شهر زیر زمینی نوش آباد سرزمین عجایب

شهر-زیر-زمینی-نوش-آباد-سرزمین-عجایب کاشان

تصور کنید دشمن حدود 1500 سال پیش به یک شهر حمله کرده است؛ آنها مردم را محاصره کرده و آماده ورود هستند. ناگهان تمامی مردم مثل دود در هوا ناپدید شدند. چه اتفاقی رخ داده است؟ خب این دقیقا همان اتفاقی است که مهاجمان هنگام حمله به نوش آباد تجربه کردند. زیرا مردم در شهر زیر زمینی خود پنهان شدند. بیایید درباره شهر زیرزمینی نوش آباد اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

درباره شهر زیرزمینی نوش آباد

درباره-شهر-زیرزمینی-نوش-آباد کاشان

نوش آباد منطقه مرکزی آران و بیدگل است؛ که در حدود 7 کیلومتری شمال کاشان، استان اصفهان واقع شده است. نوش به معنای آب سرد خوشمزه است و آباد پسوندی در فارسی که به معنای شهر می باشد. به طور کلی به معنای شهر  دارای آب سرد است. در دوره قبل از اسلام به ویژه در دوران سلطنت ساسانیان، حدود 1500 سال پیش مردم نوش آباد که آنجا پایتختشان محسوب می شد؛ شروع به حفر یکی از شگفت انگیز ترین سازه های زیر زمینی در ایران کردند.

مردم به دلیل ترس از تهاجم دشمن، این شهر پنهان را ساختند. آنها برای ساخت این شهر زیر زمینی از تکنیک های اطلاعاتی بالایی استفاده کردند. به طوریکه تا سال 1385 به طور اتفاقی یکی از این اقامتگاهها کشف شد؛ و تا آن زمان ناشناخته بود. گردشگران فراوانی هر ساله با اطلاع از قیمت بلیط پرواز کاشان به این شهر سراسر زیبایی آمده؛ تا علاوه بر  نوش آباد از دیگر آثار تاریخی و فرهنگی شهر دیدن کنند.

ساختار شهر زیرزمینی نوش آباد

ساختار-شهر-زیرزمینی-نوش-آباد کاشان

اگر چه بعضی از قسمت های این شهر به دلیل نشت آب و فاضلاب در آن قابل کاوش نیست؛, اما در کل سه طبقه از این شهر دست ساز در فاصله 4 تا 18 متری از سطح زمین یافت شد. ارتفاع این مکان برای یک قد متوسط انسانی کافی بود؛ اما در بعضی از نقاط برای عبور از هشتی ها و ورودی ها باید خم شوید.

شاید تعجب کنید که مردم شهر چگونه در چنین مکان ترسناکی بدون غذا و نور زنده مانده اند؟ آنها به این موضوعات هم فکر کرده بودند و در فواصل یک متری از چراغ های پیه سوز استفاده کرده بودند. همچنین تونل هایی را در طبقه فوقانی در نظر گرفتند تا هوای تازه در جریان باشد.

پیدا کردن ورودی شهر زیر زمینی نوش آباد بسیار مشکل است. و شما چیزی جز ستون در ابتدا نمیبینید. همین یک استراتژی عالی برای فریب دشمنان بود. اما اگر از نزدیک نگاه کنید؛ می فهمید که در هر طرف اتاق های بیشماری وجود دارد که هر یک دارای سیستم تهویه هوا مطبوع، سرویس بهداشتی، غذا و آب برای خانوادهاست. شکل دیوارها می تواند به ما بگوید که احتمالا این سازه دست ساز با استفاده از چیزی به نام الماس ساخته شده است. بازدید از این ساختار شگفت انگیز و بی نظیر یک تجربه خارق العاده است که نمیتوان آن را از دست داد.

موقعیت مکانی شهر زیر زمینی نوش آباد

موقعیت-مکانی-شهر-زیر-زمینی-نوش-آباد کاشان

نوش آباد در 7 کیلومتری شمال شهر کاشان واقع شده است. با 20 دقیقه رانندگی می توانید از دیگر آثار تاریخی این شهر همچون خانه بروجردی ها، خانه عامری ها، خانه طباطبایی، حمام سلطان امیر احمد و مسجد آقا بزرگ دیدن نمایید. شما نیز می توانید با تهیه بلیط هواپیما مشهد به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به مشهد، به این شهر زیبا سفری خاطره انگیز داشته باشید.

رستوران های نزدیک شهر زیر زمینی نوش آباد

رستوران-های-نزدیک-شهر-زیر-زمینی-نوش-آباد کاشان

بازدید از شهر زیر زمینی نوش آباد ممکن است شما را گرسنه کند؛ چندین انتخاب پیش روی شماست؛ که می توانید برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید؛ فست فود هزار و یک شب، کافه انوشه و پیتزا پیتزا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *