردبیل

روستای شایق در 7 کیلومتری غرب سرعین واقع شده است. این روستا نام خود را از قبیله ای با همین نام که 250 سال پیش در این منطقه ساکن بودند؛ گرفته است. زیبایی با شکوه به همراه آب و هوا دلپذیر دو نکته مهم و قابل توجه برای جذب مسافران و گردشگران به این روستا می باشد.

رستوران های نزدیک سرعین

رستوران-های-نزدیک-سرعین اردبیل

رستوران عدل مینائی، کافه لاله زار، رستوران ساحل و رستوران طالقانی از جمله رستوران های نزدیک سرعین می باشند. شما می توانید در مدت حضورتان در این منطقه برای صرف غذا در وعده های مختلف به یکی از رستوران های معرفی شده بروید.

هتل های نزدیک سرعین

هتلهای-نزدیک-سرعین اردبیل

اگر قصد اقامت در هتلی لوکس را دارید؛ هتل لاله و هتل رویال پارک سرعین از جمله گزینه های پیش روی شماست. اگر قصد اقامت در هتلی مقرون به صرفه را دارید؛ هتل ارشاد، هتل ساسان، هتل صحت، هتل پدرام و هتل اترک پیشنهادهای مناسبی هستند. با ورود به سایتهای معتبر رزرو هتل نسبت به رزرو اقامت و همچنین برای تهیه بلیط پروازتان به سایتهای معتبر فروش بلیط رفته و نسبت به خرید بلیط هواپیما تهران به اردبیل و برای برگشت بلیط هواپیما اردبیل به تهران خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *