شهر ترمسوس

شهر-ترمسوس آنتالیا

ترمسوس شهری در پیسیدیه بود؛ که در ارتفاعی بیش از 1000 متر در ضلع جنوب غربی کوه سولوموس در کوههای توروس بنا شده بود. این شهر در شمال غربی آنتالیا و در یک سکو طبیعی در بالای کوه گولوک قرار داشت؛ که ارتفاعش معادل 1.665 متر می باشد. کوههای اطراف این شهر تقریبا ارتفاعی 200 متری از سطح آب های آزاد دارند.

این مکان توسط جنگل های کاج پنهان شده و با ظاهری آرام و دست نخورده، فضای متمایز و چشمگیری از بسیاری از شهرهای باستانی دارد. ترمسوس یکی از بهترین شهرهای باستانی ترکیه می باشد؛ که حفظ شده است. این شهر توسط سولیمس بنا شد؛ که هومر در رابطه با افسانه بلروفون در ایلیاد از آنها نام برد. این شهر به دلیل ثروت های طبیعی و تاریخی، در پارک ملی کوه گولوک گنجانده شده، و تحت حفاظت است. طبیعت آرام و دست نخورده ترمسوس آن را از دیگر شهرهای باستانی ترکیه متمایز می کند.

تاریخچه شهر ترمسوس

تاریخچه-شهر-ترمسوس آنتالیا

آنچه از تاریخ ترمسوس شناخته می شود؛ عمدتا از همان زمانی آغاز می شود که اسکندر بزرگ در سال 333 قبل از میلاد شهر را محاصره کرد. او این شهر را به لانه عقاب تشبیه کرد. و در یکی از موارد معدود موفق به فتح آن نشد. آریان یکی از مورخان باستان که با این واقعه سر و کار داشت. و اهمیت استراتژیک ترمسوس را ثبت کرد؛ خاطرشان می کند؛ به دلیل موانع طبیعی غیر قابل عبور در اطراف شهر حتی یک نیروی کوچک نیز می تواند به راحتی از آن دفاع کند.

اسکندر می خواست از پامفیلیا به پریگیا برود؛ و طبق گفته آرین، جاده از کنار ترمسوس عبور کرد. گذرگاههای دیگری نیز وجود دارد؛ که بسیار پایین تر و دسترسی آسان تری دارند؛ بنابراین اینکه چرا اسکندر صعود به گردنه شیب دار را انتخاب کرده است؛ هنوز محل اختلاف است. اسکندر احتمالا به این دلیل که می دانست نمی تواند شهر را تصرف کند؛ حمله ای انجام نداد. بلکه در عوض به سمت شمال حرکت کرد؛ و خشم خود را روی ساگالاسوس خاموش کرد. گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی می توانند با خرید بلیط هواپیما آنتالیا به این شهر سفر کرده؛ و از جاذبه های آن دیدن کنند.

درباره شهر ترمسوس

درباره-شهر-ترمسوس آنتالیا

از جاده اصلی، یک جاده شیب دار به شهر منتهی می شود. از این جاده می توان گذرگاه معروف ینیس را مشاهده کرد. که از طریق آن جاده باستانی را که ترمسی ها ” خیابان شاه” می نامیدند؛ و همچنین دیوارهای استحکامات دوره هلنیستی، مخازن و بسیاری از بقایای دیگر را مشاهده کرد. خیابان کینگ(شاه)، که در قرن دوم میلادی با کمک مردم ترمسوس ساخته شده است؛ از میان دیوارهای شهر بالاتر عبور می کند. و در یک خط مستقیم تا مرکز شهر کشیده می شود. در دیواره های شرقی دروازه شهر، چند کتیبه فوق العاده جالب با تگ های تکه ای وجود دارد. شما نیز اگر قصد سفر به این شهر را دارید؛ با ورود به سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما نسبت به خرید بلیط هواپیما آنتالیا در این مسیر اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *