شهر باستانی حریره ؛ جاذبه تاریخی جزیره

معرفی شهر باستانی حریره ؛ جاذبه تاریخی جزیره

آیا دوست دارید از یک جاذبه گردشگری متفاوت در جزیره زیبای کیش دیدن کنید؟ از شهر باستانی حریره دیدن کنید. این جاذبه تاریخی در شمال جزیره واقع شده است و بیش از 800 سال پیش مرکز تمدن بوده است. این اثر در سال 1376 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

درباره شهر باستانی حریره

درباره شهر باستانی حریره کیش
جزیره کیش به دلیل وجود سواحل زیبایش و مراکز خریدش بسیار مشهور است. اما از نظر جاذبه تاریخی نیز غنی است. یکی از این مکان ها شهر باستانی حریره است. این مکان که به عنوان یکی از گنجینه های ملی ایران نیز به ثبت رسیده، قدمتی بیش از 800 سال دارد. این شهر با مساحتی بیش از 120 هکتار از یک حمام قدیمی، مسجد، یک عمارت اشرافی، یک قنات و یک کارگاه شیشه گری و قنات های قدیمی تشکیل شده است.

درباره شهر باستانی حریره 1 در کیش

خانه ی اعیانی شهر نشان دهنده ی معماری و نمونه های قدیمی خانه های حاشیه خلیج همیشه فارس می باشد. این خانه دارای سبک تزئینات مثل عمارت سلطانیه و تخت سلیمان می باشد. حمام شهر هم که به گفته ی باستان شناسان یکی از قدیمی ترین حمام های ایرانی می باشد. با توچه به دیوار بیرونی سراسری که تا مجموعه عمارت اعیانی امتداد یافته است، به نظر می رسد متعلق به صاحب خانه ی اعیانی بوده است.

درباره شهر باستانی حریره 2 در کیش

مورخان بر این باورند که شهر باستانی حریره پس از تخریب بندر سیراف، یک بندر بسیار محبوب ساخته شده است. روزگاری، حریره شهری جذاب و سرزنده بود که تجار آن را بسیار دوست داشتند. اشیا با ارزش تاریخی به دست آمده طی حفاری ها نشان دهتده ی غنای فرهنگی و شکوفایی جزیره پس از افول بندر تجاری سیراف می باشد.

موقعیت مکانی شهر باستانی حریره

معرفی موقعیت مکانی شهر باستانی حریره
از آنجا که این شهر باستانی در قسمت شمالی جزیره قرار دارد، می توانید به راحتی از اکثر جاذبه های دیگر جزیره، پس از خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما کیش نیز دیدن کنید. سواحل کیش، کشتی یونان، پارک دلفین ها، کاریز، مراکز خرید کیش، هندورابی و خلیج فارس برخی از این مکان ها هستند. اگر در ضلع شرقی جزیره، که بیشتر هتل ها در آن قرار دارند اقامت دارید، در حدود 10 دقیقه با ماشین به این مکان خواهید رسید.

رستوران های نزدیک به شهر باستانی حریره

معرفی رستوران های نزدیک به شهر باستانی حریره
وقتی ماجراجویی در شهر باستانی حریره به پایان برسد، وقت صرف ناهار است. رستوران برکت، رستوران گیلانه و رستوران رویال استار برخی از گزینه های شما برای صرف غذا در نزدیکی شهر باستانی حریره است.

هتل های نزدیک به شهر باستانی حریره
معرفی هتل های نزدیک به شهر باستانی حریره

جزیره کیش به عنوان یک مقصد توریستی، هتل های متنوعی را از هتل های مناسب و متوسط  تا هتل های لوکس ارائه می دهد. اگر بودجه محدودی برای سفر اختصاص داده اید، می توانید در هتل خاتم، هتل فانوس یا هتل ستاره بمانید تا پول خود را صرف فعالیت های ماجراجویانه و گردشگری کنید. همچنین هتل گاردنیا، هتل گلدیس و هتل سیمرغ از دیگر هتل های مقرون به صرفه در این جزیره هستند که می توانید پس از خرید بلیط هواپیما اهواز به کیش و بلیط هواپیما کیش به اهواز اقامت داشته باشید. اگر ترجیح می دهید در هتل های مجلل و مدرن اقامت داشته باشید، می توانید بین هتل فلامینگو، هتل آرامیس، هتل مارینا پارک و یا هتل بزرگ داریوش یکی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *